19.05.
2024.
Iva je iz Kruševca otišla u fabriku ribe na Aljasci: Za mesec zaradiš 10.000 dolara, ali još pamtim šta se kolegi desilo
Iva je iz malog mesta u Srbiji otišla da radi na drugi kraj sveta.
Priča koja je obeležila ovu godinu, pa čak i deceniju, bio je dolazak generativne AI. Ova tehnologija donela je brojne mogućnosti primene i već je uveliko koristi hiljade kompanija u svakoj industriji i svakom delu sveta. Sve više proizvoda i usluga koje vidimo na tržištu utemeljeno je upravo na veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju.
Potencijal je neosporan, ipak za transformaciju većih razmera, glavni preduslov biće povećanje ulaganja u obuku i usavršavanje zaposlenih da bi se nove tehnologije primenile i preoblikovali poslovni procesi.
U svetu potpuno zavisnom od podataka, sajber bezbednost je postala jedna od najvećih pretnji globalnoj ekonomiji i najvećih rizika sa kojima se suočavaju biznisi širom sveta. Podaci čine neverovatnih 90% vrednosti nematerijalne imovine u svim kompanijama i njihova zaštita zavređuje visoko mesto na listi prioriteta. Sa narastajućim trendom pretnji koje dolaze iz digitalnog okruženja, briga o onlajn bezbednosti biće ključni kriterijum očuvanja integriteta i stabilnosti poslovanja.
U Srbiji korisnici još nisu dobro informisani o sajber pretnjama i šta im je potrebno da ostanu zaštićeni, posebno segment malih i srednjih preduzeća. Svaka kompanija, bez obzira na svoju veličinu, treba da se pripremi za novi, tehnološki način poslovanja. To uključuje implementaciju preventivnih mera za zaštitu resursa i podataka, kao i sposobnost brzog i efikasnog oporavka u slučaju incidenta ili hakerskog napada.
Takođe, uspostavljanje balansa između profitabilnosti i uticaja na kvalitet života zajednica polako postaje neophodnost. Kompanije već sada dobro razumeju da održivost nije samo moralni imperativ. To znači da se na strateškom nivou u obzir uzima više faktora, kakvi su etičko poslovanje, održivost i pozitivan uticaj na društvo. Svako poslovanje koje teži održivosti će iziskivati sve brže usvajanje fundamentalnih promena u načinu na koji se ostvaruje ekonomski rast.
Koliko ćemo biti brzi u usvajanju i primeni, zavisi od niza faktora – ekološke osvešćenosti potrošača, promena u regulativi i tehnološkog napretka. Od usvajanja praksi cirkularne ekonomije i primeni inovativnih zelenih tehnologija do transparentnosti u izveštavanju i održivosti lanca snabdevanja, kompanije su već počele da transformišu svoje poslovanje i usklađuju ih sa globalnim ciljevima održivosti. One koje proaktivno prihvataju i zagovaraju zaštitu životne sredine biće, bez sumnje, bolje pozicionirane za dugoročni uspeh u sve svesnijem i povezanijem svetu.
Na kraju, ili bolje reći, početku nove godine, ne treba zaboraviti jedno: tehnološki razvoj koliko god progresivan i isplativ bio, ne treba da zaseni ljudski faktor. Rad na daljinu, fleksibilnost i empatija usmerena na mentalno zdravlje i balans između poslovnog i privatnog života igraće važnu ulogu u privlačenju i dugoročnom zadržavanju talenata, kao ključne vrednosti svakog biznisa.
15.05.
2024.
Kineski predsednik otišao je iz Srbije, ostavivši nam Sporazum o slobodnoj trgovini i još tridesetak ugovora u crvenom kožnom povezu.
15.05.
2024.
I dok prodaja prosečnih stanova beleži stagnaciju, već treći kvartal zaredom raste kupovina luksuznih stanova i vila u Srbiji.
20.05.
2024.
Moskva je zaradila 3 milijarde evra kroz rupu u sankcijama koja omogućava Turskoj da promeni oznaku ruskog gasa i da ga šalje dalje.
19.05.
2024.
Helikopter se srušio pri povratku iz Azerbejdžana.
10.05.
2024.
IDEA, Roda i Mercator objekti, prve su prodavnice u Srbiji koje u potpunosti koriste električnu energiju iz obnovljivih izvora.
9.05.
2024.
Sve se više daje značaj domaćoj i organskoj proizvodnji, koja pored kvalitetne usluge i pristupačnih cena osvaja poverenje kupaca.
30.04.
2024.
U eri digitalne transformacije, elektronska trgovina (e-komerc) predstavlja ključni segment globalnog poslovanja.
25.04.
2024.
Ritejl kompanije postavljaju kupca kao centralnu figuru, čija je uloga da aktivno učestvuje u izgradnji brenda.
25.04.
2024.
U cilju širenja poslovne mreže i dostupnosti svojih usluga i proizvoda, klijentima, ALTA banka je otvorila ekspozituru u Staroj Pazovi.
24.04.
2024.
Mobi Banka je predstavila novi brend i mobilnu aplikaciju i najavila da će do 24. maja zvanično postati Yettel Bank.
23.04.
2024.
Hemofarm i Vorton razmenjuju ideje i znanja, kao deo šire misije edukovanja javnosti o principima ESG i održivog razvoja.
19.04.
2024.
AFI City Zmaj predstavlja ambiciju usmerenu na ispunjavanje zahteva postavljenih na globalnom tržištu.