27.03.
2024.
Pozorišna kritika: Sam protiv svih
U režiji Gorčina Stojanovića „Sirano“ je raskošna predstava puna historijskih događaja, emotivnih obrata, političkih spletki, ratnih pohoda.
"Nemamo odgovore na pitanja kako se nositi sa nepravdom, dokle se boriti, kako živeti u ovakvom svetu...ali je važno postavljati ih", rekao je reditelj Boris Liješević
27.03.
2024.
U režiji Gorčina Stojanovića „Sirano“ je raskošna predstava puna historijskih događaja, emotivnih obrata, političkih spletki, ratnih pohoda.
20.03.
2024.
Pozorišna kritika predstave „Mister Dolar“ u režiji Miloš Lolića.
Bilo je to na nedavnoj konferenciji za medije na kojoj je najavljena današanja premijera predstave “Mihael Kolhas” Hajnriha fon Klajsta u njegovoj režiji i sa Vojinom Ćetkovićem u naslovnoj roli.
U središtu ove scenske pripovesti, kako je rečeno, između ostalog je potreba čoveka za pravdom kao i pitanje kriterijuma i (ne)dozvoljenih načina u traganju i borbi za njom.
Nemački pisac Hajnrih fon Klajst (1777-1811) smestio je radnju u vreme seljačkog rata iz 16. veka, glavni lik je pobožni, vredni trgovac konjima, učiteljski sin, pravdoljubivi porodični čovek – kome je izvesni plemić oteo konje - koga će upravo borba za pravdu načiniti ubicom, razbojnikom...
Reditelj Liješević je između ostalog kazao da je to priča o potrebi za pravdom i za sistemom koji čoveku garantuje da, ukoliko mirno živi, vredno radi, čuva porodicu, sistem će ga ako ne nagraditi, ono bar zaštititi.
Po njegovim rečima Klajst u svom delu preispituje činjenicu da je ta čovekova potreba za pravdom, za takvim sistemom ismejana, ponižena, obezvređena...
“Sistem umesto da razmotri njegov slučaj i vrati mu ono što mu je uzeto, uči ga da podnese nepravdu, da se povuče pred moćnom plemićkom porodicom čiji su članovi na svim važnim mestima i štite jedni druge. Nama se čini da je to neki današnji sindrom, međutim vidimo da je i Klajst imao iskustva s takvim postupanjem, a takođe i istorijski lik koji ga je inspirisao. (...)Pravda je stvar zajednice, kolektiva i ne sme biti u rukama jednog čoveka”, ali da se onda otvara niz pitanja “šta raditi – da li se povući pred slučajem koji će izvesno biti izgubljen ili se boriti za sebe i za svoju pravdu i kako. Ni mi nemamo odgovore kako se nositi sa nepravdom. Kako živeti u ovom svetu? Dokle se boriti, da li se i kada povući? Uzeti stvar u svoje ruke po bilo koju cenu ili reterirati...", kazao je Liješević dodajući da je u svakom slučaju važno suočiti se s tim pitanjima i njihovom kompleksnošću.
Nikola Rakočević, jedan od protagonista predstave je kazao da igra živopisan lik i da je jedno od najinspirativnijih pitanja predstave da li je Mihael Kolhas zločinac ili heroj, a Vojin Ćetković je kazao: ”Nedavno mi je Voja Brajović rekao: ‘Ti ćeš sve da nas povedeš’. Nadam se da ću imati dovoljno talenta i snage za to”.
Uz pomenute glumce, uloge tumače Miodrag Dragičević, Milena Vasić, Nikola Rakočević, Zoran Cvijanović, Miloš Samolov i Aleksej Bjelogrlić.
Dramaturzi predstave su Fedor Šili i Miloš Krečković, scenografiju potpisuje Darko Nedeljković, kostimografiju Marina Sremac, scenski Ljiljana Mrkić Popović, a kompozitor i izvođač na sceni je Kralj Čačka.
2.06.
2024.
Biračka mesta otvorena su od sedam sati ujutru i do sada je zabeležen niz incidenata u Beogradu, Novom Sadu..
2.06.
2024.
Na decembarskim izborima u Beogradu, izlaznost je bila 58,5 odsto.
2.06.
2024.
Ispred novosadskog sajma, gde je radio kol centar SNS, došlo je do verbalnog i fizičkog sukoba
2.06.
2024.
Zeleno-levi front saopštio je da je njihov predsednik Radomir Lazović
29.05.
2024.
Mi često nemamo svest o značaju nekih stvari koje su se dešavale u ovdašnjoj umetnosti, pa nas podsećaju stranci - kaže Aleksandar Milojević
28.05.
2024.
Kubanska umetnica nastupa u okviru projekta Artist Lounge, ciklusa koncerata u Foajeu Kolarca.
26.05.
2024.
Najbolji reditelj ove godine, prema žiriju festivala, je Migel Gomes za film "Grand Tour"
23.05.
2024.
Reditelj Nenad Pavlović završio je snimanje filma „Izlet“, po istoimenom romanu slikara i reditelja Miće Popovića.
23.05.
2024.
Takmičarski program 17. Beldoksa (22-29. maj) obuhvata 10 naslova.
23.05.
2024.
Tokom dvosatnog koncerta u Beogradskoj areni, Rod Stjuart nije ponudio nijedan ozbiljan razlog da to veče bude bilo šta niže od trijumfa.
22.05.
2024.
Evropsku noć muzeja i Međunarodni dan muzeja domaće muzejske institucije obeležile su - svaka za sebe, skoro bez medijske i pažnje javnosti.
22.05.
2024.
„Danas se strahovito mnogo piše i objavljuje, ali vrlo retko sa pravom posvećenošću i makar ambicijom da se napiše remek-delo."