NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Uputstvo za upotrebu

Priča o jednoj lokalnoj televiziji pretvorila se u malu studiju koja može biti od pomoći ne samo osnivačima novih elektronskih medija već i onim postojećim

      Šestogodišnje iskustvo u radu na lokalnoj televiziji poslužilo je Predragu Kovačeviću, suvlasniku TV 5 iz Užica, da svoje znanje i umeće pretoči u knjigu pod nazivom "Lokalna TV - uputstvo za upotrebu".
       Iako je reč o periodu u kome je u prvom planu bila borba za opstanak nezavisnih medija, knjiga obuhvata raznovrsne oblasti i nudi korisne informacije o "upotrebi" televizije. Osim uputstava kako otvoriti lokalnu televiziju i kako doći do zakonskih rešenja i dozvola neophodnih za rad, posebnu pažnju pisac je posvetio problemima racionalnog poslovanja, organizacije posla i kadra.
       Jedno od pet poglavlja, koliko knjiga sadrži, bavi se reklamom i otkriva tajnu organizacije marketinga na televiziji, uz korisne ideje o tome kako uštedeti novac. Poglavlje pod nazivom "Svi smo mi pomalo političari" namenjeno je pre svega političarima, njihovim nastupima na televiziji i načinu na koji bi trebalo da iskoriste lokalnu televiziju za svoje ciljeve. Na kraju knjige, u prilozima, nalaze se "Kodeks novinara Jugoslavije", "Etički kodeks novinarstva" Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Osnovna načela Udruženja profesionalnih novinara Crne Gore.
       "Lokalna televizija - uputstvo za upotrebu" je prvenstveno priča o užičkoj TV 5, ali, pretpostavljajući da je rad na televiziji u osnovi uvek isti i imajući u vidu značaj slobodnih medija, Kovačević je knjigu namenio svima koji žele da pođu njegovim stopama, kao i onima koji žele da saznaju kako izgleda rad na televiziji.
       "Pisanjem knjige cilj mi je pre svega bio da stvorim korisnu literaturu za sve one koji se pojavljuju ili žele da se pojave na lokalnoj televiziji i one koji žele da otvore televiziju. Isto tako, hteo sam da doprinesem razvoju medija u Srbiji i pomognem direktorima preduzeća da shvate značaj slobodnih, lokalnih medija za njihovo poslovanje, za buduću utakmicu tržišne privrede", kaže Predrag Kovačević.
       Prema njegovim rečima, lokalna TV je kod nas još, uslovno rečeno, u procesu razvitka, jer je nastala tokom poslednje decenije. Za širu javnost je veoma privlačna i moćnija čak i od satelitskog programa jer su ljudi zainteresovaniji za ono što se njih lično tiče i oko njih događa. Pored toga, njena prednost se ogleda i u tome što je distanca između gledalaca i ljudi koji prave lokalne televizije bitno smanjena u odnosu na relaciju nacionalna televizija - gledalac.
       Knjigu "Lokalna televizija - uputstvo za upotrebu" izdao je Marketing centar TV 5 iz Užica. Ilustrovana je karikaturama Vladimira Sivčevića Volođe, a recenzije su napisali Aleksandar Janković iz ANEM-a i Dragiša Milosavljević, magistar svetske književnosti.
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu