Arhiva

Ferrari 458 Italia

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Novi „Ferrari 458 Italia”, prvi potpuno novi model ove kompanije u poslednjih deset godina, sa motorom smeštenim u centralnom delu, javnosti je predstavljen još jesenas, na Salonu automobila u Frankfurtu, ali je zvaničnu cenu dobio tek ovih dana. Model „458”, koji u „Ferrari“-jevoj gami treba da zameni F430, košta nešto manje od 200.000 evra, a čak 45.000 evra više od svog prethodnika. Ovo je, naravno, osnovna cena koja, ukoliko se kupac odluči za bogat paket dodatne opreme koji nudi firma iz Modene, može biti znatno viša. Tako, na primer, za LED lampice na upravljaču kupac mora izdvojiti još 3.190 evra, za kožni tapacirung gepeka 1.650 evra, za električna sedišta 2.400 evra i za rezervni točak još 1.300 evra. Novi „458” predstavlja značajan napredak u odnosu na iovako izuzetno brz „F430” zahvaljujući usvajanju najnovije tehnologije isprobane u „Ferrari“-jevom timu Formule 1. Ispod haube nalazi se V8 motor zapremine 4,5 litara sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 562 konjske snage sa maksimalnim obrtnim momentom od 540 Nm pri 6.000 obrtaja, a maksimalni broj obrtaja iznosi neverovatnih 9.000 u minutu. Već pri 3.250 obrtaja u minutu ovaj motor razvija 80 odsto maksimalnog obrtnog momenta. Ovo je dovoljno da „458” od nula do stotinu kilometara na čas ubrza za manje od 3,4 sekunde i dostigne maksimalnu brzinu od 325 kilometara na čas. Snaga motora prenosi se na zadnje točkove poluautomatskim sedmostepenim menjačem kakav se koristi i u Formuli 1, a tradicionalni ručni menjač nije ponuđen kao opcija, što je do sada bio slučaj jedino sa modelom „Enzo”. Kao i sve ostale novije „Ferrari“-jeve modele, dizajnirao ga je „Pininfarina”. Spoljašnjost je napravljena u cilju što veće aerodinamičke efikasnosti i stvara silu potiska nadole od 140 kilograma pri brzini od 200 kilometara na čas. U prednju masku ugrađena su krilca koja se pri većim brzinama spuštaju kako bi se smanjio otpor vazduha. Unutrašnjost vozila je potpuno nova i ne podseća ni na jednu prethodnu, a i u ovom slučaju su korišćena iskustva iz Formule 1 zahvaljujući saradnji sa jednim od najboljih „Ferrari“-jevih vozača ikada, Mihaelom Šumaherom. Kontrole su centralizovane na upravljaču sa kojeg se upravlja apsolutno svim funkcijama u vozilu.