Arhiva

Svarovski, čipkice i poneki forhend

Miljan Paunović | 20. septembar 2023 | 01:00
B ilo ko da pobedi,ovogodišnji gren slem, „Rolan Garos” u Parizu, svakako će ostati upamćen i po najnovijem stajlingu prelepe, dugonoge Venus Vilijams. Čipkasta crna haljina, koju je kako kaže, “sama kreirala”, zapanjila je ljubitelje ”belog sporta”. Izgleda da nije imala dovoljno materijala ili je čipka veoma skupa, pa kada je starija sestra Vilijams zakucavala lopticu u meču protiv Peti Šnider, podigla se kratka haljinica i sevnula je guza! Istovremeno, gledaoci su pomislili da petostruka šampionka Vimbldona ne nosi gaćice. Kasnije je Venus objasnila da je donji veš boje kože, te je to bila samo uzbudljiva optička varka. Iako je najavila da će promeniti haljinicu već na narednom meču, Venus to nije učinila. Komentari na račun crnopute lepotice su različiti; od onih koji osuđuju Venus da je „vulgarna“, do onih odobravajućih i “skidanjem kape” za hrabrost. Ali, nije se na tome završilo. Posle erotičnog „incidenta“ Venus je novinarima u Parizu objasnila, da je dugo čekala da uvede čipku u ženski tenis: “Zabavno mi je da igram u ovoj haljini i da dizajniram nešto što nije već viđeno i stereotipno. Nisam htela da ističem zadnjicu, ali šta ću, kada je velika. To je nasledno. I moja majka, otac, i sestra Serena imaju veliku zadnjicu”. Inače, Venus je pre tri godine pokrenula kolekciju “Eleven–Jedanaest”, sačinjenu od odeće za sve prilike, majičice, teksas pantalone, haljinice, i to po ceni od 19,95 dolara za neki od artikala. A da je moda i te kako značajna za “beli sport”, dokazuje sve veći broj teniserki koje kreiraju svoju odeću, ili su zaštitna lica poznatih kompanija. Tu ni Serena Vilijams ne zaostaje za svojom starijom sestrom. Još 2002. godine, pojavila se na US openu u crnom “ketsuit” ( kostimu mačke) od likre, da bi dve godine kasnije na istom turniru nosila traper suknje do kolena i duboke čizme, iako nije bilo snega! Čizme je zamenila kaputom 2008. godine na Vimbldonu. Serena nije ni, baš, skromna: “Ja sam neverovatno dobra u dizajnu. Veoma jednostavno napravim kreaciju. Nije teško biti kreativan, naročito ako se neko kao ja rodi da bude kreator svog stila”. “Aneres”, modna linija prve teniserke sveta, nastala je 2003. godine, i sve do danas čine je modeli na kojima Sereni mogu da pozavide i velika imena iz sveta mode. Ona može da se pohvali i kolekcijom krema za telo i balzama za usne. Osim dnevne garderobe, na turnirima pod reflektorima, večernja toaleta je sve prisutnija. Pravi primer je ruska teniserka Marija Šarapova. Haljinica sa svetlucavim dragim kamenčićima, minđuše “tifani” do ramena, kompletan mejkap, bili su neizostavni deo opreme za mečeve u večernjem terminu još na US open 2006. godine. Inače, Šarapova je ekskluzivni promoter minđuša „tifani“, od 18-karatnog zlata, koje kreira Elza Pereti. “Minđuše su dugačke, i veoma lagane, tako da ih sa lakoćom i zadovoljstvom mogu nositi na terenu”, rekla je fatalna Marija, za Endrju Rodika posebno. Pobrinula se ova zanosna plavuša i za parfem sa njenim imenom i prezimenom: “Moja toaletna voda namenjena je svim generacijama. Cvetni miris je opuštajući i lagan za svaku priliku”, objašnjava ruska teniserka. Ipak, Maša još ne može da parira nekadašnjoj osvajačici US opena, onoj Gabrijeli Sabatini, kakve lepote teško da ima više i u njenoj Argentini. Ne igra više tenis, ali razvija biznis sa toaletnim vodama. Naime, od 1989. do 2008. godine, Sabatinijeva je lansirala 13 parfema: „bolero“, „dejlajt“, „divoušn“, „divoušn for men“, „saner“, „temperamento“… Oni su i danas dostupni na tržištu, mogu se naručiti onlajn, preko interneta. Uz termobek za rekete, prateći modni detalj su i besprekorno dizajnirane tašnice. Tu, opet, prednjači Šarapova, ali i naša Jelena Janković ima torbice, naravno, usklađene sa bojom kompletne opreme, žute, zelene, plave, koju kreira za kompaniju “Anta” čije je zaštitno lice. A da voli kožu van terena, dokaz je saradnja sa modnom kućom “Mona” iz Beograda. Među mlađim modnim teoretičarima vodi se jalova rasprava; ko je rodonačelnik mode u ženskom tenisu? Sestre Vilijams ili, ipak, već pomalo zaboravljena Ana Kurnjikova? Međutim, Ašok Murti, naš poznati stilista, za NIN kaže: ”Da se nešto razumemo! Sve što se danas smatra modom koja se vezuje za svet tenisa, koji kontrolišu dame, nije ništa u poređenju sa onim što je davne 1922. uradila Suzan Lenglen. Ona je radikalno skratila dužinu suknje, počela da nosi kardigane i pulovere u jarkim bojama. Za ono vreme, otišla je toliko daleko da je kosu vezivala bandanom umesto da na glavi nosi tradicionalni šešir”. Naivni veruju da devojke nemaju toliko zgusnut raspored turnira, kao momci, te stoga imaju vremena za “dodatni” posao, to jest, za kreiranje. Ašok Murti na to kaže: „Ne budimo naivni! U gladijatorskom cirkusu koji se danas zove sportom da li neko normalan može da poveruje da ove dame imaju dovoljno vremena da se zaista bave modnim linijama pod sopstvenim imenom? Modni produkt za svoju realizaciju zahteva vreme i gomilu tehničkih alatki i veština, a teniserke verovatno daju nekakve linije, “inspiracije”, dok gomila anonimusa odrađuje posao. ” Vole teniserke i da poziraju. Naša Ana Ivanović, nekako, ponajviše. Fotografije srpske teniserke u kupaćem kostimu za magazin „Sports ilustrejtid”, prikazale su Anu u „novom svetlu“. “Veoma sam zadovoljna kako su urađene fotografije za ovaj časopis”, kaže, zvanično, najlepša teniserka sveta. “Ali, kada sam sa roditeljima, gledam da što pre sakrijem te fotografije, jer mi je neprijatno”, kaže Ivanovićeva i jada se: “Posao modela je veoma stresan. Presvlačenje, puno ljudi oko vas…”. I Murtiju se najviše dopada naša teniserka: “Od svih njih, ona izgleda kao neko ko je krenuo negde ne bi li se bavio tenisom. Mislim i da se brend koji stoji iza nje, Adidas, time jako ozbiljno bavi. Ceo njen imidž baziran je, pre svega, na integritetu, a tek onda na činjenici da je ona neosporno jedna od najlepših žena koje su se ikada bavile sportom”. Ana Kurnjikova je najbolji primer koliko je lepota važna u ženskom tenis biznisu. Nikada nije osvojila ni jedan turnir, ali je svojom lepotom privukla gomilu sponzora. Najavila je da će ove godine nastupiti u dublu sa Martinom Hingis, pa će imati priliku da posle sedam godina pauze pokaže sve: i novi stajling, i guzu, a i kako igra. Od mladih, nadolazećih nada, Dankinju Karolinu Voznjacki, koja preti da ugrozi sestre Vilijams na vrhu, izvrbovao je Adidas i počeo da brine o njenom izgledu. “Veoma mi je važno da oprema koju nosim bude dobar spoj sportskog i modernog, ali istovremeno udobna i ležerna. Dizajnerka Stela Mekartni je jedinstvena, i veliko mi je zadovoljstvo da nosim njene modele na terenu. San svake teniserke je da igra u lepo dizajniranoj odeći”, rekla je ova teniserka. U klasično–sportski odevene teniserke, koje manje eksperimentišu ili ne znaju da kreiraju, spadaju Žastin Enan, Svetlana Kuznjecova, Marion Bartoli, Dinara Safina. Evidentno je da je tenis postao veliki biznis. Atraktivne teniserke imaju dobru šansu da se unovče van terena, pozirajući, noseći svarovski nakit, i time nadoknade izgubljenu lovu na terenu. Pogotovo ako im loše krene servis, volej, a bekhend, forhend potpuno zakažu...  Milioni van terena Procenjuje se da godišnja zarada Ane Ivanović od sponzora iznosi 15 miliona dolara, uprkos padu na VTA listi. Naša teniserka je ove godine obnovila ugovor sa Adidasom koji prelazi 100 miliona dolara. Od nje jedino više zarađuju Serena Vilijams, 15 miliona dolara godišnje, i Marija Šarapova sa 26 miliona zelenih novčanica. Jelena Janković je prošle godine od kineske kompanije Anta dobila 5,1 miliona dolara.