Arhiva

Dva miliona ili bojkot pumpi

P. Đ. | 20. septembar 2023 | 01:00
Pozvaćemo sve potrošače u Srbiji da zaobilaze NIS-ove pumpe u širokom krugu, ukoliko ova kompanija ne pristane da obešteti pokradene potrošače“, kaže za NIN Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, povodom najave da će ova organizacija tužiti Naftnu industriju Srbije i zahtevati obeštećenje u iznosu od dva miliona evra. Podsećamo, policija je prošle nedelje uhapsila 22 osobe, uglavnom zaposlene na pumpama NIS-a, zbog sumnje da su oštetile građane za isti ovaj iznos. Papović kaže da je Nacionalna organizacija već ovlastila svog advokata da pokrene postupak protiv Naftne industrije Srbije, a ukoliko dobiju postupak, novac će najverovatnije ići na račun same organizacije. „Naša ideja je da pozovemo sve koji mogu da dokažu da su prevareni na pumpama i da im vratimo novac. Ostatak ćemo usmeriti na poboljšanje našeg rada i kontrolu kvaliteta namirnica“, kaže Papović. Petar Milutinović, pravni zastupnik NOPS-a kaže, međutim, da će najverovatnije tražiti da novac bude uplaćen na poseban račun Ministarstva trgovine, a za potrebe zaštite potrošačkih prava i aktivnosti organizacija za zaštitu potrošača. Pre nego što pokrenu postupak protiv Naftne industrije Srbije, predstavnici Nacionalne organizacije potrošača sastaće se, kažu, i sa generalnim direktorom NIS-a Kirilom Kravčenkom i pokušati da dogovore vansudsko poravnanje, odnosno obeštećenje prevarenih građana. „Novi zakon o zaštiti potrošača obavezuje nas da pre podnošenja zahteva za zabranu nepoštenog poslovanja, pokušamo da rešimo spor vansudskim putem. To ćemo naravno i uraditi, a ako NIS ne pristane na obeštećenje, podnećemo tužbu“, naglašava Milutinović. Advokat Nacionalne organizacije potrošača objašnjava da će protiv NIS-a, najverovatnije, podneti tužbu, ali istovremeno i sudski zahtev da se potvrdi i ukine njihovo nepošteno poslovanje. „Mi možemo tužiti NIS po dva osnova, po Zakonu o obligacijama i Zakonu o zaštiti potrošača. Dakle, jedna tužba odnosiće se na naknadu štete koju su potrošačima pričinili zaposleni u NIS-u, a za koje je NIS kao pravno lice odgovoran po članu 170. Zakona o obligacionim odnosima, a tražićemo istovremeno zabranu njihovog nepoštenog poslovanja po zakonu o zaštiti potrošača“, kaže Milutinović. U Naftnoj industriji Srbije su na NIN-ovu molbu da prokomentarišu najavljenu tužbu kratko odgovorili: „Naftna industrija Srbije će svakoj žalbi pristupiti s pažnjom i u skladu sa zakonom preduzeti sve potrebne korake. Naš cilj je zaštita ugleda kompanije. Vrata kompanije, kao i uvek, otvorena su za sve naše potrošače i građane Srbije. Oficijelnog obraćanja NIS-u od strane Nacionalnog udruženja potrošača nije bilo“.