Arhiva

Proterivanje Mikelanđela

Dragan Jovanović | 20. septembar 2023 | 01:00
Hvala bogu da je, u narodu omiljeni doktor Nestorović, pre mene rekao da je virus korona jedna velika prevara da bi se belosvetska farmaceutska mafija od vakcina ovajdila! Doduše, pre Nestorovića je i moj Alek rekao da se bez veze pravi panika zbog kineskog virusa, jer svakog dana, od ujeda perača prozora, pardon, od ujeda komaraca umre 26 osoba na ovoj nesrećnoj planeti. A perači prozora, svakodnevno, padaju u istom broju, sa oblakodera pošto ih, gore valjda, hvata vrtoglavica. Srećom, moj Alek je prao samo posuđe po londonskim pabovima pohađajući, istovremeno, i raznorazne kurseve iz „opštenarodne odbrane“. I, ajde zapitajte se: otkud Aleku tolika drskost da razotkrije globalnu prevaru o virusu korona?! Kako otkud? Zar njegov skupo plaćeni konsiljere Toni Bler, onaj negdašnji britanski premijer, nije lažno optužio Sadama Huseina da pravi bojne otrove, a znamo kako se sve završilo. I, najzad, zašto nema virusa u Srbiji? Ovaj iz Subotice samo je izuzetak koji potvrđuje pravilo! A sve i da virusa ima, u Srbiji se svakog dana popije toliko rakije da nikakva korona i karakondžula ne može da preživi. Nego, prošle nedelje otvoreni su tajni arhivi Vatikana. Ali, pazi ovo, bajo! Vatikan nema nikakve spise pre 8. veka, a to mi daje „vetar u leđa“ za teoriju o „krađi vekova“. Ako i Vatikanu fali osamsto godina do Isusa, onda je jasno zašto je Isak NJutn rekao da je „Isus samo matematička tačka“ od koje će se izmišljati vekovi, stare i nove ere, a i istorijske ličnosti i događaji koji su „vladarima iz senke“ potrebni! A svu raskoš i „prljav veš“ Vatikana trebalo je da gledamo na minulom Festu, u filmu Greh Andreja Končalovskog. Ali, hoćeš brale! Tog 4. marta u Sava centru otkaza tehnika, samo za film Greh! Prvo rekoše vratiće nam pare, a posle sačuvajte karte, pa ćete posle Festa da gledate Greh u – Domu sindikata! Tu se setim da, onomad, i Felinijev film A brod plovi nije mogao da se gleda u zvaničnom programu Festa. Nas stotinak koji smo ostali u ovoj istoj sali, odgledali smo, maltene, ilegalno, po meni, najbolji Felinijev film?! A zašto je A brod plovi bio sporan? Na brodu je, naime, evropska operska i ostala elita koja treba da prospe pepeo iz urne po Sredozemnom moru, jer je to želja pokojne operske dive. Ali, gle, nasred mora, na „kruzeru“ onog vremena, kapetan broda prima torpedovane Srbe čiji je brod potopila austrougarska ratna krstarica. Odrpani i nikakvi, Srbi su smešteni u potpalublju sa nosorogom koji je namenjen nekom zoo-vrtu?! S vremena na vreme, Srbe puste na palubu da, pesmom i igrom, razvesele evropsku elitu, a onda, ajd, opet u potpalublje! A onda kapetanu broda javljaju da je u Sarajevu ubijen austrougarski prestolonaslednik... I sada vam je, valjda, jasno ljudi moji, zašto Felini nije mogao u zvanični program Festa. Ali, tada su bila tvrda Titova vremena mada projektori nisu zakazivali ni u palanačkim bioskopima, a kamoli na Festu! Sramota, sramota, filmska tehnika danas ne zakaže ni u Severnoj Koreji! Greh sam, ipak, gledao na drugom spratu „Ušća“. Dugo sam, posle Greha razmišljao: šta je to toliko Končalovski zgrešio pa da bude proteran sa Festa!? K. G. Jung, moj guru iz Švice, bez veze nagađa: „Nije, valjda, zato što se u filmu pominje da je Mikelanđelo bio u srodstvu sa porodicom Mediči, a oni su bili Srbi! Jer, i danas se u Firenci glavna ulica zove VIA SERBIKA! Tu i moja Crna lupeta: „Mikelanđelo i tvoj Alek, rođeni u isti dan, 6. marta! I ne može toliko značaja da se daje Končalovskom, to jest Mikelanđelu, kada novosadska omladina organizovano na ulicama slavi Alekov rođendan! I, molim vas, ne povezujte to sa Severnom Korejom!“