Arhiva

Moderne ideje menjaju i tradicionalne biznise

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Moderne ideje menjaju i tradicionalne biznise
Ako nas je pandemija nečemu naučila, to je da ako se ujedinimo, možemo da napredujemo neuporedivo brže, poručio je Jacek Olčak, generalni direktor Filip Moris Internešnela učesnicima Trećeg CEO samita. On je istakao da se sve industrije i biznisi razvijaju, prolaze kroz velike promene, usvajaju nove tehnologije i, u mnogim slučajevima, menjaju svoje proizvode kako bi zadovoljili nove potrebe potrošača. U ovom veku, ekološka, tehnološka, društvena ili zdravstvena razmatranja sve više oblikuju strategije i fokus velikih kompanija“, rekao je Olčak i istakao da je Filip Moris odavno prihvatio ovakav način razmišljanja o pokretanju pozitivnih promena. „Počeli smo da ulažemo u nauku, tehnologiju i organizaciju usmerenu na korisnike da bismo pokrenuli dramatičnu promenu paradigme. Do danas smo uložili više od osam milijardi dolara u istraživanje, razvoj, komercijalizaciju i proizvodne mogućnosti za bezdimne proizvode. Mi ne smatramo proizvode bez dima dodatkom našem proizvodnom procesu, već ih zajedno sa proizvodima koji uopšte ne sadrže nikotin, smatramo našom budućnošću. Naša misija je da svi odrasli pušači koji bi inače nastavili da puše zamene sagorevajuće duvanske proizvode alternativama koje ne sagorevaju i ne stvaraju dim. Pošto sagorevanjem nastaje većina štetnih jedinjenja koja se nalaze u dimu, ovi proizvodi mogu biti mnogo bolja alternativa od nastavka pušenja za odrasle pušače. Zato je umesto ’zašto jednostavno ne prestanete da prodajete cigarete?’ bolje pitanje ’kada će ljudi prestati da kupuju cigarete?’. Jer, uprkos sve većim naporima na prevenciji i zabranama, potražnja za cigaretama ostaje visoka, a procena SZO je da će i 2025. u svetu biti više od milijardu pušača. Ako sutra prestanemo da prodajemo cigarete ništa se suštinski neće promeniti, pušači će jednostavno preći na neki drugi brend - legalno ili ilegalno“, rekao je Olčak i naglasio da je cilj Filip Moris Internešnela da odraslim pušačima, koji bi inače nastavili da puše, pruži mogućnost da naprave bolji izbor i pređu na naučno zasnovane bezdimne alternative. Naglašavajući da se ovako dramatična promena paradigme ne dešava za dan, s obzirom na to da su cigarete bile u fokusu kompanije gotovo dva veka, te da je ovo zahtevalo potpunu promenu celokupnog poslovnog modela, Olčak je precizirao da Filip Moris postaje kompanija vođena naukom i tehnologijom, koja u potpunosti transformiše svoje poslovanje.