Ekonomija

Kako je BID prešao put od proizvođača baterija do proizvođača e-vozila koji je pretekao i Teslu

CNBC | 27. mart 2024 | 09:01
Kako je BID prešao put od proizvođača baterija do proizvođača e-vozila koji je pretekao i Teslu
EPA / EFE/CYRIL ZINGARO

U SAD, Tesla je možda na čelu revolucije električnih vozila, ali u inostranstvu, ovaj proizvođač automobila ima ozbiljnu konkurenciju. U Kini, najvećem svetskom tržištu električnih vozila, Tesla gubi teren od domaćih proizvođača automobila koji sve više prave bolje automobile po nenadmašnim cenama, a glavni među njima je BID koji podržava Voren Bafet.

U četvrtom kvartalu 2023. BID je svrgnuo Teslu sa trona sa vodećeg svetskog proizvođača električnih vozila, prodavši više vozila na baterije od svog rivala u SAD.

"BID je izrastao u ovu elektranu u industriji novih energetskih vozila. Kada pogledate mesečne rang liste, oni su uvek na vrhu",  rekla je dopisnica CNBC-ja iz Pekinga Evelin Čeng.

Osnovan od strane Vang Čuanfua, BID je počeo da proizvodi baterije za mobilne telefone još 1990-ih. Do 2003. godine kompanija se okrenula automobilima i od tada je postala vodeći brend automobila u Kini, kao i veliki proizvođač EV baterija.

"One su jedna od vodećih kompanija u svetu za proizvodnju litijum-gvožđe-fosfatnih baterija", rekao je za CNBC Sem Abuelsamid, glavni analitičar u Gvajd haus Insights. Takođe je objasnio prednosti u odnosu na litijum-jonske baterije, rekavši da su dugotrajne i koštaju oko 30-40% manje po kilovat satu za proizvodnju.

Deo masovne privlačnosti BID-a je cena. Mnogi od njegovih automobila potkopavaju konkurenciju, sa nekoliko modela koji počinju ispod 20.000 dolara, prenosi CNBC.

"U Minhenu su pre samo nekoliko meseci lansirali Galeba po ceni od 11.500 dolara. Morate udvostručiti tu cenu, a zatim i nešto da biste dobili vozilo osnovnog nivoa ovde u Sjedinjenim Državama i Evropi. Tako veoma konkurentan u segmentu od 35.000 dolara i manje", rekao je Majkl Dan, izvršni direktor kompanije Dune Insights. 

BID se sada agresivno širi globalno, izvezavši preko 240.000 automobila u 70 zemalja prošle godine. Najavila je planove za evropsku fabriku u Mađarskoj i navodno traži lokacije u Meksiku.

"Oni se definitivno pripremaju za američko tržište, čekajući pravi trenutak. SAD i Evropa obećavaju profitabilno tržište za njih. Moraju da uđu, da se takmiče i pobede ovde da bi napredovali na globalnom nivou", rekao je Dan.