Arhiva

Ekran pun upitnika

VUKAŠIN OBRADOVIĆ | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 24. jul 2019 | 16:31
U senci multimedijalnog spektakla upriličenog u čast dolaska francuskog predsednika Emanuela Makrona, nezapaženo je prošla vest da su Euronews, evropski vodeći međunarodni informativni kanal i HD-WIN, medijska grupa iz Srbije u vlasništvu Telekoma Srbija, najavili partnerski projekat pokretanja Euronews Srbija, informativnog kanala i digitalne platforme namenjene publici srpskog govornog područja. U prilično šturom saopštenju Telekoma rečeno je, između ostalog, da “Euronews namerava da promoviše pouzdane i nezavisne medije u Srbiji, a potencijalno i na drugim teritorijama gde je srpski jezik u upotrebi”. Istaknuto je da pokretanje Euronews Srbija predstavlja deo strateške ambicije Euronews-a da se pozicionira kao prva globalno-lokalna medijska kuća u svetu. „Euronews nastavlja da se razvija kao globalni medij koji nudi sadržaj prilagođen očekivanjima lokalne publike. Ovo je druga franšiza koju Euronews pokreće, a trenutno se ispituje mogućnost i drugih sličnih projekata“, piše u saopštenju. Sa druge strane, Majkl Piters, generalni direktor Euronews-a, koji je bio član francuske službene delegacije koja je boravila u Beogradu, izrazio je svoje oduševljenje što će sarađivati sa kompanijom HD-WIN „na stvaranju kvalitetnog nezavisnog kanala”. Istaknuto je da će neposredno pred početak emitovanja programa, Euronews Srbija zaposliti skoro 100 ljudi na lokalnom nivou, a glavnog urednika srpskog kanala odabraće Euronews, on će biti zaposlen u Euronews-u, a uređivački odbor će biti uspostavljen i kontrolisan od strane Euronews-a. Doznali smo da Euronews emituje program u 160 zemalja, signal dopire do skoro 400 miliona domaćinstava i 135 miliona ljudi svakog meseca, kako navodi Global Web Index. Od lansiranja 1993. u Lionu, razvio je prvi svetski brend „globalne“ vesti koji se prilagođava očekivanju svojih višestrukih lokalnih publika. U 2017. je zamenio model koji je bio u središtu svoje ponude od njegovog osnivanja, lansiranjem 12 različitih platformskih izdanja. U junu 2017. godine, NBC News i Euronews su najavili svoje partnerstvo. NBC News je kupio 25 odsto kompanije kako bi uložio značajna finansijska ulaganja u Euronews kako bi podržao prošireno izveštavanje o novostima i programiranje. Zajedničko povezivanje dva velika brenda omogućilo je Euronews-u da pristupi prikupljanju vesti NBC-a, stručnosti za digitalni sadržaj i programiranje. Isto tako, Euronews pruža sadržaj i resurse iz Evrope za upotrebu na NBC News i MSNBC programima i platformama. Sa novim usidrenim emisijama na nekoliko svojih izdanja, uključujući 17 sati dnevno u emisijama na engleskom jeziku, redakciju društvenih medija „The Cube“, dopisnici širom Evrope koji koriste tehnologiju mobilnog novinarstva, Euronews je ojačao svoju posvećenost pružanju evropske perspektive globalnim pitanjima. Godinu dana ranije Euronews je pokrenuo svoj sestrinski kanal, prvi panafrički višejezični i nezavisni newsletter, Africanews. Osim ovih, uglavnom, dobro poznatih podataka, bar kad je u pitanju Euronews Serbia, moglo bi se reći, sve ostalo je velika nepoznanica. Upravo zbog toga gotovo je nemoguće naći sagovornika koji bi sa punom sigurnošću rekao šta zapravo stoji iza ovog ugovora. Svako ko iole poznaje medijsku situaciju u Srbiji, ostaje zbunjen pred samom pomisli da upravo vlast koja kontroliše najveći broj medija u Srbiji dovodi Euronews da „promoviše pouzdane i nezavisne medije“. Sa druge strane, teško je pretpostaviti da će Euronews zarad bilo kakvih interesa dozvoliti da se, makar i kao franšiza, pod njegovim okriljem emituje program sa standardima koje preferira ovdašnja vlast.