Arhiva

Rast i razvoj uz brigu o životnoj sredini

Jovanka Matić | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 29. januar 2020 | 23:58
Istorija Wienerberger-a je počela davne 1819, kada građevinski inženjer Alojz Misbah kupuje državno preduzeće za izradu cigle u Wienerberger-u na južnoj strani Beča. Inovativni procesi i proizvodi su od samog početka imali visok prioritet. Početkom 1860. godine instalirana je prva peć za proizvodnju cigle. NJen cirkularni dizajn je značio znatno smanjenje troškova energije i omogućavao skoro kontinuiranu proizvodnju. Tokog godina, Wienerberger je rastao i postao najveći proizvođač cigle u Evropi. Još jedan važna godina za Wienerberger je 1869. Te godine je kompanija postala deo Bečke berze. U 2019. godini su tako proslavljena dva značajna jubileja, 200 godina postojanja i 150 godina učešća na bečkoj berzi, kao jedna od najvećih kompanija i druga najstarija kompanija na berzi. Danas je Wienerberger jedan od vodećih internacionalnih dobavljača građevinskih i infrastrukturnih rešenja. Pored tržišta Evrope, Wienerberger ima jaku poziciju i u Severnoj Americi i Indiji, sa blizu 200 proizvodnih lokacija u 30 zemalja širom sveta u kojima radi nešto više od 16.000 zaposlenih. „Vizija Wienerberger je da postane najprestižniji proizvođač građevinskih i infrastrukturnih materijala i rešenja i najpoželjniji poslodavac na tržištu Srbije“, poručuje gospodin Zlatomir Milošev, predsednik uprave te kompanije u Kanjiži. Šta je sadržao proizvodni program u 2019. i da li će kompanija Wienerberger u 2020. godini svojim kupcima ponuditi novi proizvod? Wienerberger u Kanjiži proizvodi crep, međutim prodaje i crep i blok. Blok se prodaje pod robnom markom „Poroterm“, a crep pod nazivom „Tondah“, što je bio naziv grupe koju smo mi kupili 2014. godine, zajedno sa tadašnjim Potisjem Kanjiža. U ovoj godini planiramo da i dalje razvijamo vidljivost naših proizvoda u segmentu građevinskih blokova i da zadržimo vodeću poziciju koju imamo u Srbiji kada je u pitanju proizvodnja crepa. Od kojih materijala su napravljeni proizvodi? Naši proizvodi su napravljeni od prirodnih materijala i nosioci smo „eko“ znaka, koje dodeljuje Ministarstvo zaštite životne sredine, na tri godine, a 2019. godine ponovo je urađena sertifikacija. Pored nas samo još dve kompanije u Srbiji su nosioci tog sertifikata. To je nešto što je veoma značajno. Ponosni smo jer se na globalnom nivou kao prioritet i obaveza ističe, u svim oblastima, očuvanje životnog okruženja. Da li ste zadovoljni kako je, što se tiče poslovanja, završena 2019. godina. Da li ste nailazili na određene teškoće? Samo poslovanje u protekloj godini je bilo izazovno. S obzirom na poslovno okruženje i ograničenja koja smo imali usled nemogućnosti prodaje robe na tržištu Kosova, ne možemo da budemo zadovoljni. Ova ograničenja će svakako uticati na manji rezultat Wienerberger-a u Srbiji, jer smo dobar deo našeg prihoda ostvarivali sa tog tržišta, ali smo uspeli da potrebe kosovskog tržišta zadovoljimo našim proizvodima iz Hrvatske, Mađarske i Makedonije, što će nažalost biti samo delimično vidljivo u rezultatu u Srbiji. Međutim, pošto smo deo velike Wienerberger porodice, globalno su ta ograničenja svedena na minimum. Pošto je oko toga joj uvek nejasna situacija, morali smo za 2020. godinu da pravimo plan na bazi realizacije iz 2019. godine, tako da će on biti u skladu sa onim što je ostvareno u prethodnoj godini. Da li smatrate da bi trebalo otkloniti ili poboljšati određene propise u Srbiji, koji opterećuju privredu? Dalje usaglašavanje sa propisima Evropske unije će svakako olakšati poslovanje, jer bilo koje razlike utiču na dvostruko tretiranje određenih stvari kada su u pitanju recimo poreski tretmani, koje kompanije kao naša imaju prema zakonodavcima u Srbiji i izveštavanju prema centrali u Beču. Takođe, česte promene propisa dodatno otežavaju i komplikuju poslovanje. Šta za Srbiju, grad Kanjižu i zaposlene radnike, znači Wienerberger? Wienerberger u Srbiji zapošljava 280 radnika. Većina njih je veći deo svog radnog veka provela u ovoj fabrici i mnogo pažnje posvećujemo tome da su naši radnici zadovoljni. Tradicionalno, već godinama, obeležavamo njihove jubileje i zahvaljujemo im se na lojalnosti i posvećenosti kompaniji, jer su ljudi ono što čini organizaciju. Dosta pažnje posvećujemo zaštiti i bezbednosti na radu gde su svi zaposleni aktivno uključeni. Onim najboljima posebno zahvaljujemo i podstičemo ih da nastave tim putem. Posvećeni smo stvaranju bezbednih i zdravih uslova, kako za naše zaposlene, tako i za sve posetioce u našim proizvodnim pogonima. S obzirom na to da se nalazimo u blizini granice sa Mađarskom i da dosta ljudi ima dvojno državljanstvo, lokalna zajednica je svakako zainteresovana da firma u Kanjiži posluje što bolje, sa tendencijom da zapošljava mlade i perspektivne stručnjake koji bi ostali u lokalu i razvijali ga. U Srbiji smo, kada su u pitanju građevinski materijali, doneli nove tehnologije i inovacione proizvode, time i kvalitetnu gradnju, što podrazumeva i kvalitetniji život naših građana. Težnja Wienerberger-a je konstantno značajno ulaganje, u toku ove godine, u modernizaciju pogona u Kanjiži, što znači da smo opredeljeni da ostajemo u Srbiji, razvijamo se i primamo nove radnike.