Arhiva

Četvrt veka uspešnog porodičnog preduzeća

Jovanka Matić | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 27. februar 2020 | 00:38
Pored priznanja koje dodeljuju ocenjivači kvaliteta, a koje poseduje brend Blago Šumadije iz kompanije Interkomerc iz Rače, veoma je važno da sirovina dolazi iz ekološki zdravog područja iz neposrednog okruženja, a ono što je najvažnije i ključ je uspeha, kod nas i u svetu, svakako je tradicija. Interkomerc su gradile i grade tri generacije: deda, otac, a danas firmu vodi mladi obrazovani unuk, master inženjer menadžmenta u biotehnologiji, Nemanja Petronijević, sagovornik NIN-a. Ono što, pored kvaliteta proizvode Interkomerca čini izuzetnim jeste veoma atraktivna ambalaža, na kojoj bi joj mogle pozavideti i velike svetske firme. Koji proizvodi spadaju u Blago Šumadije i da li su kupci prepoznali kvalitet? Tim naših stručnjaka vodi računa da se gotovi proizvodi prave od najboljih plodova voća i povrća, koje uzgajaju poljoprivrednici sa zdravog područja Šumadije. Proizvodni program sadrži pasterizovani kiseli program (ajvar, kečap, kornišone, cveklu, mešanu salatu, paprika filet i šampinjone) i slatki program (kompoti, voćni namazi i ekstra džemovi) premijum kvaliteta. Oni moraju konstantno biti i jesu maksimalno bezbedni za ljudsku upotrebu, jer snabdevamo javne ustanove širom Srbije - dečje ustanove, zdravstvene centre, studentske centre i domove učenika, domove za socijalno staranje, ministarstva odbrane i unutrašnjih poslova… Stvoreni tržišni višak, koji nije prodat javnim ustanovama, plasiramo kroz maloprodajne centre u Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, Albaniji, Francuskoj i Australiji. Pojedini naši proizvodi nalaze se na trpezama najelitnijih lanaca hotela širom Balkana. Nabavku sirovina kontroliše diplomirani agronom, a proces proizvodnje i primenu propisane tehnološke procedure diplomirani tehnolog i hemičar. Inače, firma zapošljava ukupno 58 stalno zaposlenih radnika i oko 50 radnika u sezoni, od kojih je 11 sa fakultetskim diplomama i pet sa završenim master studijama u raznim oblastima. Jeste li prisutni na sajmovima i da li poslujete po pravilima propisanim domaćim i međunarodnim standardima? Na Sajmu hrane i pića 2017. godine u Beogradu dobili smo specijalno priznanje za ekstra džem od jagoda, a ove godine smo dobili dva specijalna priznanja za kompot od kruške viljamovke i ekstra džem od kupine. Kvalitet naših proizvoda kontroliše Institut za javno zdravlje iz Kragujevca, a poslovanje firme usaglašeno je sa važećim svetskim standardima kao što su HACCP, ISO 1400, ISO 22000, ISO 9001 i ISO18000. Da li za kompaniju prerada voća i povrća obezbeđuje suguran razvoj? Prerada voća i povrća je svakako značajan segment naše proizvodnje, ali osim toga Interkomerc se bavi i proizvodnjom visokokvalitetnih testenina, začina, čajeva i raznih praškastih proizvoda, kao i pakovanjem mnogih prehrambenih proizvoda. Za nas se, u Tajlandu, proizvodi konzervirana tunjevina i sardina, pod našom robnom markom. Poseban sektor u kompaniji se bavi spoljnom trgovinom i to uvozom pirinča, pasulja, krompir pirea, soli i drugih prehrambenih proizvoda i izvozom naših proizvoda na razna svetska tržišta. Koliko je komplikovano baviti se toliko raznovrsnim delatnostima? Nije lako, ali pitanje je da li bismo na drugi način opstali ovoliko dugo i imali konstantan i stabilan rast svake godine od 10 do 15 odsto. Izgradili smo odličan odnos sa našim dobavljačima i kupcima. Ono što nas prezentuje kod države, poslovnih partnera i banaka svakako je činjenica da naš račun nikada nije bio u blokadi od dana osnivanja i da sve svoje obaveze ispunjavamo redovno i društveno odgovorno. Da li ste zadovoljni rastom od 10 do 15 na godišnjem nivou, jer je to, ipak, više od većine domaćih kompanija, a posebno onih koje se bave preradom voća i povrća? Rekao bih da je ovaj rast i te kako značajan, posebno zbog toga što je siguran i konstantan. Šta za poljoprivrednike, vaše dobavljače, znači Interkomerc? Smatramo da mnogo znači s obzirom na to da sirovinu ne nabavljamo samo na području naše opštine već i iz šireg okruženja, ali isključivo iz Srbije. Poznato je da voćari i povrtari u Srbiji imaju problem gde da plasiraju svoje voće i povrće i zbog toga se neretko dešava da ono ostane u voćnjacima i povrtnjacima neubrano. Naši dobavljači, poljoprivredni proizvođači kada sa nama sklope ugovor, ne samo da imaju siguran plasman i naplatu, već im putem kooperantskih odnosa pomažemo u nabavci repromaterijala, sredstava za zaštitu bilja, sadnica i semena, a neretko njihove proizvode preuzimamo na njihovim poljoprivrednim gazdinstvima, lišavajući ih troškova transporta. Ono što je primetno kod nas i u okruženju je da radnici sve više odlaze da rade u inostranstvo. Da li vi imate problem sa nedostatkom radnika i kako ga rešavate? Dosta naših radnika je kod nas od osnivanja preduzeća. Zapošljavamo mlade radnike i prosek starosti kod nas je ispod 40 godina, što nam daje dugoročnu stabilnost i sigurnu perspektivu. Zadržavamo ih tako što imaju sigurnu platu, iznad proseka opštine, kao i stimulaciju za stalnost u radu, uredno im plaćamo poreze i doprinosi, a plata nikada ne kasni. Posebno nam je zadovoljstvo što u skladu sa našim finansijskim mogućnostima podržavamo razne sportske, humanitarne, kulturne i druge manifestacije koje su od javnog značaja. Kako vidite Interkomerc u 2020. godini? Planiramo da u 2020. godini izgradimo još jedan magacin gotovih proizvoda i hladnjaču, i dalje nabavljamo najsavremeniju opremu za preradu voća i povrća, širimo distributivnu mrežu i na taj način obezbedimo još dinamičniji prodor našeg brenda Blago Šumadije, kako na našem, tako i na inostranim tržištima. To svakako ne može bez novih radnika, čime na taj način obezbeđujemo i otvaramo perspektivu za zapošljavanje i otvaranje novih radnih mesta.