Промени језик   Sitemap   Верзија за штампу   12.08.2020. 02:13
 НАСЛОВНА    АРХИВА    НИН ДИЈАЛОГ    САДРЖАЈ      ПРЕТПЛАТА    E-ПРОДАЈА 
 
Уводник
Соко зове орла

Док чека авионе бомбардере и брзе возове, Вучић размишља да на петицију лекара одговори са два, три милиона потписа. Је ли и вас то подсетило на чичу из филма Ко то тамо пева? Ко је сиротиња? Дај ми пет карата! Пет или ниједну. Вози Мишко

Ако је већ Србија у рату, има ли ишта логичније од намере Александра Вучића да купи ловце-бомбардере? Ако се ковид-19 преноси ваздухом, зар га не би требало ударити из ваздуха? А нема те цене коју не вреди платити да би Александар Вулин могао да рапортира свом врховном команданту испред нове ескадриле. Зар то не вреди 300-400 милиона евра? Или 500-600 милиона, ако смо седам руских хеликоптера платили 132 милиона евра. Ни то не бисмо сазнали да Републички завод за статистику није објавио да је 2019. Србија из Русије увезла хеликоптере за 132 милиона евра. Али, изеш државу у којој званична статистика ода строго чувану Вучићеву и Вулинову државну тајну.

Ако већ мерачи авионе, није ли онда логична и Вучићева идеја да у Требињу сагради аеродром? А опет, живо ме занима како му је, после одлуке да аеродром у Београду да у концесију Французима, пало на памет да га гради у Требињу, а унапред зна да Србија од те концесије неће ништа да заради?

Нису, срећом, све мисли председника у облацима. Обећао је и пругу Београд - Ниш, којом ће већ 2023. возови јурити 200 на сат. Хм, а зар није 2015. обећао да ће се већ 2018. од Београда до Будимпеште стизати за три сата? Па шта што још не можемо ни до Новог Сада? И има ли ко, осим будућег министра саобраћаја, спреман да се клади да је већа шанса да 2025. до Ниша возови возе 20 него 200 километара на сат? И да ће уместо сат и 20 минута путовати скоро шест сати, колико путују данас, и то ако не касне?
Док чека авионе и возове, Вучић размишља да на петицију, коју је потписало 2.700 лекара, незадовољних Кризним штабом, одговори 1.000 пута јаче, брже, боље. „Ви сте скупили 2.000, а ја могу да нађем два, три милиона потписа“, поручио је. Боже, зашто ме то подсетило на чичу из филма Ко то тамо пева: „Ко је сиротиња? Дај ми пет карата! Пет или ниједну“! Ма вози Мишко!
Док председник размишља о бомбардерима, заменик градоначелника Горан Весић успео је да се избори за неке много приземније ствари. Али, с обзиром на то колико су Београђане коштали нови џипови за комуналну милицију, право је чудо како за те паре „око соколово“ не може да лети као прави соко. Весић тврди да је сваки од 18 нових ленд ровер дискавери џипова коштао 29.000 евра, плус додатних 4.000 евра за надоградњу делова за сликање и обраду података о непрописно паркираним возилима. Проблем је, међутим, што он ни овога пута није говорио истину. А истина је да је Паркинг сервис у септембру 2019. склопио два, 86,9 милиона динара вредна уговора о лизингу, тако да сваки џип кошта 41.000 а не 29.000 евра. Уз то су у сваки морали да се уграде хардвер и софтвер, а Паркинг сервис је Систем за аутоматско препознавање регистарских таблица возила путем мобилног видео-надзора новосадском Прокомсофту платио 75,23 милиона динара. Ако се та сума подели на 18 џипова, испада да је та додатна опрема за свако возило коштала скоро 4,18 милиона динара или више од 35.500 а не 4.000 евра. Када се саберу цене за џип и додатну опрему, једно „око соколово“ коштало је 76.500 евра. Аух, скоро као новогодишња јелка.
Ова прича постаје донекле јаснија ако се има у виду да су џипови набављени од конзорцијума који чине четири фирме, од којих је једна и Бритиш моторс, чији је власник Остоја Мијаиловић, функционер и народни посланик СНС-а у бившем сазиву и председник КК Партизан. А додатна опрема набављена је од Прокомсофта, који је на једном од претходних тендера победио као део конзорцијума, у којем је била и фирма Проинтер, за коју многи тврде да је њен прави власник једно време био Славиша Кокеза, иако се у АПР-у као формални власник од 2018. води извесна Ивана Рајић. Кокеза је, такође, члан СНС-а, а уз то не крије да је и лични пријатељ Александра Вучића. То познанство му је, без икакве сумње, помогло да прошири бизнис, али и да постане председник Фудбалског савеза Србије. С друге стране, Прокомсофт углавном послује са јавно-комуналним предузећима, којима руководе људи блиски владајућој коалицији. Скоро као сложна, да не кажем напредна браћа.
Не знам за вас, али мене уопште није изненадило сазнање да Весић не говори истину. Чак ни то што је Паркинг сервис платио 6,4 милиона динара да му неко са стране уради стратегију развоја до 2025. У ствари, изненадиће ме само ако 2023. воз од Београда до Ниша буде заиста стизао за сат и 20 минута.



Милан Ћулибрк


Share on Facebook 

Постојећи коментари (0)| Пошаљи коментар

Приступ за чланове
  Корисничко име
  Лозинка
 
  Запамти ме на овом рачунару
Постаните члан! Региструјте се овде
Изгубили сте Лозинку? Кликните овде
Мисли
bg

Златибор Лончар министар здравља Србије

А што сте нервозни? Па немојте, утиче то на лепоту…

Прочитајте све мисли
bg