Arhiva

Dva jubileja

D. J. | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 16. septembar 2020 | 18:31
Nakon letnje pauze, svoj jesenji program Galerija Haos otpočinje obeležavanjem dva jubileja: svojih četvrt veka postojanja i sedam decenija rada umetnika Milije Nešića. Sa više stotina likovnih postavki do sada, Galerija Haos bila je, sve vreme, i jedno alternativno mesto okupljanja, utočište za brojne misleće ljude, oponente, umetnike raznih struka, prostor susreta odnegovane i verne publike, mesto otpora za sve one koji ne razumeju šta kultura znači i šta ona stvarno jeste. S druge strane, izrazita angažovanost dela likovnog stvaraoca Milije Nešića, njegov životni i umetnički visoko etički kredo, odražavaju izvesnu bliskost sa stavom i konceptom izložbenog prostora Galerije Haos. Retrospektivnom postavkom crtačkog opusa našeg uglednog vajara biće istovremeno predstavljeni radovi iz različitih perioda i faza rada i različitih tematskih preokupacija. Uz crteže, biće postavljene i njegove skulpture – mrdalice koje dopunjuju umetnikovu poetiku. Tako će povodom 25 godina rada Galerija Haos prirediti i video-prezentaciju celokupne kolekcije, fundusa za budući muzej crteža, uz prigodan koktel i druženje sa vernom dugogodišnjom publikom u utorak, 22. septembra 2020. u 20 sati. Izložbu Milije Nešića, koja će trajati do sredine oktobra, otvoriće filmski reditelj Goran Marković, a nakon toga publici će se obratiti Petar Peca Popović i umetnik Dejan Atanacković. Milija Nešić je svojim osobenim likovnim delom postao simbol nepristajanja, pobornik pobune protiv laži i nasilja svake vrste, personifikacija slobodnog čoveka u zarobljenom, totalno haotičnom svetu u kome danas živimo. Kao vizuelni stvaralac ogledao se u više različitih medija među kojima crtež, svakako, zauzima mesto suštinske zamisli dela, temelj svakog njegovog likovnog promišljanja, bilo da je reč o skulpturi, slici, fotografiji ili ovoj veoma izražajnoj i samostalnoj likovnoj disciplini. Naročito u vremenima oskudnim, kada se teško dolazilo do likovnih materijala, crtež je uvek bio na dohvatu ruke, kao prva mentalna vežba ili neophodni nagonski izraz. Crtež je bio i ostao Milijin nezaobilazni likovni govor.