Arhiva

Tri decenije na dobrom putu

Svetlana Velimirović | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 9. mart 2022 | 11:01
Tri decenije na dobrom putu
Od davnina važi istina da se po dobrim putevima poznaju dobre države. Preduzeće Cemprom d. o. o. iz Preljine, vlasništvo Aleksandra Rakićevića, u društvu je odabranih učesnika u izgradnji dobrih puteva u Srbiji. Naime, Cemprom je angažovan na najvećim projektima u zemlji - na deonici auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine do Požege i na Moravskom koridoru. Tri decenije iskustva i strpljive gradnje ugleda bez mrlje, što znači i tri decenije stabilnog kontinuiranog razvoja tehničkih i kadrovskih potencijala, činjenica je koju malo koja firma može da upiše u svoju poslovnu biografiju i povod za razgovor za NIN sa direktorom proizvodnje kompanije Cemprom Dejanom Isailovićem. Razgovor počinjemo pitanjem – kojim kapacitetima danas Cemprom raspolaže? „Cemprom se bavi proizvodnjom i transportom svežeg betona, trenutno u četiri betonske baze ukupnog kapaciteta 500 m3/h, a u skorije vreme biće ih još tri. Glavna betonska baza je u Preljini i služi za komercijalne poslove, kao i za poslove koji su vezani za auto-put ’Miloš Veliki’, ali i za ostale važne i bitne projekte u našoj državi. Ostale tri betonske baze se nalaze na samom Koridoru 11 (’Miloš Veliki’). Jedna fabrika betona je u mestu Pakovraće pored kineskog kampa, druga kod tunela Laz i sledeća betonska baza je kod tunela Munjino brdo, najvećeg tunela u Srbiji. Trenutno smo u procesu pripremanja i postavljanja pete fabrike betona na Koridoru 11, blizu Požege. Takođe, postavićemo dve nove fabrike betona na Fruškogorskom koridoru u Novom Sadu. Transport betona se vrši konstantno sa 35 miksera, kapaciteta 7-12 m3, dok se pumpanje betona izvodi sa devet pumpi za beton, čije su dužine grana kreću od 28 do 47 metara i uz tri mikser pumpe kapaciteta 9 m3 sa dužinom grane od 28 metara, kao i stacioniranom pumpom. Pored toga, kupili smo i novu auto-pumpu za beton koja je registrovana i puštena u rad, a u najkraćem mogućem roku nabavićemo još 10 novih miksera. Sve to govori da nemamo problema ni sa kapacitetom, ni sa transportom, tako da uspevamo da ispoštujemo sve što traže ugovorene strane. Za potrebe ovog projekta u prilici smo da isporučimo različite marke betona i prvenstveno glavnom izvođaču radova na ovom delu auto-puta ’Miloš Veliki’, kineskoj kompaniji CCCC (China Comunication Construction Company).“ Da li ste zadovoljni saradnjom sa China Comunication Construction Company? Ono što bih podvukao jeste činjenica da se dosadašnja saradnja sa njima pokazala odličnom, zato očekujemo da će se tako nastaviti i u budućnosti. Sa druge strane, mi se još bavimo i transportom kamena, odnosno drobljenih materijala od kamena koji dovozimo direktno sa Sušice i Jelen Dola. Za potrebe ove deonice puta od Preljine do Pakovraća, mi smo do sada ukupno prevezli oko 450.000 tona tampona (materijala). Kvalitet puta zavisi i od kvaliteta sirovina koje se u njega ugrađuju. Na koji način kontrolišete kvalitet betona koji isporučujete kompaniji CCCC? Kada je reč o kvalitetu, ne postoji kompromis, on mora biti vrhunski. Da bismo u to bili sigurni, kontrola sirovina i gotovog betona vrši se u savremenoj laboratoriji Cemproma, koja je pod patronatom Instituta za puteve i Instituta IMS (Naučni institut za ispitivanje materijala). Recite nam ukratko – na kojim ste još poslovima bili angažovani u prethodnom periodu, a koji su vas svakako preporučili za poslove izgradnje auto-puta, i u kojoj su fazi aktuelni poslovi na kojima radite? Naše dosadašnje iskustvo na velikim i bitnim projektima je svakako dragocena preporuka za aktuelne i buduće poslove. Ranijih projekata na kojima smo radili bilo je mnogo, a pomenuću samo neke - stadion Metalca Gornji Milanovac, hala Mivex u Čačku, Papir print u Gornjem Milanovcu, fabrika Leoni, fabrika Forverk, stanovi za snage bezbednosti u Kraljevu… Na projektima Koridora 11, na deonici od Preljine do Požege i na Moravskom koridoru, izvođačima dostavljamo beton. Kada je u pitanju deonica auto-puta od Preljine do Pakovraća u dužini od 14 kilometara, betonski radovi su već skoro sto odsto završeni. Mi smo u ovom momentu još angažovani i na Moravskom koridoru, gde smo dostavljali beton kompaniji Behtel-Enka na poziciji u Adranima blizu reke, gde se radi veliki most. I na ovom projektu smo ispoštovali njihove kompletne količine koje su bile prilično velike. Želeo bih još da naglasim – premda se to podrazumeva - da je za kvalitet naših proizvoda od velikog značaja repromaterijal koji nabavljamo sa ovih prostora. Imamo izvrsnu saradnju sa našim dobavljačima. Cement nabavljamo od firme Moravacem iz Popovca, a imamo izvrsnu saradnju i sa kompanijom SIKA, koja je najveći proizvođač aditiva kod nas. A tu je i firma Carmeuse, koja je naš dobavljač za drobljeni materijal. Svi oni nas blagovremeno snabdevaju potrebnim količinama odgovarajućeg kvaliteta. Kada govorim o uspešnoj saradnji, istakao bih i saradnju sa firmom Srbijaautoput, sa kojom smo postali partneri i koja na našem placu ima najsavremeniju asfaltnu bazu. Svetlana Velimirović