Arhiva

Večne kuće

D. N. | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 25. maj 2022 | 12:29
Kad stupite u mrak podzemnog nivoa galerijskog prostora Bioskopa Balkan, naići ćete na prizor i svetovan i sakralan. Vaze sa plastičnim cvećem na fotografijama Dušana Đorđevića (1966) spajaju dva sveta, mrtvih i onih što za njima ostaju. Međutim, na prvi pogled, to mogu da budu i scene iz dnevnih soba ili trpezarija, ali autentični ambijent sugeriše tužan i svečan sentiment što izbija iz Đorđevićevih radova. Fotografije su slikane po večnim kućama istočne Srbije, a da ne zadiru u dignitet pokojnika. „Smrt je u zaboravu, čovek je mrtav kad ga se više niko ne seća“, kaže Đorđević povodom svoje postavke Memento mori. Na nivou prizemlja izložene su njegove fotografske impresije enterijerom Palate Federacije, apstrahovane do geometrije, i nazvane Vremenskom kapsulom. I poznate beogradskoj i široj publici sa Oktobarskog salona iz 2014. po poetici lepote jednostavnosti. Đorđević je izgradio karijeru na foto-monografijama, izložbama, knjigama i projektima iz sfere filma i fotografije. Izložba u Bioskopu Balkan traje do 6. juna i predstavlja „after parti“ Beogradskog meseca fotografije.