![]() |
||||
![]() |
||||
Заустављени кадрови
Реагујући на интензитет и сложеност друштвених проблема у локалном и глобалном либерално-тржишном окружењу, Биљана Ђурђевић и у новој серији радова – слици Оруђе делања и серији скица представљених у Гете институту, поново прибегава стварању низа кадричних сцена не би ли визуелно дочарала свет који је у њему, али и оно што се дешава ван оквира креиране слике, како то каже Жан Митри.
Потпуно другачију атмосферу сличним изражајним средствима гради Светлана Волиц у својој видео-инсталацији Non finito: Где престаје свет у Салону Музеја савремене уметности. Реч је о амбијенталној целини коју уметница ствара пројектујући филмове на прозирне клиритне плоче. Природа материјала омогућава посматрачу да пројекцију посматра на два начина - као јасну представу или приказ са ефектом замућеног или замагљеног погледа, у зависности са које стране видео посматра. Ова двострукост представљене слике у вези је с њеним садржајем који је настајао за време трогодишњих истраживачких путовања Светлане Волиц на којима је бележила призоре из Венеције, Рима, Њу Орлеанса, Истанбула, Златибора, Берлина, Београда, изнад Атлантског океана. Међутим, дефинисање географског простора и тачне дестинације није неопходно ни кључно за тумачење слике, јер представљени призори су такви да би се могли сместити на било који крај планете. Уметница бележи тренутке заустављеног погледа очараног или занетог у тренутку, филмске секвенце у којима бележи необичне, али и вечне моменте. Небо којим пролећу птице, бове које плутају на води у смирај дана, чамац који нестаје на морском хоризонту у сумрак, небо и крила авиона при лету. Изостављајући звук у овом визуелном низу, Волиц ствара контемплативну, медитативну атмосферу, својеврсну визуелну зачараност која нас води у интроспективно стање, стање суочавања и самоспознаје. За разлику од Биљане Ђурђевић, која нас суочава са негативним аспектима света са намером да га будемо свесни, Светлана Волиц нас суочава са нама самима, са нашим унутрашњим емотивним и мисаоним светом који и поред свега што нас окружује има потенцијала за лепоту, уобличеност, промишљеност, тишину и узвишеност. Снежана Стаменковић |
||||
![]() |
![]() |