Промени језик   Sitemap   Верзија за штампу   21.08.2017. 08:30
 НАСЛОВНА    АРХИВА    САДРЖАЈ      ПРЕТПЛАТА    E-ПРОДАЈА   НИН трибина   КОНКУРС 
 
ИЗЛОЖБА
Симболи епохе

У циљу афирмације своје политичке позиције, у којој је на Западу хтела да потцрта десовјетизацију друштва, Влада ФНР Југославије је након раскида са СССР-ом обликовала нову културну политику којом је у сфери културе и уметности манифестовала своје демократско и модернистичко лице. Осмишљен концепт био је одговор на изазове хладноратовске културне поларизације – совјетске културне пропаганде са једне и интереса америчког Конгреса за слободу културе – културног продукта ЦИА-е усмереног ка лево оријентисаним европским интелектуалцима, са друге стране. У средишту тог политичког обрачуна, у сфери културе, посебну улогу имала је југословенска дипломатија која је, препознавши превирања у европским културним центрима, инсистирала на важности утемељења концепта „слободе стваралаштва“. Пажљиво ослушкујући одјеке културних наступа Југославије у свету, међу којима је био и наступ Лубарде 1950. у Паризу, о чему сведочи званично писмо Драга Шеге, културног аташеа Амбасаде ФНРЈ у Француској, Петар Лубарда је препознат као прави репрезент тог новог културног лика социјалистичке Југославије. Несумњив таленат који је имао, удружен са настојањима Савета за науку и културу Владе ФНРЈ и Одељења за научне и културне везе са иностранством да пруже прави одговор на нове културне околности и захтеве хладноратовског доба, учинили су Лубарду једним од главних протагониста те пажљиво промишљене културне политике. Лубардин аутентичан модернизам близак апстракцији у споју са мотивима из усмених предања, епа и легенди, модификованим представама поднебља из којег је дошао и техником проистеклом из обликовања тековина и искуства средњовековног фреско-сликарства, постао је симболичка уметничка манифестација Југославије у низу светских уметничких манифестација између 1950. и 1960. године. Управо та најуспешнија деценија Лубардиног стваралаштва, сагледана кроз до сада неизлагане радове из приватних колекција, сведено је представљена у галерији Canvas.





Снежана Стаменковић


Share on Facebook 

Постојећи коментари (0)| Пошаљи коментар



Коментари

Приступ за чланове
  Корисничко име
  Лозинка
 
  Запамти ме на овом рачунару
Постаните члан! Региструјте се овде
Изгубили сте Лозинку? Кликните овде
Мисли
bg

Александар Вулин, министар рада

Прошли пут кад је видео српску војску, Харадинај је трчао. Следећи пут када је буде видео, он ће пузати.

Прочитајте све мисли
bg