Arhiva

Slike civilizacije

D. Jovićević | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 28. februar 2018 | 23:56
Već sama zamisao da se koncert prati sa 3de naočarima, bila je više nego intrigantna. To je verovatno bio samo razlog više zbog kojeg je Štark arena u subotu uveče bila krcata publikom, koja je gotovo do poslednjeg mesta ispunila salu očekujući spektakl od danas legendarne grupe Kraftverk. To je, u mnogočemu, i dobila. Za Kraftverk, novo doba označilo je pomeranje tehnoloških inovacija na novu razinu, kako bi se i novoj publici predstavila kao jedan od najznačajnijih sastava na muzičkoj sceni 20. veka. NJihova set lista obuhvatala je najznačajnije tačke koje je Kraftverk markirao od sedamdesete godine prošlog veka, otkako postoji, do danas. Tada, dvojica mladih muzičara Ralf Hiter i Florijan Šnajder upoznaju se u Diseldorfu, gde kao duet snimaju tri uzastupna albuma Kraftverk 1, Kraftverk 2 i Ralf i Florijan, koji nisu napravili značajan uspeh. Tih godina, sa svetskom ekspanzijom simfo roka bilo je teško opstati. Međutim već sa četvrtim albumom Autoban (1974), osvajaju London i samim tim svetsku muzičku scenu, pojačani sa još dva nova člana. Oni su sa elektronskim zvucima svojih numera davali svojevrsne odgovore na svet i civilizacije današnjice, u čemu i kasnije ostaju autentični i dosledni. Svetsku slavu ne stiču samo muzikom, već i dizajnom i grafikom, koje prati minimalizam. A u godinama koje su usledile ređali su se Radio-Activity, Trans-Europe Express,... te konačno i The Man Machine 1978. koji ih izbacuje u svetski vrh. U prekretnice se ubraja i danas čuveni Low koji su uradili sa Dejvidom Bouvijem, ujedno i najradikalniji zaokret i u njegovoj karijeri. Svime navedenim, dokazali su da niko nije tako autentičan. I sasvim je sigurno da nemaju dvojnika. A u to se uverila i publika u Areni. Slike su se nizale poput onih u filmovima za sineplekse, sa tom razlikom što su Kraftverk ostali dosledni svojim umetničkim nastojanjima, transponovanim u visoko kvalitetne video-uratke, koji više nego moćno prate elektronski zvuk. Tako je sada njihova muzika bila još bliža nama. Ona je putem 3D tehnologije silazila sa scene i ulazila među nas, nudeći nam zvuke i vizije civilizacije u novom kontekstu. Još jedan pogodak za Kraftverk.