Arhiva

Novi početak

D. Jovićević | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 7. jun 2018 | 02:11
„On stoji tamo, princ Vašinski, u svojoj palati dok puši cigaretu. Elegantan čovek. Kao junak filma Lukina Viskontija. Da li su se njih dvojica ikada sreli u Rimu, gde je princ proveo svoje poslednje godine, posle više nego turbulentnog života? Priču o njemu razvijaju Elvira Nivera i Pjotr Rosolovski u Princu i dibuku, filmu koji će otvoriti ovogodišnji 14. festival u njegovom novom prostoru, u Kombank dvorani, u samom centru Beograda“. Ovim rečima, Danac Tue Stin Miler, dugogodišnji saradnik i selektor festivala Sedam veličanstvenih, najavljuje početak ovogodišnjeg izdanja, zakazan za 8. jun, u novoj lokaciji i u novom ruhu. Svakako će to biti veliki test za ovaj, inače kod publike voljeni festival, koji je tek do lane punio i Veliku dvoranu Sava centra. Nakon zakupa koji je za jedan festival dokumentarnog filma bio neprihvatljiv, Sedam veličanstvenih su tražili novi prostor i, shodno tome, novi termin održavanja. Sada, do 14. juna, Festival će prvi put testirati kapacitete reformirane bioskopske dvorane u centru grada, i to pred sam početak letnje pauze. Za osnivače i direktore festivala Zorana i Svetlanu Popović biće ovo po svemu novi početak. A film koji otvara i koji je Miler tako intrigantno najavio, pobednik je prošlogodišnjeg Venecijanskog filmskog festivala u kategoriji dokumentarci o filmovima. To je film elegantne narativne strukture, što zbog načina na koji su upotrebljeni arhivski snimci, što zbog montaže, muzike… A to važi za svih sedam filmova koji zaslužuju veliki ekran i koji su selektovani, dodaje Miler. Program čine i Događaji u mestu Idre Male Grapengiser, Pera Bifrosta i Aleksandra Riniusa humoristički intoniran sa univerzalnom temom, Naslanjanje na vetar Tomasa Ridelšajmera o umetniku Endiju Goldsvortiju, zabavan film o ljubavi naslovljen Preduzetnik Virpija Sutarija, tu je i holandski Deca učiteljice Kit Petre i Petera Latastera o malim izbeglicama, te driljiva poetska antiratna priča o nezaštićenima Lavež pasa u daljini Simona Lerenga Vilmonta. Ne treba zaboraviti i avangardni San ima svoju kuću reditelja Skota Barlija, koji već nosi epitet „najveći sineasta milenijumske generacije“.