Kao što bi jednostavnost, komunikativnost i funkcionalnost najbolje opisali idealnu petlju u saobraćaju, kao navodni motiv slika Mile Gvardiol na aktuelnoj izložbi „Apstrakcija raskršća“ u Galeriji 73 u Beogradu, tako njenim radovima savršeno odgovara deskripcija kustosa Balše Rajčevića iz propratnog kataloga. „Raskršća su po njenom viđenju, a postupkom geometrijskog apstrahovanja potpuno svedena, oblikovno očišćena od svega suvišnog; ona su gotovo puristički ogoljena, po principu ’minimalnim sredstvima postići maksimum izraza’“, Rajčević kaže o Mili Gvardiol, slikarki i profesorki na Fakultetu za digitalnu umetnost u Sremskoj Kamenici i Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu.
Gvardiol se ovde poigrava bojama, geometrijskim oblicima, ali i pokretima i perspektivom, u čijoj se dubini sve navedeno usložnjava dinamikom. Kao kontrast krivuljama, ona uvodi prave linije, iskusno i znalački izbegavajući eventualnu monotoniju. NJene se slike mogu tumačiti i zakonima fizike – odnosom sila u (ne)određenom prostoru. „Apstrakcija raskršća“ je 23. samostalna izložba Mile Gvardiol.
Da biste nastavili sa čitanjem naših premium sadržaja, neophodno je da odaberete jedan od planova pretplate.
Pretplata
Već imate nalog? Ulogujte se