NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Samo na Artu

Na televiziji koja se bavi isključivo kulturom pojavili su se politički spotovi levice. Potom su im se pridružili i spotovi Vojislava Koštunice

      Prvi put od osnivanja Art TV odstupila je od programskog koncepta zasnovanog isključivo na sadržajima iz kulture i tri nedelje pred izbore u svoj program unela političke reklame. Počela je spotovima Jul-a.
       Direktor Art TV, Petar Pojić, rekao je NIN-u da je Art TV i ranijih godina želeo da se uključi u politički marketing ali da političke stranke nisu bile zainteresovane. "Vremenom je Art dobijao sve veći publicitet i pojavio se interes da se uključi i politički program. Trenutno Art gleda oko tri miliona ljudi u Jugoslaviji i ne vidim zašto bi našoj TV bio uskraćen taj deo finansijskog kolača. Art je i dalje nepolitična televizija, ali je ovo specifičan trenutak pred izbore od velike važnosti. Posle izbora vratićemo se uobičajenoj programskoj šemi bez političkog sadržaja", rekao je Pojić.
       Teritorija na kojoj se vidi program ove privatne beogradske televizije obuhvata Beograd, čitavu Vojvodinu i područje sto kilometara južno od Beograda. Direktor Arta rekao je NIN-u da im je namera da program prošire na celu Jugoslaviju. Jedan od načina je, kaže Pojić, da se autorske emisije ustupe drugim televizijskim stanicama, koje će biti emitovane sa znakom Art TV.
       Sredinom avgusta u KPGT-u održan je sastanak sa LJubišom Ristićem i predstavnicima televizija Art i Ju Info kanala, na kojem je razmatrana saradnja ove dve televizije, kao i stvaranje jedne šire televizijske mreže u koju bi ušli Ju Info, Art, Tera, Metropolis i SOS kanal. "S obzirom da Art televizija delegira svoje programe drugim televizijama, kao na primer RTS-u, TV Crne Gore, TV Banja Luka i TV Nikšić, ne vidim zašto ne bismo sarađivali i sa televizijom Ju Info. Zajedno smo učestvovali na revitalizaciji porušenih televizijskih objekata. Sa njima je za sada uspostavljena tehnička saradnja ali imamo planove da se ona proširi", objašnjava Pojić.
       Kada se delegacija Ju Info pojavila na sastanku u Art televiziji, većina novinara i urednika koji su bili pozvani na sastanak izjavila je da ne želi da se njihove emisije pojavljuju na TV Ju Info.
       Poslednjeg dana avgusta Art TV počeo je da emituje spotove leve koalicije. "Poslali smo dopis svim strankama i prvi su se javili iz koalicije JUL/SPS", kaže Pojić. "Kasnije su se javili iz DOS-a i poslali nam spotove koje smo uključili u izborni blok. Iz SPO-a su se raspitivali samo za cene, a za Srpsku radikalnu stranku nemam informaciju."
       Sledećeg dana osamnaest urednika, novinara i tehničara Art TV, otprilike trećina ljudi koji rade na toj televiziji, uputilo je pismo glavnom i odgovornom uredniku, Milanu Atanaskoviću, u kome stoji da je Art "počeo da emituje spotove političkih stranaka iz predizborne kampanje a da nijednog autora, niti novinara nije obavestio o tome. Smatramo da su na taj način autorske emisije dobile neželjenu političku konotaciju, čime je narušena osnovna ideja njihovih stvaralaca". U pismu se dalje podseća da Art TV ni u prethodnim predizbornim kampanjama '92. i '96. nije emitovao politički marketing i da bi odstupanje od tog načela "moglo da dovede u pitanje dalji rad sadašnje ekipe autora, novinara i tehničara". Pošto odgovor na pismo nisu dobili, nekolicina potpisanih podnela je ostavku.
       "Mi kao privatna TV stanica o svojim postupcima odlučujemo lično. Zaposleni su navikli da slede naš poslovni stav. Do mene nije stigla informacija o nekom pismu. Ja brinem o platama ljudi koji ovde rade i mislim da je to pismo apsurdno i da nema uticaja na poslovni stav koji je za dobrobit ove kuće. Niko od zaposlenih nije rekao da neće više da radi. Bilo je isključivo diskusije oko formata emisija i načina na koji će autori, kojima su potpuno zaštićena autorska prava, da se pojave na drugim televizijama sa kojima uspostavljamo saradnju. Jedna koleginica je dala otkaz koji nema veze sa našim opredeljenjem da emitujemo političke spotove, već sa finansijskim razlozima", tvrdi Pojić za NIN.
       Od pre nekoliko dana u dnevnim novinama Beograđani se obaveštavaju da reklamne spotove predsedničkog kandidata Vojislava Koštunice mogu videti jedino na TV Art.
      
       ANA OTAŠEVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu