NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Novo za novo vreme

Iznenađuje detinjasto ponašanje nekih ozbiljnih ljudi koji u ovako teškoj situaciji razmišljaju u stilu "hoću sad i hoću sve"! Tek smo počeli da vadimo kestenje iz vatre, a već onaj nezadovoljni dobacuje:
"A gde je pire sa šlagom?"

      Novinar koji je pratio dešavanja u kulturi odnedavno je na čelu Sekretarijata za kulturu Skupštine grada Beograda. Tanja Petrović je do dolaska na ovu dužnost bila urednik Redakcije za kulturu Radija B 92 i saradnik više nezavisnih domaćih medija, među njima i NIN-a. Napravila više od pet stotina intervjua sa domaćim i inostranim umetnicima, bila član organizacionog tima BITEF-a, FEST-a i Međunarodne tribine kompozitora. Bila je to više nego dovoljna preporuka za dolazak na čelo kulture našeg najvećeg kulturnog centra. Samo to, bez stranačkog angažmana.
      
       Kada ste odlučili da prihvatite dužnost gradskog sekretara za kulturu, da li ste očekivali da ćete imati posla i problema koliko ih sada imate?
       - Da je dosadna i simbolična, funkcija gradskog sekretara za kulturu ne bi bila interesantna, pa je ne bih ni prihvatila. Doživljavam je kao veliki izazov, kao priliku da nešto - ako bog da - promenim nabolje. Određenu vrstu specifičnih problema, doduše, nisam očekivala, ali sam znala da će biti mnogo posla i rada pod stresom, na šta sam kao novinar navikla. Srećom, u gradskom timu zaduženom za kulturu radim sa Goricom Mojović, koja je član Izvršnog odbora Skupštine, i zamenikom Draganom Jovanovićem, sa kojima se, kao i sa ekipom saradnika koje sam zatekla u Sekretarijatu, odlično slažem.
      
       Koji su, trenutno najveći problemi institucija kulture pod patronatom Skupštine?
       - Većina problema, koji se razlikuju od slučaja do slučaja, vuče korene iz loše finansijske situacije, mada ima i loše postavke posla i onoga što se popularno zove "narušenim međuljudskim odnosima". Ima institucija koje kao da su minirane pa spolja zabašurene, i "nedužno" vrebaju na pogrešan korak. Da ne bi bilo neprijatnih iznenađenja i naknadnog kajanja, njima treba prići polako, ali odlučno. Zbog toga smatram da je, recimo, princip promišljenog i postepenog rešavanja problema, odnosno postavljanja upravnika i direktora nekih institucija, koji zagovara i sprovodi gospođa Mojović, jedini adekvatan u ovom trenutku.
      
       Ima dosta ustanova kulture na budžetu Skupštine grada, pa hoćete li nešto menjati i da li će i dalje svi ostati na gradskim jaslama?
       - Jedna od ideja o kojima, za početak, razmišljamo, jeste da se razmotre mogućnosti vraćanja opštinskih kulturnih centara u nadležnosti i na budžet lokalnih vlasti. Ima manifestacija i institucija koje su prevaziđene, kao što ima i onih nedavno pokrenutih, koje su u duhu ovog vremena i samim tim od interesa za grad. U oba smera - prilikom laganog odricanja od jednih i prihvatanja drugih - radićemo oprezno, i u saradnji sa novoformiranim "kulturnim savetom" pri Sekretarijatu za kulturu, a u kome su neki od vodećih beogradskih intelektualaca.
      
       Kakva je saradnja između grada i Republike?
       - Lično, do sada, nisam imala prilike da kontaktiram ni sa kim iz republičkog ministarstva, ali znam da gospođa Mojović ima dobre kontakte sa ministrom Komnenićem. Prva stvar koja mi predstoji ovih dana, jeste molba republičkom ministarstvu da, recimo, ispuni obaveze prema FEST-u 2000. i 2001. Na tom planu očekujem još bolju saradnju, posebno nakon republičkih izbora. U svakom slučaju, nadam se da su vremena u kojima se sa republičkog i saveznog nivoa direktno sabotiralo gotovo sve što je bilo u nadležnosti grada - zbog toga što je lokalna vlast bila opoziciona - definitivno prošla i da se neće ponoviti.
      
       Gradnja Jugoslovenskog dramskog pozorišta kasni. Reč je o velikoj investiciji. Kakvi su planovi da se ovaj posao završi?
       - Kada je Jugoslovensko dramsko pozorište izgorelo, tadašnja gradska vlast je obećala da će nova zgrada biti završena do Vidovdana 1998. Od tada niko više nije pominjao nikakve nove rokove i stvar se u međuvremenu iskomplikovala. Znamo da je nagrađeni projekat pretrpeo izmene, rađene su i dopune, ali dokumentacija o rekonstrukciji nije kompletirana, tako da nam preostaje da uz pomoć stručnjaka sve detaljno ispitamo, pre svega ugovore, utrošena sredstva i dinamiku radova. Kada budemo dobili kompletnu sliku o tome, znaćemo i kada ćemo realno moći da završimo JDP, i koliko to realno može i treba da košta.
      
       Šta se dešava u Beogradskoj filharmoniji?
       - Podsetiću vas da Beogradska filharmonija nije institucija u nadležnosti Sekretarijata za kulturu, bez obzira na to što nosi ime grada, ali to ne znači da nisam upoznata sa problemima u toj kući; naprotiv. Mislim da tom ansamblu treba hitno pomoći, izaći u susret zahtevima muzičara, i ponovo ga aktivirati, jer od toga zavisi opstanak značajnog dela našeg muzičkog života. Mi smo u Skupštini grada nedavno imali uobičajeni prvi sastanak sa novim članovima saveta i upravnih odbora BEMUS-a, "Međunarodnog takmičenja muzičke omladine" i "Jugokoncerta", na kome se kao tema nametnuo i "slučaj filharmonija" i na kome je elita ovdašnje muzičke scene jednoglasno zaključila da naš najznačajniji orkestar mora pod hitno da nastavi sa radom, a to nije moguće bez ispunjenja zahteva članova samog kolektiva. Filharmonija ima velikih potencijala, ali oni neće doći do izražaja bez dobrog direktora, dirigenta i pre svega menadžera.
      
       Koji "kulturni problem" vas je najviše iznenadio?
       - Iznenađuje me detinjasto ponašanje nekih ozbiljnih ljudi koji u ovako teškoj situaciji razmišljaju u stilu "Hoću SAD i hoću SVE!" Tek smo počeli da vadimo kestenje iz vatre, a već onaj nezadovoljni dobacuje: "A gde je pire sa šlagom?" Ali takvi slučajevi su na kraju krajeva uvek zabavni i Nušić ih je odavno lepo opisao. Mnogo više volim da razmišljam o ljudima koji me svakodnevno prijatno iznenađuju idejama za originalne projekte, a koje će Sekretarijat za kulturu uvek oberučke prihvatiti.
      
       JOVAN JANJIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu