NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Kome verovati?

U moru sajtova posvećenih ljudskom zdravlju najveći je broj onih što nude konkretne savete i uputstva za prevenciju i lečenje bolesti. Da li im se može verovati?

      Dvadeset vodećih Internet servisa posvećenih zdravlju udružilo se prošlog leta u odluci da definišu etičke principe koji će važiti za sajtove posvećene zdravlju. Plod njihovih napora je kodeks od 12 tačaka, sastavljen s idejom da zdravstvene informacije, usluge i službe koje se oglašavaju na Internetu budu pouzdane i bezbedne za preko 15 miliona korisnika.
       Konzorcijum Hi-Ethics (Health Internet Ethics) dao je izjavu još maja meseca prošle godine: "Pošto naša organizacija zauzima značajan prostor na Internetu, sposobni smo da brzo i jednostavno utičemo na interakciju na relaciji korisnik zdravstvenih informacija - Internet, i na njegovo iskustvo sa zdravstvenim sajtovima."
       Vebsajt http://www.drkoop.com koga je osnovao nekadašnji američki glavni hirurg C. Everet Kup, kritikovan je nedavno zbog toga što se zdravstvene informacije mešaju s reklamama. Smatra se da je analiza upravo ovog sajta rodila ideju o stvaranju Kodeksa nove etike. Osnivači smatraju da je od velikog značaja za sve medicinske sajtove da uspostave čvrste standarde u oblasti privatnosti i da povuku jasnu granicu između reklama i sadržaja samih sajtova, što je najvažnija komponenta principa Hi-Ethicsa. Tako se može obezbediti da korisnici podataka i usluga preko elektronskih medija postignu punu kontrolu nad načinom korišćenja njihovih ličnih podataka, kao i da se uvere da su zdravstveni saveti koji su im na raspolaganju precizni i savremeni.
       Hi-Ethics se zalaže da se na svakom zdravstvenom sajtu pojavljuje njegov moto ili logo, što bi značilo da osnivači sajta prihvataju da se pridržavaju etičkog kodeksa ovog Konzorcijuma. Na njihovom sajtu (http://www.hiethics.com) može se naći kompletan spisak kompanija koje imaju svoje sajtove i koje su već prihvatile ove principe. Hi-Ethics naglašava da prihvatanje pravila o regulisanju sadržaja sajta s medicinskom tematikom ne znači da je ovaj Konzorcijum u suprotnosti s pravnom regulativom američke vlade. Da bi se zaštitili korisnici Interneta osnovana je i Liga potrošača, neprofitna organizacija koja prati i otkriva prevare u oblasti medicine i o tome obaveštava korisnike.
      
       VESNA DADIĆ
       ŽIVOJINOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu