NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Vremeplov

Kroz serijal o radu LJubomira Draškića, gledaoci će moći da se podsete i istorije pozorišta Ateljea 212

      Umetnički program Televizije Beograd počeo je premijerno da prikazuje serijal od osam nastavaka pod nazivom "Pozorišni praktikum".
       Gledaoci imaju priliku ne samo da se zabave, već i da dublje zađu u svet pozorišnih umetnika i upoznaju se sa svim onim što je vezano za pozorište: njegovim nastankom, razvojem, uspesima i usponima, a sve to viđeno okom reditelja i aktera ove serije LJubomira Mucija Draškića. Ovaj svojevrsni vremeplov našeg pozorišta, pre svega, Ateljea 212, potkrepili su i sami glumci svojim pričama i anegdotama o tome kako izgleda rad sa rediteljem Draškićem, ali i o radu u pozorištu i onome što ono nosi.
       "Trudio sam se da u seriju unesem pozitivno iskustvo. Pozorište je način života, ono podrazumeva i pozitivno i negativno. Ali, pošto je ono masovni medij, ne želim da pričam o ružnom", napominje reditelj Draškić.
       "Pozorišni praktikum" je i priča o ljudima koje je Draškić poznavao, a koji su pomalo zaboravljeni, kao što je, kako on kaže, Bojan Stupica. "Cilj mi je bio da fiksiram sećanje, da budem svedok o onima o kojima se malo piše i govori", kaže Draškić.
       U serijalu se pojavljuje tridesetak učesnika, među kojima su Petar Kralj, Svetlana Bojković, Mira Stupica, Dara DŽokić, Nikola Simić, Bata Stojković, Dušan Petrović, Voja Lukić... Autor "Pozorišnog praktikuma" Darko Kičić sakupio je oko hiljadu fotografija, što onih privatnih, što iz pozorišta ili pozorišnog muzeja. "Snimili smo mnogo materijala. Kriterijum je bio rigorozan, pa je nastalo osam epizoda. To su: Rat, Obnova, Borba, Marije, Osvajanja, Liri, Glumci i Novi svet", kaže Kičić.
       Ideja da se uradi "Pozorišni praktikum" rođena je početkom devedesetih, na jednom od letovanja, kada je Draškić prepričavao Kičiću priče i zanimljivosti iz pozorišta. "Sve priče sam ja unapred znao, jer mi ih je Muci ispričao. Terao sam ga da napiše knjigu, ali ga je mrzelo, nije on čovek koji može da sedne i piše. Onda sam uzeo kameru, dogovorio se sa Vladom Milićem iz MTM agencije, i tako je nastala serija", kaže Kičić.
       Prema rečima Ognjenke Milićević, profesora FDU u penziji, značaj ovog prvenca je u tome što on sistematiše umetničko iskustvo i predstavlja ostavštinu za budućnost našeg pozorišta. 'Pozorišni praktikum' je prava autobiografija pozorišta", kaže gospođa Milićević. "To cene istoričari teatra. Ceniće i oni kojima je popularizacija važna za samosvest pokolenja. Jednostavnost pridobija najširu publiku."
       Draškić je reditelj najvećeg broja predstava odigranih u Ateljeu 212. Kao primer prof. Milićević navodi samo neke od predstava: "Radovan Treći" se igrao više od dvesta puta, "Maratonci trče počasni krug" 160 puta, "Na ludom belom kamenu" 105 puta. Na osnovu takvog iskustva, sticanog poslednjih 40 godina, Draškić je uspeo da, kako Milićevićeva primećuje, uoči karakteristike našeg vremena, mentaliteta i naših nastojanja.
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu