NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Zabava miliona

"Kešolovac" TV Pink je najgledaniji kviz u Srbiji, a "Zlatna žica" BK televizije prestigla po gledanosti glavnu informativnu emisiju te TV stanice - Telefakt

      Poučena iskustvom da kvizovi povećavaju gledanost, RTV BK Telekom je 25.januara sa kompanijom Zomeh Overseas Limited sklopila ugovor o licenci, na osnovu kojeg je stekla ekskluzivno pravo za emitovanje kviza "Da li želite da postanete milioner?" na teritoriji SRJ, a termin emitovanja biće svake subote. "Naša ekipa sa voditeljem kviza na čelu, glumcem Draganom Nikolićem, trenutno se nalazi u Londonu na jednonedeljnom seminaru - obuci u vezi sa proizvodnjom i komercijalnim pokrivanjem kviza, koji će, inače, ubrzo početi da se emituje", kaže Đorđe Stefanović, direktor marketinga RTV BK Telekom.
       Zanimljivo je da vlasnici licence - kompanija "Selador", zahteva od televizija koje se spremaju da pokrenu kviz strogo poštovanje i najsitnijih detalja, od pravila i uslova takmičenja do veličine studija i broja sedišta u gledalištu. Prema ranijoj izjavi glavnog i odgovornog urednika BK TV Srđana Đurića, scenografija i tehnička oprema za kviz koštaće više od milion maraka, a "to će biti jedan od najvećih ekonomskih projekata u Srbiji".
       Kviz "Milioner" prikazuje se pod raznim nazivima u 56 zemalja, u 40 različitih verzija. Ovaj kviz je nastao u Velikoj Britaniji, gde je premijerno emitovan na komercijalnoj stanici ITV u septembru 1998.godine, a svake večeri ga prati u proseku 19 miliona gledalaca. Od avgusta 1999. godine emituje se u SAD na kanalu Ej-Bi-Si i prati ga oko 29 miliona Amerikanaca, a najveći uspeh je zabeležio u Indiji, gde svako emitovanje privuče 100 miliona gledalaca.
       Priču o kvizu "Milioner" začinjava i najava TV stanice Košava (Kanal 1) kviza sa istim nazivom i logom originala, koji će se emitovati dva puta nedeljno - utorkom i subotom. Direktor marketinga RTV BK Telekom nije želeo da komentariše ovaj "spor". Međutim, zna se da je BK Televizija poslala pismo upozorenja Košavi da ne koristi originalni logo i ime kviza za koji nema dozvolu, a i kompanija "Zomeh" priprema tim advokata koji će uputiti isti zahtev.
       Dosadašnje iskustvo BK TV, treće stanice po gledanosti u Srbiji, pokazalo je da i kviz "Zlatna žica" može biti gledaniji od centralne informativne emisije - Telefakt (prema istraživanju Strateškog marketinga za mart ove godine). O uspehu ovog kviza, Đorđe Stefanović, direktor marketinga RTV BK Telekom, kaže: "To je najgledaniji kviz na našem programu. U proteklih godinu dana za učešće u emisiji se prijavilo čak 270 hiljada gledalaca, a u 275 emisija učestvovalo je oko 5 400 takmičara, uključujući tu i one koji su se nadmetali u milenijumskom izdanju 'Zlatne žice' i koji su odgovorili na više od 4 700 pitanja. Svoj prvi rođendan, kviz proslavlja 30. marta i od tog dana nagradni fond će iznositi 18 000 dinara dnevno, uz mogućnost da oni koji te večeri nisu imali sreću da učestvuju u nadmetanju, mogu da se takmiče za neku od utešnih novčanih nagrada." Finansijski momenat i isplativost ovog i drugih kvizova zasad su sačuvani kao poslovna tajna.
       Ipak, neprikosnovenu prvu poziciju po gledanosti i dalje drži kviz "Kešolovac" Televizije Pink (kompletan softver uradili su Predrag Bećirić i Nenad Stanković), koji se emituje već godinu dana, i pored svih početnih kritika da neće postići uspeh. Pri tom, u poređenju sa istraživanjem Strateškog marketinga od pre skoro godinu dana (maj, 2000.godine), ovaj kviz je izgubio nešto na rejtingu - pad sa 14,4 na 9,54. Taj detalj objašnjava Darko Broćić, direktor za istraživanje medija u agenciji Strateški marketing: "Televizija Pink je sačuvala ukupnu gledanost, ali je gledanost pojedinih termina opala. Same po sebi, takve vrste emisija kao što su kvizovi i nagradne igre, ne bi mogle da privuku gledanost i one se uglavnom stavljaju između dve gledane emisije i to između 19 i 23 sata kada više od polovine gledalačke populacije od 10 do 70 godina sedi pred TV ekranom. Te emisije kratke forme dele sudbinu 'velikih' emisija, i ako njima pada gledanost, onda se to odražava i na kvizove i nagradne igre."
       Može se konstatovati, kako kaže Broćić, da je posle oktobarskih promena i izmena u uređivačkim koncepcijama, mnogo veća konkurencija između TV stanica u Srbiji, a njihovi programi postaju sve raznovrsniji. Svoju gledanost povećali su RTS i BK TV, a Pink, iako i dalje prvi po gledanosti, izgubio je deo svog auditorijuma - tu svoju šansu verovatno vidi Košava - Kanal 1. Stoga i ne čude sve veća ulaganja u zabavne sadržaje na TV stanicama u borbi za sve veću gledanost.
      
       VLADIMIR MARTINOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu