NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Etika i etiketiranje

(Nulta tačka", NIN br. 2628)

      U vašem cenjenom listu u kojem ima mesta za brojne i različite stavove, pojavio se autorski komentar gospođe Lile Radonjić. Ona s pravom zagovara davanje iste šanse i ravnopravnih uslova za medije. NJena najveća briga je, razumljivo "sposobnost" medijskih timova i kadrova da uopšte naprave jednu kvalitetnu televiziju. Tu "sposobnost" ona poriče RTV BK Telekom i tvrdi da poslovna grupacija Karić nije svoj uspeh postigla zahvaljujući "sposobnosti", već je "od režima izabrana familija da nosi i vodi određene poslove". Novinarska etika, poštovanje činjenica i objektivnost trebalo bi da krase svakog savesnog novinara, a neodgovorno etiketiranje trebalo bi da pripada drugim branšama.
       Bez obzira na lični stav prema poslovnoj grupaciji "Karić", neke činjenice su nepobitne: BK Grupa je prva stvorila u Srbiji modernu i avangardnu televiziju, prva donela mobilnu telefoniju vrhunskog standarda, prva uvela Internet u Jugoslaviju i prva u zemlju uvela savremene načine poslovanja i elektronsko plaćanje.
       Verovatno je gospođa Radonjić previdela još jednu činjenicu - da je licenca za RTV BK Telekom dobijena na javnom konkursu, na legalan način i pod zakonom propisanim uslovima. U veoma teško vreme, pod Miloševićem, 1994. i '95, kada je televizija stvorena, postigla je ogroman uspeh i visoku gledanost. U sukobu sa vlastima doživela je prvu seču već tada. Godine 1996. i '97. stala je otvoreno na stranu opozicije i demonstranata, a protiv režima i tada doživela drugi, i još snažniji udar od strane vlasti. Posle 5. oktobra je za dva meseca izbila u vrh gledanosti i po objektivnim istraživanjima dospela na prvo mesto po poverenju gledalaca i na drugo mesto po gledanosti auditorijuma. To su, takođe, nesporne činjenice, sviđalo se to nekome ili ne.
       Međutim, nije sramota reći da, nažalost, profita nikada nije bilo. Medijska kuća kao RTV VK Telekom godinama je u gubicima, zahvaljujući lošoj ekonomskoj situaciji u kojoj se nalazila cela privreda ovih godina. Možda gospođu Radonjić ova informacija raduje, ali BK Grupa i dalje sa ponosom tvrdi da je prva napravila televiziju koja je neke TV novinare naterala da se umiju, očešljaju, našminkaju i pristojno obuku i takvi se suoče sa gledalištem. A objektivnost dolazi iznutra.
      
       JELENA RADMILOVIĆ,
       Centar za odnose sa javnošću BK Grupe


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu