NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Ateisti uzvraćaju udarac

("Verska ofanziva", NIN br. 2634)

      Oduvek sam sebe smatrao vernikom, ali sam ostajao van rasprava o veronauci u školama, sve dok nisam pročitao tekst Marijane Milosavljević. Pre nego što iznesem svoje kritike, naglasio bih da se u nečemu ipak slažemo. Prvo, mislim da je odluka srpskog ministra vera preuranjena i neprimerena. Ako bih, pak, želeo da opravdam njega i SPC, rekao bih da je našoj crkvi toliko puta u ovih pedeset godina nešto lažno obećavano, da čovek jednostavno nije nikad dovoljno oprezan. Uostalom, nije ni stav Ministarstva prosvete a priori ispravan. Drugo, slažem se da je bolje da nastava počne školske 2002/3, ali u svim školama. Nije veronauka novo pravilo u fudbalu pa da postoje pilot-primerci! Takođe mislim da bi, za početak, nastava trebalo da bude dobrovoljnog tipa, jer je, nažalost, takva trenutna situacija u društvu.
       Što se tiče mojih neslaganja, ona su dvostruke prirode: profesionalne i suštinske.
       Iako sam sigurno neiskusniji od vas, moram da vam obratim pažnju na to da novinarska forma zvana komentar (a to je ono na šta vaš tekst najviše liči), pretpostavlja događaj koji se desio, a koji vi komentarišete tek nakon što ste izneli suprotstavljena i stručna mišljenja. Vi ste događaj opisali, ali odmah zatim krenuli da iznosite svoj komentar, uključujući samo jednog "eksperta", koji je - gle čuda! - bio na vašoj strani. Uostalom, otkud je g. Trkulja stručnjak za veronauku, osim što pripada čuvenoj "ateističkoj koaliciji" lista "Danas" (njih donekle razumem, pošto ih finansira Soroš)? Ako ste ga citirali kao pravnika, trebalo je da nađete neke njegove kolege koje misle suprotno. Jer, ako se više uglednih pravnika spore oko izručenja naših građana Hagu (pravne norme se različito tumače), zašto to ne bi bio slučaj i sa ovom temom? Umesto da postupite kao odgovorni novinar, postupili ste kao razjareni ateista.
       Druga zamerka je suštinske prirode. Poštujem vaše pravo na različito mišljenje, ali koleginice, nemojte mešati "babe i žabe"! Nemojte u raspravu o veronauci ubacivati odnose države i crkve. To je klasična ateistička zamena teza. Uvođenje veronauke nije isto što i podređivanje države crkvi (mada bismo se mogli sporiti i oko toga kad se bolje i moralnije živelo: u doba "crkvene" države Nemanjića ili u ateističkoj diktaturi Miloševića i Broza?). Takođe, niste shvatili suštinu: ako toliko pričamo o pravima ljudi (pa i dece), zar ne mislite da bi najpoštenije bilo da deca paralelno uče i Darvinovo i Božije postanje? Ko smo vi i ja da određujemo čije je učenje ispravno? Ni Darvinovo ni Božije "učenje" nije potpuno dokazano; dakle, sve se svodi na mišljenje. Verovali ili ne, postoje deca i ljudi koji ne veruju da su nastali od majmuna! Pustimo decu da uče i jedno i drugo, pa neka se kasnije odluče i opredele, kao što smo i svi mi u toku života. Nemojmo decu poštovati i govoriti im da su "mali ljudi", a oduzimati im pravo na pošteno obrazovanje. Nemojte mi samo reći (ili naći nekog "eksperta" koji će to potvrditi), da će deca koja veruju da je Bog stvorio svet, biti lošija u školi ili slabije znati da rade na računaru!
      
       VLADIMIR JOVANOVIĆ,
       diplomirani politikolog za novinarstvo i komunikologiju,
       Beograd


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu