NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Riznica hrane

“Pelinkovac” ima najlepšu prezentaciju, PKB najružniju

      Internet je zaista postao svojevrsna svetska riznica. I na domaćoj sceni tokom poslednjih godina došlo je do očekivanog i neophodnog pomaka u broju i kvalitetu komercijalnih prezentacija naših kompanija. Zanimljivo je videti kako su svetskim i domaćim korisnicima Interneta, potencijalnim kupcima, predstavljene naše firme koje se bave proizvodnjom i prodajom nečeg sasvim svakodnevnog - prehrambenih proizvoda.
       Kompanija “Marbo” (http://www.marbo.co.yu) ima jednostavnu i dopadljivu prezentaciju kojom dominira njihov najpoznatiji proizvod - “Chipsy” krompirići. Navigacija sajta urađena je originalno i savremeno. Proces proizvodnje popularnog čipsa prikazan je kroz foto-strip kojem, nažalost, nedostaje propratni tekst, što mu umanjuje atraktivnost. Sajt vrvi od raznobojnih slika ambalaže Marbovih proizvoda - čipsa, štapića, snek-proizvoda...
       Domaći čokoladni desert bez premca u svetu, što će potvrditi naši brojni iseljenici, jesu čuvene čokoladne bananice. Nezaobilazni su deo prtljaga prilikom posete rodbini u inostranstvu, a na nekim “Jugo” e-commerce sajtovima dostižu cenu i do jedne nemačke marke po komadu! NJihov proizvođač “Štark” izložio je svoj impresivni asortiman slatkiša na adresi http://www.stark.co.yu. Drugo domaće ime povezano sa poslasticama je subotički “Pionir”. Premda koncept i dizajn njihove prezentacije http://www.pionir.co.yu donekle zaostaje za “Štarkovom”, bogatije i raznovrsnije je ilustrovan. U ovoj kategoriji treba pomenuti i sjajno urađen sajt vršačke konditorske industrije “Banat”, najpoznatije po ukusnim kokos štanglicama, na adresi http://www.banat-dd.com. Za prezentaciju je korišćena flash tehnologija koja omogućava dinamične vizuelne efekte. Tu je i nezaobilazni proizvođač keksa “Bambi”, http://www.bambi.co.yu. U pitanju je verovatno najkompleksnija domaća prezentacija u ovoj kategoriji, sa bogatim sadržajem, neophodnom mapom sajta, brojnim ilustracijama i sjajno uklopljenim grafičkim elementima.
      
       Najlepša...
       Najbolja domaća prezentacija u ovoj oblasti delo je firme “Digital Conseljuences”, a urađena je za gorki liker “pelinkovac” na istoimenoj adresi http://www.pelinkovac.co.yu. Osnovu čini poznata televizijska reklama, sjajno uklopljena u dizajn sajta upotrebom moderne flash tehnologije. Brojni grafički elementi izvrsno reaguju na kretanje miša, a izložene informacije su marketinški profesionalno obrađene. Međutim, na drugoj strani, “matični” sajt “Subotičanke”, proizvođača “pelinkovca”, http://www.suboticanka.co.yu, premda ambiciozno zamišljen, pomalo je nezgrapno realizovan. Određeni segmenti sajta otvaraju se u posebnim prozorima, dezorijentišući posetioce. Animirani elementi su zaista lepi, ali sadašnja struktura sajta može otežati njihovo razgledanje.
      
       ...i najružnija
       Ubedljivo najružnija domaća prezentacija u ovoj oblasti nalazi se na sajtu firme od koje se to nikako ne bi očekivalo. Reč je o PKB-u. Na adresi http://www.pkb.co.yu posetioce dočekuje samo jedna usamljena stranica sa ogromnom slikom, očigledno skeniranom iz neke brošure bez postprodukcione obrade, i spiskom objekata PKB korporacije i kontakt telefonima. Prosto je neverovatno da jedna tako moćna korporacija, kao što je PKB, nije uložila sredstva u razvoj moderne Internet prezentacije.
       Na Mreži su predstavljeni i veliki lanci prodavnica hrane. Najstariji supermarket u našoj zemlji otvoren je još 1958. godine, a danas popularnih “C marketa” ima preko dve stotine u celoj Jugoslaviji. Tokom 2000. godine uslužili su preko 76 miliona kupaca. Na lepo urađenom sajtu kompanije http://www.cmarket.co.yu nalazi se istorijat firme i zanimljivi statistički podaci. Videvši sekciju “Supermarket” u navigacionom krugu sajta, ponadali smo se da vodi ka e-commerce delu, gde bi se roba iz bogatog asortimana “C marketa” eventualno mogla naručiti i platiti preko Interneta sa dostavom na kućnu adresu, što je već uobičajena poslovna taktika sličnih svetskih “countrdž-njide” lanaca samoposluga tipa “Spar” itd. Nažalost, pomenuti link vodi samo ka fotografiji jednog od modernih supermarketa. Slika je lepa, ali od nje nema puno vajde. Na sajtu se pominje i adresa http://www.internetCmarket.com koja bi trebalo da služi upravo elektronskoj trgovini, ali je neaktivna već duže vreme.
       Drugi veliki lanac samoposluga je “Pekabeta” sa svojih 150 maloprodajnih objekata, nastala 1992. godine iz dotadašnjeg “PKB Komerca”. Na dopadljivoj Internet prezentaciji http://www.pekabeta.co.yu mogu se takođe naći zanimljivi podaci iz istorijata preduzeća i organizacije poslovanja. Tu je i nekoliko interesantnih promotivnih filmova, u skladu sa prirodom Interneta. Nažalost, i “Pekabeti” nedostaje e-commerce nivo da bi svoje prisustvo na Internetu opravdali i ojačali. Nadajmo se da će to uskoro popraviti kako bismo se i u ovoj oblasti približili savremenom svetu.
      
       NENAD VASOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu