NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Srpski Vudstok

      "Po ovoj zemlji su gazile mnoge vojske, nadam se više nijedna neće gaziti po njoj. Po ovoj zemlji su prošli mnogi narodi, nadam se da će ostati samo jedan, a to je nasmejan. Ceo ovaj prostor je rastao oko ove tvrđave, oko nje je napravljen Petrovaradin, posle je oko nje napravljen petrovaradinski šanac, iliti Novi Sad.
       Ovog trenutka ceo taj prostor je predgrađe ove tvrđave, zato što ste vi njeni građani. Nadam se da će sledećih devet dana biti devet dana kada će vreme brzo teći, a posle će uspomene trajati zauvek. Egzit je otvoren."
       Ovim rečima, rečima dobrih namera i lepih želja, vidno zadihan od hodanja pomoću štapa i, kako smo čuli, bolestan, Nenad Čanak, predsednik Skupštine Vojvodine, otvorio je ovogodišnji, drugi po redu Exit Noise Summer Fest 2001.
       I da je bilo po namerama, sve bi bilo savršeno, jer svi koji su od samog početka na bilo koji način bili upleteni u celokupnu priču oko Exit-a, od organizatora, do medija i publike, sa nestrpljenjem su očekivali spektakl, zabavu i opuštanje, najzad jedan svetski događaj, koji bi značio da smo se okrenuli svetu, ali i da nas je okruženje prihvatilo posle više od decenije (samo)izolacije.
       Potvrda za to trebalo je da budu neki zaista bitni svetski muzičari, a mnogi su i došli. Finli Kvej, Banko de Gaja, Roni Sajz, Maks Romeo, Toni Alen i poznata imena iz sveta tehno i srodne muzike, Kosheen, Luk Slejter, Jan Simonds, 4Hero..., zatim Vlatko Stefanovski, Anastasia, Van Gog, Disciplin A Kitschme, Vlada Divljan, Darko Rundek, Kud Idijoti, Partibrejkers, sami po sebi bili bi dovoljni da program bude uspeo, ali... (uvek postoji neko ali koje sreću kvari).
       Opšta zamerka je programska i tiče se, očito, muzičkog ukusa organizatora. Kada je u pitanju ovako velika manifestacija, sigurno je da nedostaju pop i rok, gitarski bendovi. Izgovor da neki mnogo koštaju nije baš jasan, s obzirom na to da i mnogi već dogovoreni izvođači nisu sasvim jeftini. Ne želeći da mnogo polemišemo o ukusima, dobronamerna sugestija je da raznovrsniji program obavezno privlači i više publike. To govore i iskustva drugih velikih muzičkih festivala, bilo u regionu, bilo u svetu.
       Pripadnici medija morali su da potpišu "pismo o dobrim namerama" - dogovor, u kome se novinari unapred ucenjuju, da ne bi slučajno pomislili da napišu nešto loše o ovom perspektivnom novosadskom čedu kulture: "Prilikom akreditovanja novinara za naredne festivale i događaje koje će organizovati Organizator, biće uzimana u obzir aktivnost Redakcije prilikom praćenja ovog festivala."
       No, nadajmo se da će ovakve detalje, kao i neke druge probleme, prevazići buduće organizatorsko iskustvo. Ne bi trebalo da se dešava, kao što je bilo prvog dana, da neki od izvođača ne mogu da uđu, jer ne postoji dovoljno propusnica, ili da ne mogu da kolima dovezu potrebnu opremu do mesta nastupa.
       Da ovaj tekst "sa dobrim namerama" ne bi bio pogrešno shvaćen, treba reći da Exit Summer Noise Fest 2001. ima dobre potencijale, prvenstveno u entuzijazmu ljudi koji su se oko njega angažovali. Tu je i sredina poput Novog Sada, "pitomog grada", kako ga marketinški promovišu, koja i pored manjih organizacionih nesporazuma želi da podrži Exit, kao festival regionalnog karaktera, koji bi ubuduće okupio i više ljudi iz Slovenije, Hrvatske, Bosne... pa i inostranstva, pri čemu bi bio dostojna konkurencija svom mađarskom "kolegi".
       Opšti utisak je, ipak, pozitivan, jer najbitnije je da posetioci, mahom mlađi (i pored hladne vode za tuširanje u kampu), odlaze zadovoljni sa Exit-a. Videli su i doživeli nešto što je retko ko od njih mogao do sada, jer su odrasli za vreme Miloševićeve strahovlade i "pinkovskog" kulturnog modela, kada su ovakve događaje mogli da gledaju samo na televiziji - i da za njima čeznu. Možda suviše ambiciozno, ali svaka generacija bi trebalo da ima "svoj" Vudstok. Nadajmo se da bi Exit to mogao da postane.
      
       DAMIR JELISAVČIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu