NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Srf umesto veza

Žene Internet najviše koriste za lične komunikacije (78 odsto), informacije o odmorima i putovanjima (46 odsto), obrazovanju (46 odsto), za kućnu kupovinu (33 odsto) i za razonodu (33 odsto)

      Prema istraživanju engleske agencije NOP žene danas čine 42 odsto populacije koja koristi Internet. Nesumnjivo, ovaj broj se povećao u korist žena u najboljim godinama. U proseku, one su na Mreži više od sedam puta nedeljno, i to skoro po sat i po vremena svaki put. Ova anketa može biti od koristiti svim kreatorima sajtova koji žele da pridobiju veći broj posetilaca lepšeg pola, mada su pojedine sugestije univerzalne.
       Kristin Džefris ima 34 godine, magistar je filozofije i obožava putovanja. Internet koristi skoro svakodnevno. Njeno polje interesovanja su sajtovi koji govore o finansijama, daljem obrazovanju, kulturi i putovanjima - jeftinim letovanjima i hotelskim ponudama. Ona smatra da su sajtovi koji govore o modi i lepoti uglavnom površni i puni gluposti. “Da sam kojim slučajem trudna, možda bih i pogledala ženske sajtove, ali i tada bih želela pouzdane činjenice, na primer koje vitamine uzimati, kakva kolica kupiti... Obrazovane žene ne žele da gledaju sajtove za ‘lepuškaste glupačice’, kaže Kristin. Ona u slobodno vreme rado prati ženske magazine, ali od Interneta očekuje konkretne činjenice.
       I Luiz Produ, direktor marketinga Sun Microsystemsa, smatra da ženski sajtovi znaju da budu vrlo površni, ali smatra da su i takvi sadržaji poželjni kao vid bega od stvarnosti. Ženama je baš to ponekad potrebno. Prema njenim podacima, u poslednjih godinu dana, na Internet se u Velikoj Britaniji priključilo oko osam miliona žena. “Iako žene svih godina, u izvesnoj meri, vole tračeve i slične stvari do određenih granica, ženske teme se sada proširuju i obuhvataju mnoga važna pitanja. Tu se mogu naći i mnogi korisni saveti, kao na primer kako da izbalansiramo svoje obaveze na poslu i kod kuće. “Internet omogućava ženama da poboljšaju svoje živote i savremeni je spasilac u raspoređivanju vaših brojnih obaveza”, smatra Luiz. Ujedno, ona misli da treba da bude više povezanosti između ženskih sajtova i organizacija koje nude praktične usluge. Luiz žali i za nedostatkom jedne široke mreže izvora koja bi pomogla ženama oko brige o deci.
       Džozefin Bejkan, prevodilac, koja je i svog muža upoznala preko Interneta, smatra da globalna mreža može promeniti život žena na bolje. Po njoj, to je najbolji način za upoznavanje potencijalnog partnera, iako je u početku to bilo mnogo sigurnije nego sada. “Internet je i prilika za preduzetnike da se udruže kako ranije nisu imali mogućnosti. Mogu se razmeniti informacije o komitentima koji ne plaćaju svoje račune, na primer.” Džozefin pripada dvema takvim grupama. Član je većeg broja foruma, a želela bi i da učestvuje u ženskom forumu.
       Zoi Pusar, 29 godina, poslovni analitičar, iako redovno čita ženske časopise i njihove prezentacije, nije zadovoljna ženskim sajtovima. Misli da nema dovoljno podataka u člancima. Ako želi informacije o zdravlju, na primer, ide na specijalizovane zdravstvene sajtove.
       “Žene cene Internet zbog toga što veoma brzo i lako mogu naći sve što ih zanima. One žele kvalitetne informacije koje im štede vreme,a ne samo informacije vezane za rađanje i roditeljstvo”, smatra Ilen Kolins.
       Alison Stener kaže da žene Internet najviše koriste za lične komunikacije (78 odsto), informacije o odmorima i putovanjima (46 odsto), obrazovanju (46 odsto), za kućnu kupovinu (33 odsto) i za razonodu (33 odsto).”Samo zato što ste zainteresovane za modu ne znači da ne želite i odgovarajuće korisne informacije.” Ujedno, ona ne misli da su ženski sajtovi “previše devojački”: Džejn Smit, savetnik za karijeru na handbag.com, najpopularniji je stručnjak na sajtu. Takvi saveti nisu zastupljeni u drugim medijima, što je velika prednost Interneta.
       Što se sajtova tiče, http://www.bysugirl.co.uk je sajt sa biografijama žena koje otkrivaju kako su uspešno osnovale svoj biznis. Na ovom sajtu možete potražiti i savet ili uložiti kapital preko Interneta. Zapaženiji modni sajtovi su http://www.fashionvideo.com, http://www.cosmomag.com, http://www.vogue.com, http://www.elle.fr i http://www.fashiononline.it. Najbolje rešenje za mlade mame je http://www.babyworld.co.uk, sajt za mlade majke koje se osećaju usamljeno i zarobljeno u kući. Ovo je i dobar sajt za svakoga ko planira trudnoću: na raspolaganju su vam saveti doktora, babica i stručnjaka za sterilitet. Jedan domaći sajt, http://www.yumama.com ima, takođe, puno korisnih saveta za roditelje i one koji to tek treba da postanu.
       Za “srebrne surfere” je http://www.technomum.co.uk. Na ovom sajtu iskustvo Džejn Mejson sa kompjuterima i Internetom može i ostalima u “ozbiljnim godinama” uliti samopouzdanje da istražuju dalje. “Surfovanje Internetom je zabavnije od vezenja jastučića, a i sklapanje PC-ja nije tako komplikovano!”, poručuje Džejn.
      
       NATAŠA USKOKOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu