NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Šta da se radi
Psihoneuroza
 

Slobodan Đudurović

Kraće sječe emisija koristite da upisujete podatke koje niste stigli do tada upisati, a blokove reklama iskoristite da rekapitulirate događaje i da se podsjetite na stvari koje su se desile prije upada djevojke sa veoma bijelim zubima, jer koristi pastu sa 407 raznih ekstrakata

      Emituje se toliko reklama da je dovoljno samo nekoliko sekundi biti pored televizora i vidjet ćete ih ziher. Ludi Ameri ubiše se praveći svakakve programe svakakvih mogućih žanrova, ne bi li nekako natjerali ljude da blenu u kraj katodne cijevi do termina emitovanja reklama (koji je, by the way, tačniji od švicarske željeznice), ali ko im je kriv kad su blesavi. Nisu provalili štos: gdje god nađeš zgodno mjesto, reklamu usadi.
       Stvar se u nas dešava još tačnije, ali zato ostavlja značajne posljedice po psihofizičko zdravlje gledateljstva.
       Dakle, zavalili ste se u fotelju, kao svaki strastven ljubitelj određenog programa, pet minuta prije njegovog početka (nas su učili da film traje od početka najavne do kraja odjavne špice), piće i cigarete su na stolu (ko koka kokice iskokao ih je) i uživanje može početi. Evo i reklama pred najavnu špicu, ali njih kulirate, shvatate da bez sponzora danas ništa ne funkcioniše i zahvaljujete Bogu na sponzorima koji omogućiše da se vaš omiljeni program prikazuje. Najavna špica. A, evo i simpatične gospođe sa novim deterdžentom. Ne uzbuđujete se previše, a i saznali ste (a znanje je najbitnije) da su ostali deterdženti mala djeca u odnosu na ovaj, te vas ne sekira što ste juče prosuli crno vino po novim pantalonama.
       Počela je serija i gospodinu Molderu upravo javljaju za najnoviji slučaj. On zove gospođicu Skali, sjeda u automobil i odlazi. Okrenuli ste se da dohvatite upaljač i sljedeće što vidite je nekakav ćoro za volanom pežoa 206 kabriolet. Šta je sad, maloprije je Molder ušao u svoj ford i krenuo ka Vajomingu, a sad ovaj ćoro tjera pežo Azurnom obalom? Gdje je tu jedinstvo mjesta radnje, ko je ćoro u pežou, da on nije ubica??? Ubrzo shvatate da se radi o reklami za pežo, a ne o ubici natprirodnih moći. Malo vam je lakše, ali frustracija počinje. Radnja serije se nastavlja, postaje napeto. Molder ulazi u nekakav mračan hodnik i ima šta da vidi: po hodniku, umjesto bića koje traži, lebdi šoljica za kafu. Šta je sad ovo, otkad oni piju našu kafu i šta će šolja u mračnom hodniku? Shvatate prevaru, izazvanu animacijom preko Molderove glave, poluglasno psujete upravo izreklamiranu kafu i zaklinjete se da je nećete ni okusiti taman da i jeste kajmaklika. Ide kadar koji vas uvjerava da ste u pravu i ponosni na sebe, načas zaboravljate EPP. No, televizija je tu da vas podsjeti. Djeca krište brojeve telefona marketinga televizije, a vi se, već vidno iznervirani, hvatate za glavu i pitate dokle ovako; spominjete roditelje vlasniku TV stanice i članovima zakonodavne vlasti koji bi već jednom morali regulisati ovo reklamiranje. Bijesno hvatate daljinski i prebacujete na drugi program. Tamo je jedan izliječio hemoroide pa komšinici hvali novi čaj. Malo-pomalo, postajete neurotični.
       No, ima lijeka i bez psihijatra, ne očajavajte. Kupite svesku i olovku u drečavoj boji (drečava se boja dobro vidi i u mraku). Prije početka vašeg omiljenog programa, uz ostale neophodne stvarčice, na stolu obavezno držite i svesku i olovku, jer budala pamti, a pametan piše. Dakle, u svesci napravite rubrike za određeni tip emisije. Recimo, ako gledate fudbalsku utakmicu (koju obožavaju sjeći reklamama) upišite: ko s kim igra, koje su boje čiji dresovi, koje je poluvrijeme u pitanju i ko gonja loptu na koju stranu. S vremena na vrijeme (jer se nikad ne zna u kom trenutku ulijeće ćoro sa pežoom) upisujte i minute, rezultat i ko je trenutno u napadu. Ovakave bilješke su se pokazale višestruko korisne u borbi protiv reklama, pogotovo kod emisija složenije strukture uz koje, naravno, morate bilježiti više relevantnih podataka za praćenje toka radnje. Uz ove osnovne informacije o emisiji koju pratite, možete upisivati i vlastite komentare i zaključke.
       Kraće sječe emisija koristite da upisujete podatke koje niste stigli do tada upisati, a blokove reklama iskoristite da rekapitulirate događaje i da se podsjetite na stvari koje su se desile prije upada djevojke sa veoma bijelim zubima, jer koristi pastu sa 407 raznih ekstrakata.
      
       (Autor je student Fakulteta dramskih umetnosti, smer FTV produkcija)


Copyright © 2000 NIN - redakcija@nin.co.yu