NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Crnogorski Držić

Reditelj najvećih jugoslovenskih filmskih spektakala snima za TV Crna Gora film o Marinu Držiću kao prvom disidentu južnoslovenskih prostora

      Veljko Bulajić je ponovo u igri, i kako to biva sa njim, ponovo je uzburkao javnost. Činjenica da snima za crnogorsku televiziju, bila je povod da direktor "Nacionala" Ivo Pukanić izjavi kako je Bulajić pokušao da spreči pisanje o duvanskoj mafiji u tom listu kako bi sačuvao crnogorskog predsednika Mila Đukanovića.
       Zagrebački reditelj crnogorskog porekla je odbio ove optužbe, ali činjenica je da posle dugo vremena Bulajić zaista snima za Televiziju Crna Gora film o Marinu Držiću. Potvrđuje, takođe, da je od Televizije Crna Gora dobio 600 hiljada maraka za snimanje ovog filma i za NIN kaže:
       - Ovo je prvi veliki internacionalni projekt posle deset godina, a u njemu sudjeluju Talijani, Francuzi, Slovenci i Hrvati.
       Napadan od svojih kolega koji su se priklonili novim, suženim okvirima nacionalnih kinematografija, Bulajić se nije mnogo oglašavao u hrvatskoj javnosti. Reagovao bi samo onda kad su priče o njemu, kao "partizanskom režiseru", prelazile granice kućnog vaspitanja i dobrog ukusa. A bilo je, naravno, i toga.
       U filmskoj priči o Marinu Držiću, Bulajić, kako nam je rekao, nastoji da prikaže i širi kontekst tada aktuelnih prilika:
       "Reč je o 'Dubrovačkoj republici' renesansnog doba koja nije uživala toliko slobode koliko se danas smatra. O tome se pričaju bajke i upravo zato i želim da u filmskoj priči pokažem drugo lice, alter ego, slavnog Marina Držića koji bi se mogao smatrati prvim disidentom južnoslavenskih prostora."
       Veljko Bulajić je, inače, jedini filmski režiser iz Hrvatske koji je pozvan na susret režisera i scenarista iz dvadesetak evropskih zemalja koji krajem oktobra treba da se održi u Rimu. Bulajić će na ovom sastanku koji organizuje Evropsko udruženje filmskih autora govoriti o sudbini kinematografije u zemljama u tranziciji, a u Rimu treba da se sastane i sa gostom iz Sjedinjenih Američkih Država, kultnim režiserom Vudi Alenom. Osnovna tema sastanka evropskih režisera i scenarista u Rimu biće denacionalizacija evropskog filma do koje dolazi zbog agresivne politike američkih distributera koji štite isključivo komercijalne filmove. Bulajić smatra da se filmski autori iz Evrope zbog toga odriču sopstvenog identiteta.
      
       Z. STANIVUKOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu