NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

U potrazi za slavom

Akteri emisije "Cirkus Voajer" žele novac, popularnost a ako budu dovoljno sposobni dobiće i posao na TV Košava

      Tri devojke i tri mladića učesnici su nove emisije Televizije Košava - "Cirkus Voajer". Ovi "obični ljudi" pristali su da ih kamera snima 24 časa dnevno u toku osam nedelja. Žive u kamp kućici, takozvanom kontejneru u cirkusu Gertner u Novom Beogradu, brinu o životinjama, hrane ih i čiste, a onaj ko osvoji najviše glasova gledalaca biva nagrađen svotom od 200 hiljada dinara. Akteri ove "stvarne televizije" obavezni su da se pridržavaju izvesnih pravila - nema kontakta sa ljudima izvan cirkusa, nema telefona, ne mogu da slušaju radio, niti gledaju TV program. Jedino im je dozvoljeno da čitaju novine ("Blic"). Ali zato dobijaju 1000 dinara dnevno za hranu i 200 maraka nedeljno za rad u cirkusu.
       Svake večeri u 23.05 gledaoci mogu da vide pregled onoga što su učesnici ove neobične igre tog dana radili.
       "Ideja da se pokrene emisija 'Cirkus Voajer' stara je koliko i TV Košava, a do realizacije je došlo spontano. Kada se cirkus pojavio, shvatili smo da nema potrebe da pravimo veštačku sredinu, da bismo napravili šou kakav je u svetu veoma popularan već duže vreme. Cirkus je sam po sebi veoma neobičan, pa je zahvalno raditi emisiju tog tipa u tom okruženju", objašnjava Nina Mihajlov, producent i realizator ove nove emisije. "Stvarna TV je budućnost televizije uopšte. Ako je u svetu takav koncept prisutan i popularan, zašto i mi ne bismo pošli za tim. Ne vidim nikakav razlog protiv", dodaje gospođica Mihajlov.
       Svetske emisije tog tipa, kakve su, na primer, Big brother, Real life, Loft stordž, postale su veoma popularne, donele su televizijama veliki novac, a učesnicima slavu. Pikanterije, intrige, surovost, dinamičnost - deo su onoga što se može naći u tim zapadnim varijantama "stvarne televizije", koju mnogi kude, ali i hvale. A iza toga stoji uglavnom mnogo uloženog novca i veliki tim ljudi.
      
       Svakojako jeftino
       Kako sve to izgleda u Košavinoj varijanti?
       Emisija "Cirkus Voajer", kako objašnjava Nina Mihajlov, ne košta mnogo. Kaže da je novac uložen u adaptiranje stana, kamere, ali i da taj trošak nije nerazuman, jer kamere posle emisije ostaju televiziji. "Čak je isplativije i jeftinije praviti ovakvu emisiju od studijske", tvrdi Nina.
       Goran Mojsin, autor emisije TV Manijak na TV B92 misli da je "problem" sa TV Košava to što ona izgleda niskobudžetno, ali i u tome što na svom primeru dokazuje da je radna snaga najjeftinija. "Ne znam da li autori emisije znaju da se u svetu emisije tog tipa rade sa velikim budžetima i velikim timom ljudi, da bi sve izgledalo uverljivo i pomalo prljavo. Na Zapadu se ulaže mnogo truda da to izgleda maltene kao kućni video", kaže Mojsin.
       Nina Mihajlov je, međutim, zadovoljna, budući da je na programu angažovano "malo, dobro organizovanih ljudi" koji su izneli celu emisiju. To što oni, kako ona tvrdi, nemaju iskustva u pravljenju ovakvih emisija, uzrokovalo je da pravila igre nisu bila unapred striktno utvrđena. "Emisija je u tom smislu veoma fleksibilna", tvrdi Nina.
       Gospođica Mihajlov objašnjava da ni kriterijum izbora ljudi koji će se pojaviti u emisiji nije bio unapred određen. "Nismo imali neke kriterijume. Čekali smo da vidimo ko će se prijaviti na konkurs. S obzirom na to da su se javile uglavnom mlade devojke, odlučili smo da muški deo populacije ne bude stariji od 30 godina, tako da u igri učestvuju ljudi od 20 do 30 godina."
       Konačan izbor se sveo na bivšu manekenku, frizerku, nekoliko studenata, nezaposlenog tridesetogodišnjaka... Oni, međutim, kako objašnjava Nina, kao da ne shvataju da u emisiji ne bi trebalo samo da ćaskaju i da se zabavljaju, već i da se na neki provokativniji način bore za simpatije. "Samo je jedan mladić 'dopustio' da ga kamera na tren snimi potpuno nagog pred tuširanje", kaže Nina Mihajlov.
      
       Šta će reći komšije
       U "Cirkus Voajeru", kako objašnjava gospođica Nina, nema zadiranja u privatnost. Odnosno, ima je onoliko, koliko to akteri dozvole. "Učesnici su veoma kulturni i pristojni, vode računa o svom ponašanju. Čak i ako naprave glupost, ne treba im zamerati, jer nisu glumci. A ako se snimi nešto kompromitujuće, to se neće emitovati", objašnjava Nina Mihajlov.
       "Ljudi koji učestvuju deluju mi kao kada uđete u autobus za Surčin (izvinjavam se Surčincima) ili za bilo koje "ljuto" prigradsko naselje. Tu nema nimalo pikantnosti, sve je udešeno po principu - pazi šta će komšiluk da kaže", tvrdi Mojsin.
       Najveća greška ove igre, prema Mojsinu je ta što je iluzija realnosti razbijena pojavom voditelja. On vidi greške i u tome što ne postoji jasan koncept. "Pomešane su dve stvari. Namerno ili ne, napravljen je miks emisije Big brother, u kojoj učestvuje grupa ljudi sa zadatkom i emisije Real life, u kojoj toga nema."
       Šta je nateralo ove mlade ljude da se izlože očima javnosti na taj način? Novčana nagrada je jedan od motiva, ali nju dobija samo jedna osoba. Nina objašnjava da je glavni motiv - popularnost. "Devojke uglavnom žele da sebi prokrče put, da postanu uspešne. Učesnici na ovaj način mogu da pokažu svoje sposobnosti, koliko su kreativni, vredni i uporni", tvrdi Mihajlov i dodaje da će neki učesnici možda dobiti posao na TV Košava kada se igra završi. O kakvoj i kolikoj popularnosti se radi, Nina Mihajlov je govorila i u jednom prilogu TV Mreže - "Jedan mladić je postao veoma popularan, iako nije pobedio, samo zato što je izrekao glupost. Rekao je da ne zna ko je Šekspir, jer ne gleda fudbal."
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu