NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Šta da se radi
Da se ljudi dobro voze
 

Branislav Jovin

Da se formira tim inženjera i arhitekata sa zadatkom da završi regulacioni plan područja centralne zone sa prvom etapom Metro sistema

      Da bi Beograd 2010. zajedno sa Srbijom bio primljen u Evropsku zajednicu - Zajednicu evropskih metropola - neophodno je:
       Da predsednik Saveta grada Nenad Bogdanović dostavi svim članovima Saveta kopiju mog "Pisma upozorenja" od 23.11.2001. zato što članovi Saveta imaju pravo da znaju da je Beograd, posle petnaestogodišnjih kvalifikacija, 1967-1982. stekao pravo igranja u Ligi evropskih metropola, a da je zbog "prljave igre" gradskih vlasti (1982-2001) - samoupravljačke volje (1982) - partijske moći (1990) i stranačke samovolje (1997. i oktobra 2000) - diskvalifikovan. Ako predsednik učini ove informacije dostupnim članovima Saveta (prikrivanje istine nije demokratski), onda je odgovor na pitanje ŠTA DA SE RADI jednostavan i glasi:
       Da Savet grada kao vrhovni arbitar planova budućnosti Beograda, odmah - na prvoj sednici Saveta - prekine igru zamajavanja javnosti - farsu koja se već godinu dana igra na urbanističkim terenima Beograda pod nazivom "novi generalni plan"...
       Da se menadžer uludo izgubljene godine u ovoj igri, potpredsednik Izvršnog odbora Ljubomir Anđelković suspenduje zato što je zloupotrebio neznanje gradonačelnika Milana St. Protića i "podmetnuo" mu da potpiše Odluku o izradi - nepotrebnog i društveno štetnog - sedmog nastavka "igre generalnog plana" (šest nastavaka je odigrano od 1982. do 2000)... Zato što je odluka, zapravo, legalizovala kontinuitet načina vladavine prethodnih gradskih vlasti - opstrukciju regulacionih planova - zakona grada - odnosno, permanentno održavanje "stanja bez zakona" - i tako omogućila spregu vlast-novac (investitor) na kojoj je izrasla i procvetala urbanistička mafija...
       Da se navalnim igračima Tima (Menadžer je potpredsednik) podele "crveni kartoni" sa četvorogodišnjom zabranom igranja na urbanističkim terenima Beograda... zbog "minulog rada" - vođenja dvadesetogodišnje igre "Palanačkog urbanizma i rodoljublja", čiji je rezultat arhipelag 42 divlja naselja - autogola u mreži Beograda, uzurpacija više stotina hiljada kvadrata parkova, zelenih površina, bulevara i krovova Beograda i "bačenih u bunar" više od 300 miliona nemačkih maraka samodoprinosa građana, da bi Beograđane tramvajem uvozili u 21. vek...
       Da se umesto suspendovanog tima "grobara evropskog Beograda" formira mala multidisciplinarna radna grupa (u gradovima Evrope to je šest do deset ljudi) sa zadatkom da kontinualno prati statističke izveštaje, ankete javnog mnjenja i upozorava Skupštinu o neophodnosti dorade ili izrade regulacionih planova za pojedine delove grada...
       Da se formira tim inženjera i arhitekata sa zadatkom da završi regulacioni plan područja centralne zone sa prvom etapom Metro sistema, u koji je tokom perioda 1972-1982. utrošeno 11 216 000 DEM. Izradu plana je 1982. brutalno prekinuo, a metro projekat "stavio na led" drug Radoje Stefanović, da bi lično, pred TV kamerama, koracima trasirao Tramvaj za 21. vek. Projekat je "odmrznut" nakratko 1987. kada je po njemu uređena pešačka Knez Mihailova ulica, ali ga je gradonačelnik Milorad Unković ponovo "stavio na led" tako što je poručio od Akademije nauka "Studiju transportnih sistema", odnosno, da li Tramvaj za Treći milenijum treba da ide širokim ili može, kao danas, uskim kolosekom... Tu dilemu naših akademika i tramvajologa prekinuo je 1997. gradonačelnik Zoran Đinđić - "odmrznuo" je metro projekat i dao nalog da se izradi program za nastavak regulacionog plana. Ali kada je protoneimar Spasoje Krunić "uklonio" gradonačelnika, metro je po treći put "stavljen na led" i najzad, oktobra 2000, potpredsednik Ljubomir Anđelković, suprotno dogovoru sa Zoranom Đinđićem, ostavlja Metro na "Krunićevom ledu" i evo, već godinu dana, čeka da mu neki Francuzi jave širinu tramvajskog koloseka...
       Da bi ovi predlozi bili izvršni, predsednik Nenad Bogdanović mora da saopšti istinu članovima Saveta, a gradonačelnica Radmila Hrustanović ne sme da gubi svoje dragoceno vreme, sedeći na sastancima gradske vlade, nego da bine o budućnosti grada, što podrazumeva obezbeđenje materijalnih sredstava za izgradnju komunalne infrastrukture (kao uslova za svaku materijalnu i duhovnu nadgradnju), da odmah "odmrzne" Metro projekat, formira fond i institucije koje će trajno rešavati prevoz ljudi milionskog Beograda.
      
       (Autor je arhitekta iz Beograda)


Copyright © 2000 NIN - redakcija@nin.co.yu