NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Korak ispred drugih

Kada je informativni program u pitanju, tvrdi Sanda Savić, "Devedesetdvojka" nema pravu konkurenciju. "Našu poziciju bi jedino mogao da ugrozi Radio Beograd. Ali, toj konkurenciji se radujemo"

      Najslušanija stanica na teritoriji Beograda, Radio B92, na ovoj poziciji nalazi se već tri godine. Ono što zaposlene ovog medija čini još zadovoljnijim jeste podatak da je "Devedesetdvojka" slušanija sada nego u vreme vlasti Slobodana Miloševića. Očekivanja da će (demokratske) promene doneti slobodu medijama, te da će samim tim slušanost ove radio-stanice znatno opasti - nisu ispunjena.
       Prema istraživanju beogradske agencije Strateški marketing, udarne informativne emisije, kakve su Jutarnji dnevnik (od 9.30 do 10.00), Dnevnik (od 17.00 do 17.30) i Noćnik (od 21.00 do 21.30) postigle su zapažen porast slušanosti. U periodu od aprila do oktobra 2001 (istraživanja se vrše na šest meseci) slušanost prve emisije je porasla za 20, druge za 23, a treće za 17 procenata.
       Vidno zadovoljna ovakvim podacima, urednica Informativnog programa ove beogradske stanice Sanda Savić kaže da ni sami zaposleni nisu očekivali takav ishod. "Iako nismo bili sigurni u uspeh, dokazali smo da "Devedesetdvojka" funkcioniše dobro ne samo u revolucionarnim vremenima", kaže Sanda Savić i dodaje da je ovo prvi put da je "Jutarnji dnevnik" ove stanice slušaniji od "Novosti dana", informativne emisije Radio Beograda, koju je decenijama pratilo najviše slušalaca.
       "Kada je informativni program u pitanju nemamo konkurenciju. Idemo korak ispred drugih", kaže Sanda Savić. Iza "Devedesetdvojke" po slušanosti nalaze se Radio S, Prvi program Radio Beograda, Radio Nostalgija, Indeks, Pink. "Od tih stanica, od kojih većina stavlja naglasak na muziku i uopšte nema iformativni program, jedino bi Radio Beograd mogao da nam ugrozi poziciju. Ali, toj konkurenciji se radujemo."
       Prema rečima urednice Savić, iako ovu beogradsku stanicu najviše slušaju stariji, pre svega zbog informativnih emisija ("ciljna grupa su oni između 25 i 40 godina"), program sve više prati i mlađa populacija. "Pored toga, zanimljivo je i to da se vreme koje ljudi provode uz B92 produžava, kao i to da prvi put otkako radio postoji, 51 procenat aktivnih slušalaca jesu žene", kaže Savić.
       Takav rezultat nije došao slučajno. Posle petooktobarskih promena (kada su se otvorili svi mediji) uredništvo Radija B92 odlučilo se na "strateško reformisanje programa". "Kada su u pitanju zabavne, a pre svega muzičke emisije, odlučili smo da u prepodnevnim časovima, što je pravo radijsko vreme, ide ono što se može nazvati 'prihvatljiva alternativa', odnosno ono što će moći da prihvati veći broj ljudi, ali da se pri tom ne izgubi duh 'Devedesetdvojke'. Tu važi pravilo - ako si broj jedan, onda si mainstream."
      
       Sa informativnim programom stvari su sasvim drugačije, jer je zadržan onaj program po kome je radio uvek i bio prepoznatljiv. "Nije bilo potrebe da se menja njegov stil već samo sadržaj", kaže Sanda Savić. Emisije "Katarza", "Peščanik", "Jutopija", "Intervju dana" najviše sluša ona "negovana publika", ona koja je navikla na emisije tog tipa. Međutim, prema Sandinim rečima, "Kažiprst", emisija lakše forme, beleži sve veću slušanost i to pre svega među onima koji nisu "navučeni" na "Devedesetdvojku".
       "Glavni princip prema kojem se sada rukovodimo kada radimo na informativnim emisijama jeste da pokušamo da odgovorimo na pitanje šta određena informacija znači i zašto je važna za naše slušaoce. Puke izjave ministara, predsednika, premijera nisu toliko važne, jer će to svi preneti, već odgovor na pitanje šta, recimo, sa sociološke strane znači neka izjava."
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu