NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

U odbranu Merkatora i Nataše Mićić

(Naslovna strana NIN-a br. 2711 od 12.12.2002. godine)

      Najenergičnije protestujem zbog objavljene slike na naslovnoj strani NIN-a br. 2711 od 12.12.2002. godine. Zbog ovoga vašeg postupka postavio bih vam nekoliko pitanja:
       Prvo, ima li neko od vas neko žensko čeljade u porodici? Na primer: ima li neko majku ili tetku? Sestru ili snahu? Kako biste reagovali da je na slici vaša svastika ili ne daj bože tašta? Kako biste reagovali da je na slici vaša časna supruga, mlada, lepa, nosi kratku suknju, izlazi slobodno iz kola, ne sanjajući da je iza ugla čeka “paparaco”. I da snimi kako ona drži noge pri izlazu? Šta znači da je ova slika najbolje za Srbiju?
       Drugo, ima li redakcija NIN-a predstavu ko su NIN-ovi čitaoci? Misli li redakcija da je to omladina, npr. stara do 20 godina? Ili je to, možda, generacija za koju bi serdar Radonja kazao ...”Prisuka sam pedeset godina”? Koga će i kako privući objavljena slika na naslovnoj strani?
       Mislim da treba da se izvinite, najpre gđi N. Mićić a zatim i svojim čitaocima.
       Pored toga, tekst na poslednjim stranama istoga broja: “U hramu Kučanovog zeta” vrvi od neznanja, zajedljivosti i netrpeljivosti. Ali, najpre o pomenutom “hramu”. Smeta li autoru “Markator” samo zbog toga što je vlasnik/suvlasnik “Kučanov zet” pa još, za ime milog boga “naturalizovani Slovenac”, dakle neki naš izdajnik? Mladi, novi autor, do sada meŢu ekonomistima nepoznat, konstatuje da će “Merkator” porušiti sve radnje ili radnjice na Novom Beogradu, da će zatim podići cene, “to je proveren merkatorski metod i u Sloveniji i u Evropi” kaže autor i pita što se gđa Bojković čudi što je režirana tolika pompa za “Merkator”. Kao prvo, ko išta zna o, ili iz ekonomije poslovanja preduzeća, zna toliko da svako novoosnovano preduzeće, pogotovo ako se u takvo preduzeće uloži 32 miliona evra, koliko je “Merkator” uložio (najveća strana investicija, za sada, koja je kod nas uložena) potrebno je da podigne “dževu” da se zna da je počelo da radi. A “gužva” je nastala iz prostog razloga što je narod znao da tamo može kupiti robu jeftiniju i boljeg kvaliteta nego što je to mogao u domaćim radnjama. Za početak, obavestio bih vrlog autora da je kupac u Beogradu, otvaranjem “Merkatora”, već imao dve koristi: prva, u “Merkatoru” je mogao kupiti jeftinije i kvalitetnije i druga: ako je neko gledao jutarnji program RTS-a 14. decembra, mogao je videti i čuti dva predstavnika trgovine u Beogradu (jedan je bio iz “Jabuke”) koji su nagovestili smanjenje cena u njihovim prodavnicama. Uzgred, sam autor teksta tvrdi da to što “Merkator” radi nama radi i svojim Slovencima. Takav je sistem u svetu, takav se sistem pokazao kao bolji od onoga koji smo mi (i neki drugi) imali i tu za sada pomoći nema.
       Pored toga, u istoj, jutarnjoj, emisiji RTS-a javljeno je da je blizu “Merkatora” neki Grk otvorio sličnu, veliku prodavnicu. Smeta li našem autoru ovaj Grk, koji nije “Kučanov zet”, i šta ćemo sa Grcima?
       Ne zanima me šta misli autor ali me interesuje šta misli NIN? Hoćemo li da vratimo Radu Lambadu i parolu: “Stoj, Janez, nećeš dalje”? To smo jednom probali a znamo kako se završilo!
       Zajedljivost autora se ogleda u naslovu a zatim i u tekstu se to naglašava. Hoće li to autor da sugeriše da je “Merkator” dobio lokaciju zbog toga što je vlasnik “Kučanov zet? Kučan je veliki gospodin da bi u tom poslu založio svoj autoritet a sumnjam da bi Slovenci podigli tako skup objekat da bi “Kučanov zet” bio vlasnik. Tako nešto bi moglo da se dogodi u nekoj drugoj, nama nepoznatoj i dalekoj zemlji, u kojoj je dadilja nečijeg unuka dobila stan. Kad bi se oni tako ponašali ne bi imali 9 000 dolara po stanovniku (izvinjavam se ako podatak nije precizan) i svakako ne bi bili jedna od najbogatijih zemalja u Evropi.
       Netrpeljivost, i, budimo iskreni, prizemna mržnja, ispoljava se i prema g. Goranu Svilanoviću. Autor smelo tvrdi: ...”Prisustvo našeg šefa diplomatije pri otvaranju firme Kučanovog zeta zli jezici protumačili su time što je Svilanovićeva žena dobila pristojan posao u Jankovićevom ‘Merkatoru’? “Hoće li to vrli autor da nam sugeriše da je “Kučanov zet” uz to i “naturalizovani Slovenac” i naravno “izdajnik”, korumpirao-podmitio g. Svilanovića da bude na otvaranju “Merkatora” kao gost i kaže nekoliko reči. Gospodo urednici, zli jezici mogu da pričaju šta hoće, svako od vas, naravno i od nas, pojedinačno, može da ode u “Šumatovac”, on vam je najbliži, da se “nalije” (da ne kažem ružnu reč) vinjakom i da priča zlim, pijačnim, psovačkim i ne znam kakvim jezikom. Ali, gospodo, NIN ne može, ne sme da otvori svoje stranice da se na njima iživljavaju svi kojima to padne na pamet, pogotovo to ne smeju raditi urednici NIN-a, što se u ovom slučaju dogodilo. Očekujem da se redakcija izvini g. Svilanoviću, časnom i poštenom građaninu.
       Pretpostavljam da nećete objaviti ovaj opori tekst, ali sa znatiželjom očekujem novi broj NIN-a da vidim hoćete li “imati petlju” da objavite reagovanja koja će biti bolja od ovog koji vam ja šaljem.
      
       DR MILO JOVANOVIĆ,
       Beograd


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu