NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

S knjigom u etar

Beogradska izdavačka kuća Clio ima biblioteku Multimedia, specijalizovanu za knjige o medijima. Do sada je u ovoj ediciji objavljeno 15 dela, od kojih je većina, u međuvremenu, prerasla u udžbenike i obaveznu literaturu na fakultetima političkih nauka i dramskih umetnosti u Beogradu ali i nekim drugim univerzitetskim centrima bivše države

      Biblioteka grada Beograda prošle subote, 11. januara, na svoj dan, dodelila je nagradu “Gligorije Vozarović” i za najboljeg izdavača u 2002. godini proglasila Zorana Hamovića, direktora i glavnog urednika izdavačke kuće Clio.
       Nagrada vredna, ali i nagrada od poverenja, jer je dodeljuje žiri sastavljen od ljudi koji se dobro razumeju u vrednost knjige, a to su u ovom slučaju bibliotekari, izdavači i novinari.
      
       Za izdavačku kuću Clio, koja ove godine obeležava deset godina rada, i samo ime nagrade je od velike važnosti.
       - Ime Gligorija Vozarovića je izuzetno značajno za naše izdavaštvo, jer su pod znakom ovog prvog beogradskog profesionalnog izdavača objavljena celokupna dela Dositeja Obradovića - ističe Hamović. - Samim tim i nagrada koja nosi njegovo ime ima atribute koji ukazuju na kulturnu misiju izdavača koji se nagrađuje, na njegovu težnju da objavljuje dela iz kojih se uči!
       Clio godišnje objavljuje u proseku po pedesetak novih dela, u šesnaest edicija, koje se bave različitim oblastima znanja, počev od istorije, teorije i kritike umetnosti, preko istoriografije, esejistike, prevodne beletristike, pa sve do poslovne kulture.
      
       Jedna od zapaženijih biblioteka jeste Multimedia, edicija koja se bavi teorijskim i kritičkim promišljanjem medijske prakse.
       - Ona je, kao i sve ostale edicije, koncipirana kao edukativni projekat - objašnjava Hamović. - Podjednako je namenjena svim akterima u medijskom prostoru. A to znači i onima koji su ispred i onima koji su iza ekrana; i onima koji pišu i onima koji čitaju štampu; i onima koji govore u mikrofon i onima koji slušaju radio.
       U okviru ove edicije posebna pažnja posvećuje se i digitalnom svetu i ulozi kompjutera u medijskom prostoru.
       Prvi čovek ove izdavačke kuće Zoran Hamović, poput mnogih teoretičara ističe da značaj medija danas gotovo da prevazilazi značaj same stvarnosti, a da se ta njihova moć najviše vidi u stvaranju druge, virtuelne stvarnosti, koja se pokazuje realnijom i od samog života.
       Danas kada su procesi takozvane tranzicije usmereni ka tržištu i formiranju demokratskih institucija, kako kaže Hamović, uloga medija izbija u prvi plan. Naglo povećanje interesovanja za medije pokazuju ne samo ljudi koji se njima stručno bave, već i ljudi koji učestvuju u tržišnoj utakmici (preduzetnici) a koji medije shvataju kao instrument za svoje ekonomsko jačanje.
       Osim toga, pojašnjava Hamović, sa umnožavanjem privatnih lokalnih medija, uočava se i nedostatak ljudi kvalifikovanih da proizvode program, kako u novinarskom tako i u tehnološkom smislu. Pojavljuju se, usput, i mnoga druga pitanja koja se tiču statusa, etike i uopšte profesionalizma u medijima.
       Mnogo je pitanja i nedoumica koji traže odgovore. Iz svih tih razloga Clio je oformio ediciju Multimedia, u kojoj su do sada objavljivani prevodi dela koja ovaj izdavač smatra neophodnim priručnicima najbolje vrste.
       Do sada je objavljeno 15 knjiga posvećenih različitim temama koje fenomen medija osvetljavaju iz više uglova i sa različitim autorskim strategijama. A izdavačka traka ide od kapitalnih udžbeničkih izdanja, kao što su “Masovne komunikacije” Rolenda Lorimera, preko “Radija” i “Televizije”, do “Istorije novinarstva” Đovanija Gocinija i “Novinarstva u elektronskim medijima” Endrjua Bojda.
       Kao posebne problemske knjige ističu se “Obrazovanje i mediji” Žaka Gonea, “Informacione magistrale” Antoana Irisa, “Etika informisanja” Danijela Kornija...
       O medijskoj manipulaciji objavljeno je više knjiga, među kojima su “Moć medija” Fransisa Bala, “Izmanipulisana reč” Filipa Bretona, “Narcisovo ogledalo” Pjera Burdijea, kao i najnovije izdanje “Televizija ide u rat” Enija Remondina. Ova najnovija knjiga predstavlja svojevrsnu studiju slučaja, gde autor, kao novinar, analizira sopstveni rad i prikazuje velike mogućnosti manipulacija televizijskom slikom i u oblikovanju javnog mnjenja.
       Trenutno su u pripremi još tri knjige: “Globalni mediji” Edvarda Hermana, “Medijska kultura” Gaglasa Kelnera i “Izučavanje medija” Stjuarta Prajsa.
       U Cliu sa zadovoljstvom ističu da je većina knjiga objavljenih u ovoj ediciji u međuvremenu prerasla u udžbenike ili obaveznu literaturu na Fakultetu političkih nauka i Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, ali i da se koristi na fakultetima u Sarajevu, Zagrebu i Skoplju.
      
       JOVAN JANJIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu