NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Osvetnica iz Opova

Ko je kritičar “Nacionala” koga identifikuju slika sa porno-sajta, potpis dr Vesna Petrović-Jović i stil koji je uzburkao javnost

      Pozvali smo Aleksandra Tijanića, odlazećeg savetnika za medije odlazećeg predsednika Vojislava Koštunice, da za NIN prokomentariše slučaj “Ko se krije iza porno-zvezde u Nacionalu?”. Jer, on je glavni osumnjičeni.
       Opsovao je, gadno je opsovao. Da ne citiramo baš.
       “Kad si ljut broj do četiri, kad si vrlo ljut - psuj”, reče Samjual Langhorn Klemens, kome pseudonim beše - Mark Tven. Aleksandar Tijanić je vrlo ljut.
       Otkako je pre skoro dve nedelje otkriveno da je fotografija ispod koje je potpisano ime dr Vesna Petrović-Jović na TV kolumni “Nacionala”, vlasništvo porno-sajta njnjnj.milfhunter.com i izvesne porno-dive Rubi, osvanuli su u ovdašnjim oglasima (u tzv. seksualnoj ponudi) privatni brojevi telefona Aleksandra Tijanića i njegove supruge. Odvratnost obračuna u Srba. Nisko, ispod pojasa.
       U identitet TV kritičara u “Nacionalu” se već duže vreme sumnja. I pre porno-sajta. Mada, niko nije kriv, dok se ne dokaže suprotno. Ali, zašto baš Aleksandar Tijanić?
      
       Čija je Rubi?
       Sve je počelo 3. januara kada se pojavila prva TV kritika zasad još nepoznatog autora. Glavni junaci kolumne na pretposlednjoj ili skoro pretposlednjoj strani “Nacionala”, uglavnom su: Pink, BK, RTS, Politika, prozivani iz broja u broj kao premijerove televizije, Željko Mitrović, Bojana Lekić, Zoran Predić, Lila Radonjić (TV Mreža), Veran Matić i Aleksandar Timofejev (B92)... Pa, Zoran Đinđić, Goran Vesić, Čeda Jovanović, Vojislav Šešelj, Dušan Mihajlović, Surčin, Čume, Beba, Aleksandar Vulin, Borka Pavićević, Baki, Mira Marković, Velja Ilić, Milorad Vučelić, Miodrag-Miki Vujović (Palma)... Pojave se u tekstovima i dekoltei Pinkovih voditeljki, jestivi bataci Olje Kovačević, Tatjana Vojtehovski, Ognjen Amidžić, ali sve to kulminira rečenicom od 13. februara da vlasnik Pinka “posle svake smene režima sebi ugrađuje novi himen”. Željko Mitrović - ćuti.
       Proziva dr Vesna/Rubi Dušana Mihajlovića da odgovori - gde se u Srbiji završava mafija a počinje država. Proveje tu i tamo Koštuničina “autistična politika kreirana u kuhinji Ljilje Nedeljković”.
       Onda malo o Nataši Miljković, Aleksandru Filipoviću, a zapravo opet o “premijerovoj TV”, jer kaže dr Vesna da je razlika između 1998. i 2003. na BK TV u tome što se vladar promenio a odnos te TV prema vlasti, nije: “hvalospevi režimu, izbegavanje svake kritike i nojevski pogled u pesak”. Doktorka Vesna ima dobro pamćenje, seća se da je Aleksandar Tijanić prvi učitelj Nataše Miljković, a ona ga, otkako je opet na BK, kod novog učitelja Milomira Marića, više i ne spominje. Seća se i da je “tabloid”- Filipovića, na BK doveo opet Aleksandar Tijanić, i sasvim pouzdano zna da je to Tijanićeva najveća greška. Druže li se Tijanić i nepoznata kolumnistkinja?
      
       Tri palme, dve bitange i ribica
       Onda su došli na red i Miodrag-Miki Vujović, gazda Palme, i Milorad Vučelić. “Znajući da Srbi pamte ko kokoške, samo šest sati, on sastanke kolegijuma započinje rečima: danas pravimo opozicione a sutra prodržavne novine”, zapisao je, 23. juna 1997, Aleksandar Tijanić o svom prijatelju Slavku Ćuruviji, u svojoj tadašnjoj kolumni Eks-Ministar, čije je novine, “uz nešto zlobe, nazvao zidnim tapetama Srbije”. Za Peđu Popovića, glavnog urednika “Nacionala”, pak, kaže da je to “najbolji urednik dnevnih novina u Beogradu” (Identitet, 28. 1. 2003)
       Kako god, uvređeni Srbi pamte malo duže od Tijanićevih kokošaka. Tako su dr Vesnini junaci prepoznali u njoj svog davnašnjeg hajkača Eks-Ministra iz “Građanina” (1997), Aleksandra Tijanića. “Željko - Idiot”, pisao je Tijanić i Željko Mitrović tad nije ćutao. Napisao je pismo Tijaniću, nešto kao “zaboravio je dragi Saša da smo se 3. novembra u izbornom štabu JUL-a zajedno radovali pobedi na saveznim izborima...” (20. maj 1997) Dobio je Željko i odgovor: “Željko - Čovečija ribica”, u kojem se nastavlja priča da li Mira Marković pije “knjaz Miloš” ili ne.
       Pa, dalje: “Šta dele Sloba i Vesna (Zmijanac, prim. Z.L.)”, tekst o Miloradu Vučeliću, za kojeg je dr Vesna rekla da je “bitanga” i podsetila nas na ljubavnu aferu Vesne Zmijanac i Vučelića. “Značenje Palme”, tekst o Miodragu Vujoviću, zbog kojeg je Aleksandar Tijanić završio u fotomontaži Palminog porno-spota... Opet nisko, ispod pojasa. Odvratnost obračuna u Srba, koji se našao na sudu, i još je tamo...
       Tijanićeve tekstove i izjave pamte i neki, neuvređeni Srbi. I baš umeju da cepidlače. Eks-Ministar pominje Vujovićeve porno-filmove “najniže vrste”, a dr Vesna govori o Vujovićevim filmovima “najcrnje vrste”... kad dr Vesna kaže “Brda i Primorja”, ne možete a da se ne setite Tijanićevih “Brda i Primorja” još iz vremena Bengalskog Tigra...
       Ili, Tijanić izjavi da mu “ne pada na pamet poliranje nameštaja na Titaniku, dok se najozbiljnije ne analizira uzrok smanjivanja naših (DSS-ovih, prim. Z.L.) pristalica”, a dr Vesna napiše o odlazećem predsedniku Koštunici: “Pošto nije vladao, nije se ni oprostio, samo je najavio da će nastaviti da upravlja Titanikom, čak i kad se pramac duboko zarije u mutno dno aktuelne političke stvarnosti.” (24. 2. 2003)
      
       Gume, šrafciger i Vučela
       Navodna dr Vesna je u “Nacionalu” od petka, 21. februara, priznala da je koristeći citate Aleksandra Tijanića, “otvorila sezonu lova na njega”, objavila i da joj je ime pod kojim piše lažno, ali i da su Željko Mitrović, Bojana Lekić, Milorad Vučelić “neuko i prebrzo prepoznali rukopis Aleksandra Tijanića”.
       “Kada sam dobio prvu kolumnu, nisam imao sliku autorke pa sam hteo da napravim štos koji bih posle otkrio, a sliku promenio”, objašnjava Predrag Popović, glavni i odgovorni urednik “Nacionala” otkud slika porno-glumice na, u poslednja dva meseca, najpopularnijoj kolumni u Srbiji.
       Predrag Popović nas uverava da ta žena koja očito i pod lažnim imenom potpisuje kolumne, postoji, da živi u Opovu, doktor je sociologije, ali domaćica, udala se i napustila nauku i novinarstvo. “Nije se bar deset godina bavila novinarstvom”, kaže Popović.
       Popović nam dalje objašnjava da bi mu ona rešila 90 odsto problema kad bi pristala da se pojavi i otkrije svoj identitet. (I Tijaniću, takođe.) Međutim, “Vučelić i Mitrović su organizovali zaveru. To je klan koji funkcioniše kao u stara Slobina vremena. Ljudi je svakodnevno maltretiraju, uznemiravaju telefonom, isekli su joj automobilske gume ispred kuće u Opovu. Nadam se da to nije uradila Maja Uzelac uz pomoć Verana Matića i Željka Mitrovića... šrafcigerom...”, kaže Popović za NIN, ljut na svoje pojavljivanje u “Kulturnom nokautu”, na B92.
       Na naše insistiranje da nam kaže njeno godište, kad je doktorirala na sociologiji u Beogradu, da se predstavi i tako prekine sve sumnje, Predrag Popović kaže: “Pitajte Vučelića i Željka Mitrovića, i kad je doktorirala i koji je njen broj telefona, jer kad su uspeli da nađu njenog brata u Zrenjaninu i maltretiraju ga, ako su našli njegov telefon i adresu, znaju i sve o njoj.”
       Bili smo kod Milorada Vučelića na Studentskom trgu 15, da ga pitamo za šrafciger, gume i Opovo. I brata u Zrenjaninu. Vučelić se krsti, onako sve između uramljenih Karla Marksa i Če Gevare u svojoj kancelariji. “Manje-više je jasno da je reč o autoru koji se svojevremeno našao u onoj Vujovićevoj porno-montaži, posle teksta koji je napisao o Vujoviću, pa je sad očito autorizovao i prihvatio montažu. Ponaša se kao porno-junak. Dokaz da je o tom autoru reč, nekadašnjem Ratku Rodiću, kojem ne želim ime da spominjem je i očigledna fiksacija mojom ličnošću”, Milorad Vučelić nije u dilemi ko je nepoznati autor.
      
       Ipak, “Titanik”
       Da li postoji mogućnost da je sve ovo neko namerno izmontirao Tijaniću, koristio njegov stil, njegove sintagme? Nije bilo davno kada se na Internetu pojavio tekst “Deset krvavih godina” koji je potpisan imenom Aleksandra Tijanića (septembar, 1999). Ili su Popović i Aleksandar Tijanić naizmenično pisali ovu TV kolumnu, i to, kažu, postoji kao mogućnost, jer se rukopis ove kritike razlikuje iz broja u broj. Negde je pljunuta tijanićevština, negde je mnogo dosadan i dali biste ruku da nije ni prošao pored Tijanića.
       “Napišite da mi je Dragan Bujošević rekao da ima direktan link sa Marsovcima i da on šalje tekstove, da želi da izvrši nekoliko operacija, da ugradi silikone i izgleda kao Rubi. Napišite da je to teorija koju sam ja čuo. Hoćete još da izmišljamo?”, sad je već uvređen Predrag Popović. “Napišite šta hoćete, ja ću sve da demantujem. Hajde da zaboravimo da smo razgovarali. Ili napišite šta hoćete, ja ću već prepričati ovaj razgovor u novinama.”
       Hvala vam.
       “Nema na čemu, što se mene tiče nismo razgovarali.”
       Razgovor, kolegijalno, nismo mogli da zaboravimo. Zato što nam je glavni i odgovorni urednik “Nacionala”, kolegijalno dao i ono malo, opet netačnih i kontradiktornih podataka o identitetu navodne autorke TV kritike.
       Bilo kako bilo, “Nacional” jeste iskoristio Tijanićevo ime, bez obzira na to da li je Tijanić pisao te političke kritike ili nije. Još gore ako nije.
       Sve postaje zanimljivije ako iza toga stoji, kao što se priča, Tijanić. Onda Koštuničin savetnik, iza silikona porno-zvezde, vređa drugi tabor, a povremeno potkači i Ljilju Nedeljković. Tiražno, nema šta. Zli jezici bi rekli - razdor odlazećeg Kabineta. Tijanić je nedavno rekao: “Nije bilo nesporazuma unutar Kabineta, jer su pre godinu dana prestali da me zovu na sastanke Kabineta”. Onda, kad je pričao o “Titaniku”.
       To je već vest.
      
       ZORA LATINOVIĆ
      
Podla i prljava stvar

“Pseudonimi su dozvoljeni samo ukoliko postoje umetnički razlozi za to. Tada, svi znamo ko se iza pseudonima krije. U istoriji književnosti i novinarstva to nije retkost. Slučaj TV kritike u ‘Nacionalu’ nema nikakve veze sa umetnošću, niti je posredi imidž. To je podla i prljava stvar. Radi se o bednoj kukavici, nekome ko nema hrabrosti da se potpiše punim imenom i prezimenom. Nedozvoljeno je koristiti tuđi lik, pa ma to bila i porno-glumica, kriti se iza tuđeg imena. Nije to samo nemoralno po novinarskom kodeksu, to je nedozvoljeno i po drugim zakonima.
       Ne znam da li Aleksandar Tijanić stoji iza toga. To nije njegova konstrukcija rečenice. Upravo je to ono što me buni. Ne znam, možda tu neko nekog savetuje.
      
       MILICA LUČIĆ-ČAVIĆ,
       predsednik NUNS-a:


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu