NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Povelja o pravima pacijenta

Pacijent:

      1. Ima pravo na jednaku dostupnost medicinskih usluga, na obaveštenost o svim mogućnostima lečenja i na tretman bez diskriminacije.
       2. Ima pravo na medicinsko zbrinjavanje prema savremenim medicinskim standardima, bez uticaja nemedicinskih faktora i interesa, i uz uslove smeštaja, ishrane i medicinske opremljenosti koji neće ugrožavati njegovo zdravlje.
       3. Ima pravo na medicinsku uslugu shodno njegovom zdravstvenom osiguranju što isključuje mogućnost da on ili njegov bližnji obećavaju, ugovaraju ili daju poklone ili druge koristi medicinskim poslenicima.
       4. Ima pravo na izbor lekara koga će konsultovati, zatim na potpuno, blagovremeno i njemu shvatljivo obaveštenje o njegovoj bolesti i lečenju, na obaveštenje o njihovim rizicima i posledicama, kao i na slobodno odlučivanje o svemu što se tiče njegovog tela i zdravlja.
       5. Ima pravo da se, pri pružanju svake medicinske usluge, poštuju njegovo ljudsko dostojanstvo, privatnost, uverenja koja se tiču kulturnih, moralnih i verskih vrednosti.
       6. Ima pravo da bude obavešten o nemogućnosti da mu se pruži zdravstvena zaštita prema savremenim medicinskim standardima, i o oštećenjima njegovog zdravlja nastalim usled grešaka lekara u medicinskom tretmanu ili usled uobičajene terapije.
       7. Ima u načelu pravo na uvid u medicinsku dokumentaciju koja se neposredno tiče njegove bolesti i lečenja kao i na tajnost te dokumentacije.
       8. Ima pravo da bude obavešten o identitetu i profesionalnom statusu zdravstvenih poslenika koji se o njemu staraju, kao i na kontakte sa osobama koje mogu da mu pruže pomoć i moralnu podršku.
       9. Ima pravo na prigovor i na pritužbu rukovodiocu zdravstvene ustanove, zdravstvenoj inspekciji i lekarskoj komori, a takođe i na naknadu štete uzrokovane nepropisnim lečenjem.
       10. Ima pravo da njegovi interesi i dobrobit, u slučaju naučnih ogleda, budu u prednosti prema opštim interesima društva i nauke.
      
Muke šalterske

Pre neki dan sam bila u mom domu zdravlja. Osoblje na šalteru je bilo strašno neljubazno. Čekala sam nekoliko sati u redu i bila sam i besna zbog te neorganizovanosti i neljubaznosti. A onda kada sam došla kući i izduvala se setila sam se koliko su loše plaćeni zdravstveni radnici i shvatila da to tako mora biti
      
       JELENA BOŽOVIĆ
      


      
Loši uslovi

- Zdravstvo poznajem na dva načina: kao pacijent i kao član Nadzornog odbora Doma zdravlja “Stari grad”. Kao i svi pacijenti i ja sam svestan loše materijalne situacije ali kao član Nadzornog odbora znam koliki se napori ulažu u nabavku nove opreme. Nabavke su sada javne, održavaju se preko tendera tako da se novac troši na najracionalniji način. Pacijenti uvek imaju primedbe i neke od njih su sasvim opravdane. Neko je svojevremeno odlučio da se u Domu zdravlja “Stari grad” kardiologija nalazi na petom spratu. To je neodrživo kada su u pitanju hitne intervencije i mi smo sada tu službu spustili u prizemlje. Da nisam član Nadzornog odbora već samo pacijent, mislio bih da je to jednostavna promena ali ja znam koliko je priprema i organizacije za nju bilo potrebno. Pacijenti se opravdano žale na gužve ali oni dođu i odu a lekari i medicinsko osoblje po ceo dan rade u ordinacijama bez erkondišna. Kada uslovi rada medicinskog osoblja budu poboljšani, oni će moći da pruže bolju uslugu.
      
       RISTO RACO, PRAVNIK
      


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu