Ova izložba mi mnogo znači, poslednji put u Beogradu sam samostalno izlagala 2001. kaže za NIN Kosa Bokšan, jedna od naših najznačajnijih slikarki, pripadnica tzv. pariskog kruga, koja ovih dana izlaže u Atrijumu, galeriji Biblioteke grada Beograda. Ono što je neobično za ovu izložbu, što se retko viđa, jesu veliki formati slika urađeni u tehnici pastela.
- Nekako su mi tematske izložbe postale drage, daju mi podstrek, tako da sam ovu izložbu podelila na tri ciklusa: Panonija, Mediteran i Mit o Ikaru. Pastel mi je omiljena tehnika, ti obojeni štapići kao da izlaze iz prstiju. U pitanju su radovi iz poslednjih 30 godina, donela sam i nekoliko velikih formata jer su ključni za moje stvaralaštvo. Stogovi sena bili su izloženi u Gran Paleu u Parizu, slika je dominirala na izložbi i pobrala dobre kritike. Pripada ciklusu Panonija, koju inače smatram svojom postojbinom. Mediteran je prisutan već decenijama, izložila sam Pijani brod, ključnu sliku za taj ciklus, ali i dva najnovija zalaska sunca, kao i piranske solane, za koje u Parizu vlada interesovanje, i radim ih od 2003. Ikar je moja uvek prisutna tema, on je simbol čoveka koji se neprekidno bori, prevazilazi svoje mogućnosti, a da je ishod toga neizvesan. Ponekad se njegov let završi i uspešno.
Da biste nastavili sa čitanjem naših premium sadržaja, neophodno je da odaberete jedan od planova pretplate.
Pretplata
Već imate nalog? Ulogujte se