Arhiva

TV u dnevnoj sobi

Vesna Knežević Ćosić | 20. septembar 2023 | 01:00
TV u dnevnoj sobi
U Berlinu se ove nedelje završava jubilarni 90. Sajam tehnike IFA (Internationale Funkausstellung, 5-10. septembar), koji je od prvobitne Velike nemačke telekomunikacione izložbe (Große Deutsche Funkausstellung) iz 1924, prerastao u najvažniji i najveći svetski sajam potrošačke elektronike i bele tehnike. Organizovan kao top pregled globalnog tržišta proizvoda i inovacija, na 150.000 kvadratnih metara prostora, ovogodišnji IFA je privukao trgovce, kupce, stručnjake i preko četvrt miliona posetilaca, a Hans-Joahim Kamp iz nemačkog Društva za zabavnu i komunikacionu elektroniku smatra da je vrednost sklopljenih poslova premašila četiri milijarde evra. “Inovacije su veći motiv za kupovinu od sportskih događaja”, kaže on i objašnjava da je zbog Svetskog prvenstva u fudbalu za prvih šest meseci ove godine u Nemačkoj prodato četiri miliona televizora, ali da u nemačkim domaćinstvima i dalje postoji oko 10 miliona TV aparata s katodnom cevi, te da je 10 odsto svih televizora starije od sedam godina. Prošle godine je veliki TV sa super rezolucijom želelo osam odsto ispitanih, a ove 21 odsto anketiranih planira da nabavi TV sa dijagonalom većom od 141 cm. Tome je doprineo pad cena vrhunskih uređaja, koji su sad umreženi, ali i činjenica da se prosečno vreme od četiri sata na dan pred televizorom u dnevnoj sobi, nije promenilo. Statistike i istraživanja tržišta pokazuju da se od svih građana Evrope, Nemci najviše interesuju za tehničke novitete, bilo da su to frižideri koji tvituju, pametni satovi ili kompjuterizovane narukvice za trening. Prodaja pametnih telefona, tableta i umreženih TV aparata porašće u 2014. za 20 odsto u odnosu na 2013. Čak trećina izloženih eksponata odnosi se na inovativne kuhinje s umreženom belom tehnikom koja štedi energiju. Promet ovih uređaja za domaćinstvo će tokom godine u Nemačkoj da bude 7,3 milijarde evra. Pragmatični kupci ne žale pare, a zauzvrat očekuju ekonomičnu potrošnju, komfor i sigurnost. Tradicionalni koncept dnevne sobe u kojoj dominira televizor proizvođači su unapredili revolucionarnim UHD 4K TV aparatima. Ultra-High Definition LCD tržište je u ekspanziji, a analitičari smatraju da će ove godine prodaja UHD televizora činiti deseti deo tržišta. Aparati s rezolucijom od 3840 x 2160 piksela čine šest odsto ukupne isporuke ove godine, odnosno oko 16-17 miliona jedinica do kraja 2014. TP Vision predstavio je na IFA 2014. sajmu svoj UHD 4K TV, Philips brendirani televizor, koji prati trend zakrivljenih TV uređaja, kontroliše se glasom, pokretom i kucanjem (uz konvencionalno daljinsko upravljanje), ima Ambilight LED osvetljenje koje se prilagođava akciji na ekranu, Smart TV mogućnosti koje podržava Android platforma, te softver kompatibilan sa Goolge Play prodavnicom. Samsung se isprsio s najnovijim zakrivljenim 105-inčnim UHD televizorom, ultravisoke definicije, bez cene (model koji se ne savija košta 120.000 dolara), a LG je najavio svoj 5K TV od 105 inča, rezolucije 5120 x 2160 piksela.