Arhiva

Obuzimajući zvuci

Marija Ćirić | 20. septembar 2023 | 01:00
Među nauglednijim promoterima kulture i umetnosti na srpskoj medijskoj sceni svakako je Radio Beograd 2 (odnosno, Drugi program Radio Beograda, kako je najpre bio imenovan). U saradnji sa Muzičkom produkcijom (takođe sektorom Radio Beograda), u subotu, 21. aprila organizovan je slavljenički koncert. Program koncerta Bojana Suđića, Simfonijskog orkestra i Mešovitog hora RTS otvoren je premijerom Špiceuvertire za hor i orkestar Aleksandra Sedlara, eksponiranog kompozitora mlađe generacije. Špicauvertira pisana je upravo za potrebe događaja o kome govorimo, na predlog Radomana Kanjevca, glavnog i odgovornog urednika Radio Beograda 2. Sedlarova atraktivna partitura jeste posveta najpopularnijim emisijama Radio Beograda 2: izgrađena je na muzičkom materijalu njihovih uvodnih špica. Simfoničari posvećeno prezentuju i Zujte strune akademika Isidore Žebeljan, sa strašću koja je doista ekvivalentna dinamičnoj formi pregnantnih ritmova i velikog, obuzimajućeg zvuka. Rimske pinije Otorina Respigija daleko su ređe na programima domaćih orkestara nego što su to kompozitorove Starinske arije i igre. Utoliko je dragocenije bilo ovo tumačenje, u kome Suđić i njegovi muzičari oblikuju akustičke slike dostojne najvećih evropskih orkestara. Peč je o izvođenju koje bi trebalo ovekovečiti ne samo televizijskim snimkom ili zapisom arhiviranim u fonoteci, već i publikovanjem na nosaču zvuka. Najviše uzbuđenja izazvao je, očekivano, Željko Lučić, solista njujorškog Metropolitena, Državne opere u Beču i Kraljevske opere u Londonu, gost Opere San Franciska, Skale u Milanu, Nemačke opere iz Berlina, Nacionalne opere u Parizu... Lučić se odlučuje za posve različite muzičke celine koje će Suđić, orkestar i hor uokviriti adekvatno odabranim segmentima nekoliko operskih naslova. Željko Lučić potvrđuje stečenu reputaciju: moćan umetnički izraz, izvanredna lepota vođenja vokalne linije, neposrednost u komunikaciji i glumačka sugestivnost, impozantan dijapazon iskazanih emocija, zapravo, sve ono zbog čega je s razlogom smatran jednim od najvećih baritona današnjice.