Arhiva

Moćni izrazi

MARIJA ĆIRIĆ | 20. septembar 2023 | 01:00
Kao primarni zadatak po stupanju na poziciju umetničkog direktora Bemusa, dirigent Bojan Suđić je naveo povratak muzičkih svečanosti u žižu javnosti. U tom smislu, smatra bitnim uvažavanje iskustava prethodnih izdanja festivala, kao i činjenicu da Bemus treba da bude afirmisan učešćem najprestižnijih muzičkih imena, čije su biografije i nastupi upravo garancija uspešne promocije i novih kreativnih koraka manifestacije koja čini jedan od temelja srpske kulturne scene. Bemus je otvoren uz glamur kakav poseduju najveći festivali: Beogradske muzičke svečanosti uveličane su prisustvom jedne od najvoljenijih operskih umetnica današnjice, Anđele Georgiu. Uz nju, Simfonijski orkestar RTS, Bojan Suđić i tenor Čarls Kastronovo. Tananost u iskazivanju muzičkog teksta, impresivna nijansiranja i vokalne transformacije Anđele Georgiu slušaoca ostavljaju bez daha. Kastronovo demonstrira vanserijsku muzikalnost, moćan pevački izraz. Istog datuma kada je 1979. prvi put nastupio na Bemusu, 8. oktobra, LJubiša Jovanović, jedan od najuglednijih srpskih muzičara, proslavio je četrdeset godina umetničkog delovanja. Jubileju su se pridružili ansambli čiji je osnivač upravo LJubiša Jovanović (Kamerata Serbika i Flautino Lola Klasik), flautisti Guoliang Han i Jubin Kim i u dvojnoj ulozi, dirigent i violinista Igor Grupman. Fino probran repertoar kulminira u Bahovoj Umetnosti fuge (Contrapunctus I), u aranžmanu za orkestar flauta: prekrasne interpretacije i mnogo emocija poslato je publici sa scene Kolarčeve zadužbine te večeri. Verovatno najintenzivnije plasiran događaj 51. Bemusa jeste koncert violinistkinje Vanese Mej. Planetarna muzička zvezda, sećamo se, devedesetih godina prošlog veka načinila je svojevrstan prevrat u poimanju klasičnog izvođaštva. Danas je njena pojava nešto konvencionalnija, mada je poetičko usmerenje nepromenjeno: violina u službi spektakla, u estradnim okolnostima. Vokalni ansambl Queen’s Six aktivan je pri Kapeli Svetog Đorđa u okviru kraljičine rezidencije u Vindzoru. Za prvo gostovanje u Beogradu formulišu program kroz dve tematske linije: od kompozicija iz vremena Tjudora do savremenog stvaralaštva, odnosno, od aranžmana tradicionalnih englesnih pesama do džez, pop i rok hitova. Finale BEMUS-a bio je i vrhunac festivala. Bojan Suđić i združeni horovi Radio-televizije Srbije i Hrvatske radio-televizije interpretirali su kapitalno delo duhovne horske literature, Svenoćno bdenje Sergeja Rahmanjinova. Izražajno je i usrdno zajedničko muziciranje, reč je o antologijskom tumačenju ove Rahmanjinovljeve partiture.