19.05.
2024.
Iva je iz Kruševca otišla u fabriku ribe na Aljasci: Za mesec zaradiš 10.000 dolara, ali još pamtim šta se kolegi desilo
Iva je iz malog mesta u Srbiji otišla da radi na drugi kraj sveta.
Odstupajući u izvesnoj meri od stila i duha dramatizacije “Ranjenog orla”, koju je još pre više od tri decenije uradio Borislav Mihailović Mihiz, Alisa Stojanović je ponovo aktualizovala pitanje šta bi danas u scenskoj verziji tog romana trebalo da bude pravi predmet parodiranja.
Prigušivanjem u predstavi onoga što je u komadu lokalno, što spada u određeno vreme i čvrsto fiksiran društveni milje, ona je odgovorila da to nije ni odavno iščezli malograđanski svet srpske palanke, ni njegov moral, ni običaji i merila na kojima su se oni zasnivali. U njenoj predstavi je zapravo istaknuta ambicija da se tretira ono što je večno i univerzalno, da se pokaže kako banalnost svakidašnjice nagriza i razara sve što je odista značajno u životu: zakone srca, bračnu sreću, pojam časti. A to je pokušala da postigne otkrivanjem i ismevanjem srodnosti između jednog od vrhunaca srpske trivijalne književnosti i današnjih latinoameričkih televizijskih serijala.
Takav pristup, međutim, sadržao je i jednu izgleda nezaobilaznu zamku. Da bi se pokazala ta veza, u predstavi su tehnički postupci preuzeti iz drugih, modernijih medija često potiskivali pozorišna izražajna sredstva, radnju su više od glumaca usmeravali i dopunjavali slikoviti panoi u pozadini pozornice, a osobito video-projekcije upečatljivih ključnih prizora i simuliranih anketiranja takozvanih običnih građana na ulici, u stvari učesnika u prethodnom izvođenju “Ranjenog orla”, dakle ono što spada u domen televizije. To se, dabome, ne odnosi na Jelenu Đokić, Nenada Jezdića i Dušanku Stojanović, čiji je udeo u predstavi, u ulogama Anđelke, Gojka i Mir-Jam, bio i te kako značajan, pri čemu dvoje prvih, i kad su karikirali likove, nisu prekoračivali granice životno mogućeg, psihološki verodostojnog, dok je treća najčešće uspevala da dramatizuje svoje i opisne i ironične komentare, da ih organski uklopi u dramska zbivanja.
Ali, čak ni ti glumci, kojima nije pružena prava šansa da iskoriste svoj komičarski dar u punom opsegu, nisu mogli da izmene utisak da je nova postavka “Ranjenog orla” zanimljivija više s formalnog nego sa suštinskog stanovišta, uprkos nastojanjima Alise Stojanović da prvo uskladi s drugim.
20.05.
2024.
Novosadski izbori predstavljaće i svojevrsni politički ogled u smislu kako bi glasanje moglo da izgleda da se opozicija nije podelila.
20.05.
2024.
Smrt iranskog predsednika otvorila je put sinu Alija Hamneijja da postane novi vrhovni vođa Irana
20.05.
2024.
Zahtev glavnog tužioca MKS-a razmotriće veće sudija Međunarodnog krivičnog suda
20.05.
2024.
Po Kurtijevom nalogu, policija je upala u sve ekspoziture u sve četiri opštine na severu Kosova, kaže Petar Petković
20.09.
2023.
Pitanje je kako je najlakše ostvariti obećanu predaju Kosova, a da ne bude velike štete po armaturu vlasti? Pa u haosu, kako je to uradio Milošević sa krajiškim Srbima. Može biti da zato Vučić sad najavljuje potencijalni egzodus Srba sa Kosova
20.09.
2023.
Šta očekivati u zemlji u kojoj je u nedelju na Pinku prilog o gazdi te televizije Željku Mitroviću trajao deset puta, a u ponedeljak dva puta duže nego o sukobima na severu Kosova u kojima je poginulo najmanje pet, a ranjeno duplo više ljudi