19.05.
2024.
Iva je iz Kruševca otišla u fabriku ribe na Aljasci: Za mesec zaradiš 10.000 dolara, ali još pamtim šta se kolegi desilo
Iva je iz malog mesta u Srbiji otišla da radi na drugi kraj sveta.
Peti film o Supermenu, prvi u kojem glavnu ulogu ne igra Kristofer Riv, pojavljuje se devetnaest godina nakon prethodnog. Za te gotovo dve decenije, kompjuterska tehnologija je izvršila revoluciju u pokretnoj slici: virtuelno je postiglo utisak stvarnosti. “Povratak Supermena” nastanio je Čoveka od čelika u ambijent u kakvom već stanuju Čovek-pauk (Spajdermen) i Čovek-slepi miš (Betmen); to je “pokretna slika” kakvu su, pre sedamdeset godina, zamislili tvorci ovog junaka, dočaravajući je kaiševima stripa. Metropolis, grad na Zemlji u kojem živi i radi Klark Kent, Supermenov alter ego, i Kripton, planeta na kojoj je on rođen kao Kal-El, digitalno sintetizovani u filmu Brajana Singera, dobili su najzad autentičan izraz svoje virtuelne suštine.
“Povratak Supermena” čuva narativno, ideološko i ikoničko nasleđe svojih prethodnika.
Sa samo nekoliko monumentalnih crta karaktera, bez senki, nadljudsko, hristoliko pop-art stvorenje, čija je DNK istovetna sa ljudskom, u ovom je filmu dobilo i jednu pagansku osobinu: sa Lois Lejn (Kejt Bosvort), Supermen (Brendon Rut) je postao – poput nekog starogrčkog boga – roditelj na Zemlji. Poput starogrčkog boga, ali u tolikoj meri bez paganske pohote, da je teško poverovati kako začeće njegovog sina nije bilo bezgrešno. Ovaj dodatni trivijalni zaplet, svrstavajući film o “Natčoveku” u podžanr porodičnog filma, sprečio je njegov sinematički potencijal.
Kada bi, kojim slučajem – uprkos stripovnom i kinematografskom nasleđu i uprkos ideološkim na(d)zorima filmske industrije u proizvodnji blokbastera – Supermen, biće apsolutizovane pravednosti, bio oslobođen narativnog balasta težnje da zasnuje ordinarni život čoveka, onda bi se oslobodio prostor za prikaz/uprizorenje njegovog, i samo njegovog, (osećanja) sveta – sveta samodovoljne usamljenosti Poslednjeg spasioca čovečanstva, koji nije čovek. Kada bi ta demarkaciona linija, između sveta čoveka i drukčijeg sveta, od čovekovog neuporedivo moralno savršenijeg, ostala nepropustljiva, mogao bi, u pokretnoj slici, biti viđen jedan neuporediv, estetski neistražen kompleks prizora, u kojem bi od svega ljudskog ostao samo naš pogled na njega.
Kada bi, opet nekim slučajem, od 150 minuta “Povratka Supermena” bila odbačena ona polovina koja ilustruje naraciju a izgovorene reči svedene na deseti deo, i kada bi taj preostali materijal dospeo u ruke montažera ejzenštajnovske provenijencije da bude iznova komponovan, rezultat bi mogao biti pokretna optička pesma specifičnog estetskog učinka. Jer, u 150 minuta Singerovog filma o Supermenu ima prizora izvrsne likovne vrednosti, kojima je uskraćeno autohtono filmsko dejstvo.
20.05.
2024.
Novosadski izbori predstavljaće i svojevrsni politički ogled u smislu kako bi glasanje moglo da izgleda da se opozicija nije podelila.
20.05.
2024.
Smrt iranskog predsednika otvorila je put sinu Alija Hamneijja da postane novi vrhovni vođa Irana
20.05.
2024.
Zahtev glavnog tužioca MKS-a razmotriće veće sudija Međunarodnog krivičnog suda
20.05.
2024.
Po Kurtijevom nalogu, policija je upala u sve ekspoziture u sve četiri opštine na severu Kosova, kaže Petar Petković
20.09.
2023.
Pitanje je kako je najlakše ostvariti obećanu predaju Kosova, a da ne bude velike štete po armaturu vlasti? Pa u haosu, kako je to uradio Milošević sa krajiškim Srbima. Može biti da zato Vučić sad najavljuje potencijalni egzodus Srba sa Kosova
20.09.
2023.
Šta očekivati u zemlji u kojoj je u nedelju na Pinku prilog o gazdi te televizije Željku Mitroviću trajao deset puta, a u ponedeljak dva puta duže nego o sukobima na severu Kosova u kojima je poginulo najmanje pet, a ranjeno duplo više ljudi