Arhiva

Naša misija je osnažiti inkluzivnu digitalnu ekonomiju koja koristi svima

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 9. mart 2022 | 11:03
Naša misija je osnažiti inkluzivnu digitalnu ekonomiju koja koristi svima
En Kerns, izvršna potpredsednica kompanije predstavlja Mastercard širom sveta, fokusirajući se na projekte inkluzije, različitosti i inovacija. Kao deo izvršnog odbora kompanije ona igra važnu ulogu ambasadora i lidera s globalnom ekspertizom. Svet se jako promenio u poslednje dve godine. Neizvesnost i poteškoće uglavnom su uticale na mala i srednja preduzeća, žene preduzetnice, starije osobe i druge ranjive kategorije. Kako tehnološka kompanija u industriji plaćanja može pomoći najugroženijim članovima zajednice? Mislim da svaka kompanija može postaviti pitanje šta je to što činimo za svoje ljude, svoje tržište i društvo. Postoji toliko toga što platna industrija može da učini kako bi pomogla preduzetnicima u ovom trenutku. Brzo prilagođavanje na novu realnost postalo je pitanje opstanka za mala i srednja preduzeća, pa je finansijska inkluzija danas važnija nego ikada. Prošlog decembra, Mastercard je sa partnerskom bankom u Srbiji pokrenuo Tap on phone najinovativnije i najjeftinije rešenje za mala i srednja preduzeća. Tap on phone omogućava prihvat beskontaktnog kartičnog plaćanja, bilo da se radi o kartici ili digitalizovanoj kartici u okviru mobilnog novčanika direktno na nekom od pametnih uređaja koji ima omogućenu NFC vezu (npr. mobilni telefon). Pošto nije potreban bilo kakav dodatni hardver, trgovci mogu da koriste ovo jednostavno i brzo rešenje kako bi omogućili brze i praktične opcije plaćanja. Još jedna od važnih stvari, kada govorimo o pomoći preduzetnicima, jeste obezbeđivanje servisa koji im omogućavaju da bolje prodaju svoje proizvode. Posebno da ih prodaju onlajn, jer čitav svet se preselio u digitalno okruženje. S tim u vezi mi obezbeđujemo i alate koji trgovce štite od potencijalnih prevara, istovremeno im pružajući globalni pristup kako bi mogli da kupuju i prodaju svoje usluge i robu širom sveta. U smislu dostupnosti ugroženim grupama, želim naglasiti da mnoge lokalne zajednice i nevladine organizacije koriste naše platforme za plaćanje radi raspodele socijalne pomoći i beneficija za građane. U industriji koja se brzo menja, Mastercard se pokazao kao pouzdan partner različitim tržišnim igračima u ekosistemu. Kako zapravo tehnologije povezuju različite funkcionalnosti i ciljeve? Mi verujemo u saradnju i funkcionalne inovacije. Finansijske institucije, banke, vlade, telekomunikacione kompanije, finteci, te mnoge druge kompanije već su mogle da se uvere u benefite zajedničkog kreiranja sa Mastercard tehnologijama. Fokusirani smo na izgradnju jednostavnih, sigurnih i pametnih rešenja koja jačaju poverenje korisnika i naših partnera pri svakoj interakciji. U ekosistemu plaćanja naša globalna mreža omogućava napredak kroz korišćenje tehnologija i stvaranje jačih veza s ciljem uključivanja što više ljudi u digitalnu ekonomiju. Iako smo fokusirani na inovacije, važno nam je da sve što donesemo na tržište bude sigurno i bezbedno na način na koji to ljudi očekuju od kompanije Mastercard. Ubrzani prelazak na digitalna plaćanja tokom pandemije, samo na primeru korišćenja mobilnog telefona, pokazuju koliko se brzo menja industrija. Plaćanje pametnim telefonom više nije izuzetak, već postaje pravilo i ubuduće će plaćanje prenosivim uređajima postajati sve češće. Nastavićemo da sarađujemo sa svim učesnicima u ekosistemu kako bismo pokretali inovacije koje su uvek zasnovane na principima brzine, bezbednosti i sigurnosti. Kako vi radite na izgradnji javno-privatnih partnerstava na lokalnom nivou i kako ova vrsta partnerstava može podržati vladine napore u borbi protiv sive ekonomije? Poznato nam je da ne možemo biti uspešni ako su neki delovi društva isključeni iz finansijskih tokova i digitalne ekonomije. Zato je važno da se na tom putu uspešnog poslovanja vodimo istim principom – „radeći dobro, činimo dobro“. I to je upravo način kako poslujemo u više od 200 zemalja, uključujući i Srbiju. Jedan od projekata koji to potvrđuje upravo na srpskom tržištu jeste „Bolji način“ - Nacionalna inicijativa za bezgotovinska plaćanja, koja ima za cilj edukaciju srpskih potrošača i trgovaca o prednostima bezgotovinskih plaćanja, te razvoj infrastrukture za prihvat kod malih trgovaca i javnih institucija u Srbiji. Plan je da se u periodu od tri godine, u okviru ove inicijative, podeli 25.000 POS terminala, kako bi stimulisali brži prelazak na bezgotovinsko poslovanje. Za one trgovce i institucije koji budu deo programa u okviru prve godine korišćenja obezbeđeni su besplatni POS terminali i posebni povoljniji uslovi koji se odnose na trgovačke naknade. Dakle, cilj je da što više pojedinaca i preduzetnika uvedemo u finansijske tokove, kako bismo unapredili ukupnu ekonomiju. To radimo upravo kroz projekte finansijske inkluzije, koji su od izuzetne važnosti i jedini način da se postigne njen širi obuhvat jeste uključivanje svih kroz javno-privatna partnerstva. Poznato je da je Mastercard vrlo posvećen filantropskim ciljevima, kako globalno, tako i u lokalnim zajednicama. Koje projekte biste želeli posebno pomenuti? Filantropija je jedan od načina na koji mi razvijamo sveobuhvatno i svrsishodno poslovanje. U tom kontekstu pomenula bih dva glavna globalna cilja u ovoj oblasti: Stand Up to Cancer i World Food Program. U okviru World Food Program-a, koji pomaže zajednicama širom sveta da preduzmu važne korake u pogledu smanjenja gladi i siromaštva za buduće generacije, postigli smo cilj da obezbedimo školski obrok za više od 100 miliona dece. Ovo je važno jer utiče ne samo na cilj održivosti u smislu smanjenja gladi u svetu, već doprinosi unapređenju mogućnosti obrazovanja i jačanja jednakosti, jer u mnogim regionima i zemljama širom sveta, od jugoistočne Azije preko Afrike do Latinske Amerike, dečake i devojčice roditelji šalju u školu samo ako znaju da će tamo dobiti barem jedan siguran obrok. Na lokalnom nivou, kada govorim o Srbiji, posebno sam ponosna na projekat koji smo pokrenuli zajedno sa nevladinom organizacijom NURDOR. Naime, pre nekoliko godina, Mastercard je podržao NURDOR u okviru donatorske kampanje s ciljem obezbeđivanja nove, do sada najveće roditeljske kuće za decu iz ruralnih sredina koja se leče od raka. Kuća je skoro gotova i očekuje se da će prve posetioce primiti do kraja ove godine. Kao sledeći korak u saradnji sa NURDOR-om, Mastercard je pokrenuo kampanju Biti Nečiji Superheroj. Neprocenjivo, u okviru koje je lansirana platforma za e-trgovinu, koja svim korisnicima kartica omogućava da dugoročno podrže ciljeve NURDOR-a u bilo koje vreme, sa bilo kog mesta. Dakle, kupovinom specijalno dizajniranog modnog brenda Superhero, koji je dostupan isključivo na platformi, prikupljaju se donatorska sredstva na održiv način, a nošenjem ove odeće sa posebnom misijom, učesnici pomažu NURDOR-u da postanu vidljiviji i nezavisniji u ispunjavanju svoje plemenite misije. Kako gledate na rodnu ravnopravnost u kontekstu poslovanja? Kako ona može uticati na rast kompanije i kako može doprineti poslovnom uspehu? Kada sam počinjala karijeru, često sam bila jedina žena u prostoriji, zato je izgradnja sledeće generacije žena lidera od suštinskog značaja za našu kompaniju, ali i za naš svet. Kada govorimo o radnoj snazi, procene govore da bi smanjenje rodnih razlika na globalnom nivou moglo svetski BDP povećati za trilione dolara. Međutim, u ovom trenutku, u skoro svakoj zemlji, postoje velike razlike u ekonomskim mogućnostima i prilikama za žene. Ove dugogodišnje prepreke, koje se odnose na zaradu, imovinu i učešće žena u globalnim finansijskim sistemima i dalje jako ograničavaju mogućnosti, kako za pojedince, tako i za čitave zajednice. Nažalost, veliki deo našeg sveta je osmišljen ne uzimajući u obzir potrebe žena - i bez uključivanja žena u donošenje odluka. Upravo povezivanje ljudi sa mogućnostima je suština onog što radimo u Mastercard-u, zato unapređujemo našu mrežu, stvaramo ambiciozna partnerstva, podržavamo ljude, kompanije i inovacije, a sve to kako bismo transformisali način na koji naš svet funkcioniše.