Arhiva

Biraćemo direktore na konkursima

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Biraćemo direktore na konkursima

Foto Bojana Anđelić

Kao predsednik Kadrovske komisije izjavili ste da nijedan predlog za direktora nekog od javnih preduzeća nije stigao u komisiju, a sa druge strane pojedini biznismeni već potvrđuju da će prihvatiti poziv premijera da rukovode javnim preduzećima.


Nijedan takav predlog još nisam videla u zvaničnoj formi. Železnice Srbije su u teškoj situaciji i trebaće nam mnogo rada i znanja da bi to promenili. Za kratko vreme od kad je formirano ovo ministarstvo uradili smo dosta toga. Na naše insistiranje završena je prva faza restrukturiranja Železnica i otklonjene su prepreke za modernizaciju pruga koja se realizuje sredstvima iz ruskog robnog kredita. Izgradnja drugog koloseka pruge Beograd-Pančevo teče deset odsto brže od plana, i to jer verovatno jedinstven slučaj u novijoj istoriji naše železnice već poslovično poznate po kašnjenju.

Da li je nova strategija Vlade da gubitaška javna preduzeća ponudi na upravljanje krupnim biznismenima? Otkud promena politike prema tajkunima, s obzirom da je premijer svojevremeno izjavljivao kako o Beku neće odlučivati političari već tužioci?

Što se tiče javnog licitiranja koji će, kako rekoste, biznismen preuzeti koje javno preduzeće jasno mi je da je to medijski atraktivno, ali i sam premijer je demantovao da je, osim Železnica, razgovarao da bilo koje javno preduzeće da na upravljanje biznismenima ili kako rekoste tajkunima. Mislim da niko ne sme da bude aboliran ako se u prošlosti obogatio protivzakonito i na leđima građana, a isto tako svima treba dati mogućnost da svoju nevinost dokažu na sudu.

Šta je bilo sa najavljenim javnim konkursima? Hoće li se oni sprovoditi i kada? Da li će, ako preuzmu tu ulogu, biznismeni biti samo privremeni direktori i uporedo sa drugim kandidatima ići na konkurs?

Cilj nam je da se svi direktori biraju na javnom konkursu i očekujem da oni budu raspisani što je pre moguće. Na taj način obezbedićemo da najvažnija mesta zauzmu najbolji i najstručniji nezavisno od stranačke i svake druge pripadnosti.

Za sada se pominju uglavnom preduzeća iz vašeg resora, Železnice i Putevi Srbije koji će se spajati sa Koridorima. Kakva je trenutna situacija u tim preduzećima i mogu li biznismeni racionalizovati njihovo poslovanje?

Tačno je da smo nasledili mnogo problema u javnim preduzećima, ali smo i učinili mnogo na njihovom rešavanju. Spajanje javnih preduzeća Putevi Srbije i Koridori Srbije je počelo i imamo mesec dana da završimo taj posao. Odlučili smo se za taj korak kako bi njihov rad ubuduće bio mnogo efikasniji i racionalniji i kako kao do sada ne bi dolazili u situaciju da ova dva preduzeća jedni drugima prebacuju lopticu kad je u pitanju odgovornost za projekte. Preduzeli smo konkretne korake kako bi eliminisali glavne probleme koji su do sada pratili rad ovih javnih preduzeća, bilo da su se pojavljivali kao investitori ili izvođači radova. Svi projekti su dobili mentore čija je obaveza da neprestano na terenu prate dinamiku njihove realizacije. Pokrenuli smo inicijativu za uvođenje projektantskog nadzora kako nam se više ne bi dogodilo da loša projektna dokumentacija Koridora Srbije državu košta 70 miliona evra.