Arhiva

Godina u dahu

M. V. | 20. septembar 2023 | 01:00
Kad mi je osnivač i dosadašnji urednik Milovan Marčetić ponudio da preuzmem palicu nisam morao dugo da premišljam jer su časopisi mesta na kojima se rađa i vri književni život – kaže Ivan Radosavljević, novi urednik Beogradskog književnog časopisa, u kratkom razgovoru za NIN. Napominje da će zadržati sve elemente po kojima je izdanje bilo prepoznatljivo i da je odabrao nove redakcijske saradnike sa autoritetom u svojoj oblasti. Tako Petar Matović sada uređuje poeziju, a Srđan V. Tešin – prozu. „Nastojaćemo da pravimo časopis koji će biti zanimljiv i informativan ne samo za naše kolege, već i za generalnu čitalačku publiku. U tom cilju istaći ćemo kritiku, bićemo otvoreni za mlade autore, takođe za regionalne autore, kako bismo čitaocima predstavili pažnje vredne novitete bez obaziranja na generacijske i geografske granice.“ Razmišljajući u tom smeru, obnovili su veb-sajt, dodavši i latiničnu verziju, a od sada imaju i elektronsko izdanje dostupno u većim internet prodavnicama, što će, nadaju se, doprineti široj čitanosti i međunarodnoj relevantnosti lista. Iz štampe je upravo izašla nova sveska: četvorobroj 56–57–58–59 na 316 stranica, koja pokriva čitavu 2020. godinu. Pored izbora iz domaće i strane produkcije, broj donosi temat o rumunskoj književnosti u Srbiji 2020, teorijski tekst Romana Ingardena o Aristotelovoj Poetici. Svesku otvaraju Jovica Aćin, Jelena Marinkov, Ana Miloš, Nedžad Ibrahimović, Tatjana Gromača, Katarina Pantović, Miroslav Kirin, Zvonko Karanović, Marija Dejanović, Stevan Bradić, Luka Boljević, Darko Tuševljaković, dok su Zahar Prilepin, Josif Brodski, Rouz Tremejn, Manolis Anagnostakis, Margaret Atvud, Rita Dav, Robert Krili, Herbert DŽordž Vels, Andrij LJubka, Tatjana Daniljanc, Nikola Madžirov – pisci čija dela nalazimo u rubrici SVETlarnik. „Razume se“, ističe na kraju Radosavljević, „uslov svih uslova je da Beogradski književni časopis redovno izlazi, što zavisi od kvaliteta i ozbiljnosti republičkih i gradskih konkursa za finansiranje projekata u kulturi, koji su nama (kao i svim književnim časopisima) jedini izvor finansiranja.“