Arhiva

Vrhunska usluga za ljude u pokretu

Ana Dešić, direktorka maloprodaje u kompaniji MOL Serbia | 20. septembar 2023 | 01:00
Prošlu i ovu godinu obeležila je pandemija virusa kovid-19, a druga polovina 2021. protiče i u znaku energetske krize, jer je za manje od dva meseca cena sirove nafte na svetskim bezama skočila za čak 28 procenata, dok su cene gasa rasle još brže. Na pitanje kako se sve to odražava na poslovanje MOL-a u Srbiji, Ana Dešić, direktorka maloprodaje u toj kompaniji, ističe da se već duže vreme globalno tržište suočava sa povećanom tražnjom nafte, koja dodatno utiče na cenu, što se svakako odražava i na domaće tržište. „Imajući u vidu šta sve ulazi u maloprodajnu cenu goriva, nemamo mnogo mogućnosti da utičemo na njeno formiranje već da pratimo tržište. Ono što sa sigurnošću mogu da kažem je da mi torbulencije na svetskom tržištu spremno dočekujemo i da imamo dovoljne količne goriva za srpsko tržište. Otvaranjem skladišta goriva u Sremskim Karlovcima, pre dve godine, želeli smo da predupredimo baš ovakve situacije na tržištu Srbije i omogućimo stabilno snabdevanje tržišta gorivom koje dolazi iz MOL rafinerija. Naši kupci prepoznaju kvalitet MOL EVO goriva i oni koji kupuju gorivo na MOL Serbia servisnim stanicama ostali su nam lojalni i tokom ovog perioda“, naglašava Ana Dešić. Šta ste sve morali da menjate da biste se prilagodili „novoj normalnosti“? Hoćete li neku od tih inovacija zadržati i kada virus bude pobeđen? Morali smo da transformišemo način rada, da brže reagujemo i donosimo odluke, da revidiramo ponudu artikala na stanicama, da uvedemo nove modele poslovanja, kao što je onlaj prodaja artikala iz Shopa koja se pokazala uspešnom. Pandemija nam je potvrdila da su jedino ljudi važni i da kvalitetan tim može da odgovori svim izazovima. Uprkos pandemiji, MOL Serbia je prošle i ove godine nastavila da širi prodajnu mrežu, otvaranjem novih benzinskih stanica. Kakvi su planovi za 2022? Naš fokus u Srbiji ostaje proširenje maloprodajne mreže, ali i rekonstrukcija postojećih stanica kako bismo kupcima ponudili vrhunsku uslugu. Konstantno radimo na unapređenju MOL EVO goriva, Fresh Corner ponude i usluge na stanicama. Nadamo se da ćemo uskoro biti u prilici da kupcima ponudimo i elektro punjače u našoj mreži. Šta će potrošačima u Srbiji doneti nedavno ažurirana Strategija 2030+ MOL Grupe „Shape Tomorrow“? Naš cilj je da ponudimo usluge za ljude u pokretu. Za nas u Srbiji najvažnije smernice Strategije odnose se na proširenje maloprodajne mreže i transformaciju naših MOL Serbia stanica, koje su više od benzinske stanice na kojoj možete da kupite kvalitetno MOL EVO gorivo - mesto sa različitim uslugama, robom široke potrošnje i gastro Fresh Corner ponudom. U aprilu ste proslavili peti rođendan Fresh Corner koncepta. Da li ste zadovoljni postignutim rezultatima i hoće li u dogledno vreme biti novih iznenađenja za potrošače? Fresh Corner koncept je pokrenut 2015, a prvi u Srbiji je otvoren na servisnoj stanici Horgoš. Tokom prethodnih pet godina u Fresh Corner-u u Srbiji prodato je više od četiri miliona kafa, 147.000 hot dogova i skoro 340.000 sendviča, što je sve pokazatelj da kupci Fresh Corner prepoznaju kao mesto za predah od vožnje dok su na putu. Osim mesta za predah, naše stanice su već sada mesta na kojima možete da obavite osnovnu kupovinu, platite račune, kupite vinjete za Mađarsku, ENP ili dopunite uređaj. Prema nedavno ažuriranoj MOL Grupa Strategiji 2030+ naši planovi su usmereni ka daljem unapređenju proizvoda i usluga sa ciljem da obogatimo portfolio i postanemo lider i u segmentu prodaje robe široke potrošnje. MOL Grupa je u prvoj polovini 2021. ostvarila dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) od 1,56 milijardi dolara, uz najbolje rezultate u drugom kvartalu u istoriji kompanije. Da li je popuštanje pandemijskih mera i u Srbiji uticalo na dinamičan rast prometa ne samo naftnih derivate već i drugih proizvoda na benzinskim pumpama MOL Serbia? Otvaranje zemalja, popuštanje mera doprineli su povećanom broju putovanja, što se svakako odrazilo i na naše rezultate. Osim MOL EVO goriva, kafa i hot dog su naši najprodavaniji artikli. Posebno se izdvajaju stanice u gradskim sredinama koje su mesta na kojima možete da popijete dobru kafu, obavite osnovnu kupovinu ili kupite doručak na putu do posla. MOL Grupa je, zajedno sa kompanijom INA, koja je njen sastavni deo, ove godine postigla dogovor o kupovini OMV Slovenija. Da li su slične akvizicije moguće i u Srbiji? Srbija predstavlja značajno tržište za MOL i u skladu sa tim neprestano i proaktivno tražimo mogućnosti za dalji rast i razvoj kompanije. Širenje mreže servisnih stanica i unapređenje postojećih ostaje jedan od prioriteta na srpskom tržištu i u narednom periodu.